اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه دو لیتری 234 اسب بخاری

معرفی رویی iMax 8 با ویژگی های جذاب

یکشنبه - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
رویی imax8

شرکت خودروسازی رویی چین در اکتبر گذشته بود که در نمایشگاه پکن اقدام به رونمایی مینی ون لوکسی به نام iMax 8 کرد. این مینی ون چینی دارای ویژگی های جالبی بوده که شما آنها را در خودروهای دیگر هرگز پیدا نخواهید کرد.

طراحی ظاهری و کابین رویی iMax 8

به گزارش خودرونویس، طراحی بیرونی رویی iMax 8 بسیار جذاب بوده و می توان اظهار کرد که هم سطح با مینی ون های اروپایی و آمریکایی طراحی شده است. این خودرو دارای چراغ های LED روشنایی در روز و چراغ های راهنمایی LED در عقب است. این خودروساز چینی روی ستون D این مینی ون یک تریم کرومی عریض اعمال کرده است. در پروفیل جلو، شاهد طراحی یک جلوپنجره بزرگ بزرگ هستیم که بیشتر عرض و ارتفاع پوزه این خودرو را در بر گرفته است.

نمای عقب رویی imax8

در قسمت های کناری سپر هم ورودی های هوای مصنوعی نصب شده که نه تنها کاربردی نداشته، بلکه باعث افت آیرودینامیک هم می شوند. اما بهترین و جذاب ترین ویژگی های رویی iMax 8 درون کابین این خودرو نهفته است. در میان داشبورد شاهد نصب یک نمایشگر لمسی بزرگ برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی هستیم؛ همچنین سایر کلیدهای کنترلی اعم از شیفتر دنده، کلید استارت/استاپ و کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم تهویه و آپشن های خودرو در یک پنل درست در قسمت پایینی این نمایشگر بزرگ روی داشبورد نصب نصب شده اند.

کابین رویی imax8

اما بی شک یکی از ویژگی های جذاب این خودرو کنسول میانی آن با کلیدهای خازنی است؛ چراکه اگر شما یک کلید به خصوص را فشار دهید، این کنسول از میان صندلی های جلو حرکت کرده و به میان صندلی های عقب می رود. نکته جالب تر این بوده که یک ست چایی خوری و همچنین یک یخچال کوچک نیز درون کابین این مینی ون تعبیه شده تا سرنشینان در رفاه کامل باشند.

نمای جانبی رویی imax8

مشخصات فنی رویی iMax 8

نباید از خودروسازان چینی انتظار نصب پیشرانه های قدرتمند شش و هشت سیلندر را داشت؛ بلکه خودروسازان پینی معمولا از پیشرانه های توربوشارژ یا تنفس طبیعی با حجم زیر 2 لیتر برای محصولات خود استفاده می کنند. رویی هم از این قاعده جدت نبوده و برای این مینی ون یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 234 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را نصب کرده است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساعت آیزین به چرخ ها منتقل می شود. رویی ادعا کرده که این مینی ون به لطف این پیشرانه و گیربکس سواری نرم و راحتی را ارائه می دهد؛ ولی در دورهای بالاتر از 3000 مقداری نویز و لرزش و صدا به داخل کابین نفوذ می کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟