به گزارش خودرونویس، این نسخه پروتوتایپ رودستر در واقع پیش نمایشی از نمونه تولیدی بوده و ظرفیت جا به جایی دو سرنشین را دارد. طراحی پروفیل جلو ترکیبی از موتورسیکلت و خودرو بوده و به طور کلی عجیب و نامانوس است؛ چراغ های راهنمای بیرون زده از پروفیل جلو بیانگر ذات موتورسیکلت رودستر پروتایپ هستند.

آرکیوموتو رودستر دارای یک شیشه جلو به عرض قسمت جلویی و ارتفاع کم، کاوری برای چرخ های جلو و دو صندلی با تکیه گاه برای راحتی بیشتر راکبان است. همچنین می توان شاسی لوله ای و پک باتری الکتریکی این موتور سیکلت سه چرخ را هم مشاهده کرد.

 

مشخصات فنی آرکیموتو رودستر

شرکت آرکیموتو صحبت زیادی در خصوص مشخصات این وسیله نقلیه سه چرخ نکرده؛ ولی اظهار داشته که آن را روی پلتفرم الکتریکی اختصاصی خود توسعه داده و دارای دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت جلو محرک است. در این لحظه هیچ صحبتی از مشخصات این وسیله نقلیه نشده؛ ولی مدل آرکیموتو FUV که شباهت هایی هم نسبت به این مدل دارد، از دو موتور الکتریکی 77 اسب بخاری بهره گرفته است. آرکیموتو تایید کرد که نسخه تولیدی رودستر قادر است با بیشینه سرعت 121 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 164 کیلومتر است.

مارک فرونمایر مدیرعامل شرکت Arcimoto در بیانیه ای گفت: 80 سال است که جشنواره دایتونا بایک Week توسط بهترین موتورسیکلت های دنیا که تقریبا تمامی آنها به پیشرانه درونسوز مجهز هستند، اداره شده است. ولی تصور می کنیم که الان زمان آن رسیده که هوای تازه و پاک تنفس کنیم؛ ضمن اینکه ما قصد داریم یک روش تازه و کاملا جدید از سواری یعنی موتورسیکلت سه چرخ را معرفی کنیم که متفاوت از تمام موتور سیکلت هایی بوده که تا به امروز در جاده های تردد دارند.

 

سخن پایانی

جزییات کامل در خصوص این موتورسیکلت سه چرخ الکتریکی Arcimoto طی ماه های جاری منتشر می شود؛ تولید این موتورسیکلت نیز از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد و شرکت Arcimoto هم اکنون در ازای دریافت 100 دلار، این موتورسیکلت سه چرخ را سفارش گذاری می کند. نسخه تولیدی Arcimoto رودستر قیمتی معادل 23 هزار و 900 دلار داشته که حدود 4 هزار دلار نسبت به هارلی دیویدسون Freewheeler ارزان تر است.

منبع CarScoops
5 از 2 رای