اخبار خودرو ایران
خودرونویس گزارش می‌دهد؛

معرفی کامل هوندا وزل معین خودرو + امکانات و مشخصات فنی

شنبه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
خواندن 4 دقیقه

هوندا وزل معین خودرو را می‌توان یکی از جذاب ترین خودروهای وارداتی بازار دانست که به زودی شاهد تردد آن در خیابان ها خواهیم بود.

هوندا وزل معین خودرو را می‌توان یکی از جذاب ترین خودروهای وارداتی بازار دانست که به زودی شاهد تردد آن در خیابان ها خواهیم بود.

به گزارش خودرونویس، هوندا وزل معین خودرو یک کراس اوور ژاپنی با کیفیت است که به صورت وارداتی به کشور خواهد آمد. این خودرو در حقیقت یک کراس اوور اقتصادی است که نسل اول آن در سال ۱۹۹۹ عرضه شد و جدیدترین نسل آن که شاهد عرضه در ایران هم خواهیم بود در سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی عرضه شد. این خودرو با نام های دیگری نظیر x-rv و h-rv هم شناخته می‌شود. حالا می‌خواهیم نگاهی به مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت هوندا وزل معین خودرو داشته باشیم. با خودرونویس همراه باشید.

مشخصات فنی هوندا وزل معین خودرو

هوندا وزل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولید حداکثر ۱۲۴ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن.متر گشتاور را دارد. توان این پیشرانه از طریق یک گیربکس cvt اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی هوندا وزل حدود ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. شتاب صفر تا صد این خودرو هم روی عدد ۱۱.۵ ثانیه قرار دارد. با توجه به اعداد و ارقام گفته شده با یک کراس اوور نه چندان سریع اما بسیار با کیفیت طرف هستیم.

امکانات رفاهی هوندا وزل معین خودرو

طراحی داخلی هوندا وزل در عین ساده بودن جذابیت خاص خود را دارد. یک مانیتور لمسی در وسط داشبورد قرار گرفته و شاهد طراحی شلوغی نیستیم. تمام ادوات در بهترین جای ممکن قرار دارد و ارگونومی خوبی را شاهد هستیم. از جمله امکانات رفاهی مهم این خودرو می‌توانیم به هفت کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، استارت دکمه ای، فرمان برقی، نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، سقف پانوراما، سنسور نور و باران، کلاستر دیجیتالی، ترمز پارک برقی و اتوهولد اشاره کنیم.

با توجه به این موارد می‌توان گفت با یک خودروی پرآپشن طرف هستیم که می‌تواند نیاز اکثر مشتریان را برآورده کند.

قیمت هوندا وزل معین خودرو

شرکت معین خودرو ایرانیان قیمت نهایی یکی از محصولات جدید و مورد توجه بازار ایران یعنی هوندا وزل را اعلام کرده است. این کراس اوور ژاپنی موفق شده با طراحی زیبا، مشخصات فنی مناسب و امکانات رفاهی و ایمنی خوب، نظر بسیاری از علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند را به سوی خود جلب کند.

شرکت معین خودرو برای عرضه این محصول پرطرفدار از ماه های گذشته اقدامات لازم را انجام داده و نمونه های اولیه آن را در نمایشگاه خودروی تهران به نمایش گذاشته بود. حال پس از مدت ها انتظار و کش و قوس های فراوان، قیمت قطعی این کراس اوور متوسط اندازه از طریق فراخوان های پرداخت توسط این شرکت واردکننده اعلام شده است.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، مدل ۲۰۲۳ هوندا وزل با قیمت نهایی ۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان در بازار ایران عرضه خواهد شد. این رقم بسیار نزدیک به مبلغ اولیه اعلام شده یعنی ۲ میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان در گمرکات است و با احتساب هزینه های جانبی مانند حمل، بیمه، مالیات و سایر موارد تعیین شده است.

سخن پایانی

در حالی که بسیاری از خودروهای چینی تا قیمت بالای ۴ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسند خرید یک خودروی ژاپنی با کیفیت مانند هوندا وزل می‌تواند منطقی به نظر برسد. البته که هوندا وزل قدرت آنچنان بالایی ندارد اما در آینده کیفیت و دوام خوبی را تجربه خواهید کرد. در عین حال امکانات رفاهی پرکاربرد نیز در هوندا وزل قرار گرفته است. نظر شما درباره این کراس اوور ژاپنی چیست؟ آیا هوندا وزل می‌تواند در بازار خودروی ایران موفق باشد؟

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟