اخبار خودرو جهان
گریم جدید اشراف زاده آلمانی

ملاقات با مرسدس بنز E کلاس فیس لیفت 2021 در سوئد

عکاس: سعید سعیدی
دوشنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
مرسدس بنز e220d 2021

چندی پیش شرکت‌ مرسدس بنز فیس‌لیفت خانواده E کلاس را با تغییرات ظاهری قابل‌توجه، جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرانه‌های تازه معرفی کرد. فرصتی دست داد تا در کشور سوئد با این اشراف زاده‌ بحث برانگیز آلمانی ملاقاتی کوتاه داشته باشیم که ماحصل آن را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، در همین ابتدا باید گفت طراحان مرسدس بنز در طراحی بیرونی E کلاس فیس لیفت کمی محافظه‌ کارانه عمل کرده اند و در بخش جلویی تغییرات شامل باز طراحی چراغ‌ های جلو، سپر جدید و جلوپنجره عریض‌تر می ‌شود که البته از نظر شخص نگارنده تغییرات جلو از ابهت این مرسدسِ باسابقه کاسته است و دیگر آن شکوه E کلاس به ویژه با چراغ‌های دوتایی و نوستالژیکش هرگز به چشم نمی خورد.

در این بخش بهتر بود تا حداقل طراحان به مانند گذشته از چینش دوتایی درون چراغ‌ها استفاده می کردند تا حس و حال و تفاوت E کلاس را با سایر مرسدس‌های مرسوم، حفظ کنند.

نمای عقب مرسدس بنز e220d 2021

اما در عقب تفاوت بزرگ‌تری نسبت به قبل به چشم می‌خورد، زیرا چراغ‌های مثلثی شکل قبلی حالا با نمونه‌های افقی باریک و اسپرت جایگزین شده‌اند که گرچه در طراحی آنها از CLS الهام گرفته‌ شده، اما باید پذیرفت که با پیشینه و سابقه طراحی E کلاس هماهنگی بیشتری دارند و گرافیک درونی آن‌ها نیز بسیار زیباست. یک زه کرومی و بسیار شکیل نیز چراغ‌های عقب را به یکدیگر متصل کرده و تغییراتی هم در سپر عقب مشاهده می‌شود. ارائه سه رنگ بیرونی جدید و گسترش طیف رینگ ‌ها نیز تکمیل‌کننده‌ به‌روزرسانی‌های ظاهری E کلاس فیس لیفت هستند.

 

طراحی کابین  مرسدس بنز E کلاس فیس لیفت

با بازکردن درب خودرو و مشاهده کابین آن به سرعت متوجه خواهید شد که تغییرات شگرف و چشم‌گیری در طراحی داشبورد آنچنان که باید و شاید رخ نداده است.

در کابین E کلاس فیس لیفت غربیلک فرمان جدید بوده و از قسمت‌های کنترلی دوتایی برخوردار است. این غربیلک در سه نسخه مختلف شامل تمام چرمی، چرمی-چوبی و یا اسپرت D شکل قابل انتخاب است. برای صندلی‌ها، رو دری‌ها و سایر سطوح قابل ‌لمس در کابین خودرو نیز مشتری می‌تواند تریم‌ های مختلف مثل آرتیکو، چرم ناپا با دوخت الماس شکل و… را سفارش دهد. یکی از ویژگی ‌های هوشمند E کلاس جدید نیز صندلی ‌های انرژی‌زا است که برای راحتی بیشتر در سفرهای طولانی، با حرکت‌های مختلف وضعیت صندلی را تغییر می‌دهد.

کابین مرسدس بنز e220d 2021

مرسدس E کلاس مدل ۲۰۲۱ در داخل به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی MBUX مجهز شده است و گرافیک صفحه آمپر دیجیتالی خودرو هم اصلاح شده است. این سیستم به‌صورت استاندارد دارای دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی(در پشت فرمان و میان داشبورد) است؛ ولی به صورت آپشنال امکان نصب نمونه ‌های ۱۲.۳ اینچی هم برای مشتریان وجود دارد. شایان ذکر است که از هردوی این نمایشگرها می ‌توان برای دسترسی و تنظیم طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های خودرو استفاده کرد.

از منظر سیستم‌های کمک راننده نیز برای E کلاس مدل ۲۰۲۱ طیف گسترده‌ای در نظر گرفته شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم فعال ترمز، سیستم کمکی فعال محدودیت سرعت، سیستم کمکی فعال حفظ فاصله، کروز کنترل تطبیقی، غربیلک فرمان با قابلیت تشخیص برداشته شدن دست‌های راننده، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم پارک خودکار با دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

 

مشخصات فنی مرسدس E کلاس فیس لیفت

مرسدس مورد بررسی ما از نوع E220d بوده و این یعنی پیشرانه این خودرو از نوع دیزلی است. پیشرانه ۲ لیتری این خودرو قادر به تولید ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور بوده که هر دوی این اعداد برای یک سدان خانوادگی که معمولا افراد مسن‌تر نیز خواهان آن هستند، کاملا راضی کننده به نظر می‌آیند.

مرسدس بنز e220d 2021

وظیفه انتقال قدرت تولیدی پیشرانه نیز در این خودرو بر عهده یک جعبه ‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک بوده که این جعبه‌دنده ۹ سرعته از نقاط قوت و بسیار رضایت بخش مرسدس E کلاس است و لذت و شرایط رانندگی ایده آل را برای راننده چند برابر می کند.

لازم به ذکر است که مرسدس E220d به طور کل از تیپ‌های پایه این اشراف زاده آلمانی محسوب شده و قیمت آن نیز از ۳۹ هزار یورو استارت می ‌خورد.

 

سخن پایانی

در پایان باید گفت گرچه مرسدس مانند همیشه در القای حس اشرافی گری و لوکس بودن دست و دل باز عمل کرده و چیزی برای مشتریانش حتی در تیپ پایه E کلاس کم و کسر نگذاشته است اما هرچه هست ما دیگر شاهد آن شکوه و عظمت E کلاس در این نسل نیستیم! به نظر می‌رسد تیم طراحی مرسدس در این سال‌ها دچار قدری یکنواختی و تشابه بیش از حد مابین تمام رده‌ محصولاتش شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟