به گزارش خودرونویس،سرهنگ عین‌الله جهانی  در همایش «کودکان را در تصادفات نجات دهیم» اظهار داشت: یکی از دلایل آسیب‌دیدگی کودکان این است که برای آنان صندلی کودک تهیه نمی‌شود به همین دلیل به والدین هشدار می‌دهم که اگر صندلی کودک نخرند، احتمال آسیب‌دیدگی فرزندانشان در حوادث رانندگی بیشتر می‌شود.

وی افزود: به طور کلی کودکان زیر ۱۲ سال یا کودکان با قد کمتر از ۱۳۵ سانت باید از صندلی کودک استفاده کنند زیرا بستن کمربند ایمنی نمی‌تواند بدن آنها را به طور کامل بر روی صندلی نگه‌ دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگ پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: یکی دیگر از خطرات بیرون بردن سر و بدن از پنجره سقف اتومبیل است که این کار بسیار خطرناک است.

وی همچنین به موتورسواران توصیه کرد که از رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت پرهیز کنند و به هیچ عنوان در تعطیلات تابستان به سراغ رانندگی بدون گواهینامه نروند.

به گفته سرهنگ جهانی، سفرهای تابستانی نزدیک است و من از کودکان و نوجوانان می‌خواهم که موارد تخلفات رانندگی را با رعایت احترام به بزرگترها گوشزد کنند همچنین صحبت با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، حرف یکطرفه و نبستن کمربند ایمنی همگی تخلف است که همیاران باید آن را رعایت کرده و عدم رعایت آن را به دیگران گوشزد کنند.

وی از والدین نیز خواست به ایمنی ترافیکی فرزندانشان دقت داشته باشند زیرا استفاده از دوچرخه در معابر و خیابان‌ها بسیار خطرناک است و باید کودکان خود را از انجام این کار منع کنند.

پیشنهاد ایجاد همیار نظم اجتماعی در کنار همیار پلیس

همچنین معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به پلیس راهور پیشنهاد داد که علاوه بر همیار پلیس، همیار نظم اجتماعی هم داشته باشیم و در همان شهرک‌های ترافیکی آموزش ایجاد نظم در جامعه هم به کودکان آموزش داده شود.

علی باقرزاده با بیان اینکه ایجاد موقعیت‌های مختلف تربیتی جزو رویکردهای اصلی آموزش و پرورش است افزود: امروزه کلاس درس برای یادگیری نکات تربیتی کافی نیست و باید برای بچه‌ها مسئولیت اجتماعی مانند همیار پلیس در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: مسئولیت پذیری نکته مهمی است که باید در بچه‌ها نهادینه شود زیرا نتیجه آن را سال‌ها بعد در بزرگسالی می‌بینیم.

همیاران پلیس ۱۸ درصد تصادفات را کاهش داد

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمک همیاران پلیس ۱۸ درصد تصادفات را کاهش داده افزود: همیار پلیس تاثیر مستقیم بر جامعه دارد و فراگیری بالایی دارد و از همه مهم‌تر اینکه کم هزینه و موثر است.

وی با بیان اینکه شعار ما این است که هر دانش آموز امسال حداقل یک روز اردو برود خاطرنشان کرد: تلاش داریم اردوگاه‌ها را ساماندهی کنیم تا برای دانش آموزان اردوی یک روزه ایجاد کنیم.

اولین نفر امتیاز دهید