اخبار خودرو ایران
به مراتب قدرتمندتر و لوکس تر از رقبا

KMC T8 برگ برنده کرمان موتور در بازار پیکاپ های داخلی

شنبه - ۶ دی ۱۳۹۹
خواندن 6 دقیقه
پیکاپ T8 کرمان موتور

چند سالی است که بازار خودروهای پیکاپ ایران دیگر آن رونق سابق را ندارد و محصول جدیدی به این سگمنت عرضه نشده است. ولی ظاهرا کرمان موتور بنا دارد که با عرضه پیکاپ جدیدی به نام جک T8 گامی مهم در این بازار آشفته بر دارد و یکی از محبوب ترین و موفق ترین پیکاپ های چینی را به ایران عرضه کند.

به گزارش خودرونویس، در ابتدا تصور می شد این محصول جک نیز مانند سایر مدل های همین کمپانی با برند این خودروساز چینی در ایران به فروش برسد؛ ولی ظاهرا کرمان موتور قصد دارد که این خودرو را با برند خود یعنی KMC و با همان نام مدل T8 راهی بازار کشور بکند. در حالی که در ماه مهر کرمان موتور بیان کرده بود طی دو ماه آینده عرضه این خودرو به بازار کشور آغاز می شود، ولی ظاهرا هنوز این پروژه به دلیل تحریم ها و مشکلات ناشی از آن روند کندی دارد. اما مشخص است که کرمان موتور به عرضه KMC T8 یا همان پیکاپ جک T8 به بازار کشور تا حد زیادی نزدیک شده است.

پیکاپ T8 کرمان موتور

پیکاپ KMC T8 کرمان موتور یقینا برگ برنده این خودروساز وطنی در این بازار آشفته و بی رقیب است. چراکه این خودرو عملا هیچ رقیب صفر کیلومتری را حداقل در این لحظه پیش رو ندارد. تا مدتی پیش پیکاپ هایی همچون کاپرا2 بهمن موتور، ریچ پارس خودرو، فوتون تانلند ایران خودرو و آمیکو آسنا به بازار ایران عرضه می شدند؛ ولی تحریم های خودرویی باعث شده که همگی این محصولات نامبرده از بازار ایران کوچ کنند.

پیش از هین پیکاپ های نامبرده نیز نیسان پیکاپ و تویوتا هایلوکس جزو مطرح ترین گزینه ها برای خرید در بازار کشور بودند. ولی تحریم ها ابتدای امر جلوی واردات پیکاپ های خارجی را گرفت و سپس تولید نمونه های مونتاژی و تولید داخل را هم به صفر رساند. ولی کرمان موتور قصد دارد اولین شرکتی باشد که در این شرایط اقدام به عرضه یک پیکاپ جدید مطابق با استانداردهای جهانی می کند.

 

مشخصات فنی KMC T8

پیکاپ KMC T8 یا همان جک T8 از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ بهره می برد. در ابتدا تصور می شد که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 190 اسب بخار و بیشینه گشتاور 290 نیوتن متر مشابه نمونه عرضه شده در بازار چین باشد. ولی کرمان موتور اعلام کرده که این پیشرانه در نمونه قابل عرضه در بازار کشور قادر به تولید بیشینه قدرت 174 اسب بخار و بیشینه گشتاور 290 نیوتن متر است. این کاهش قدرت می تواند به دلیل کیفیت پایین سوخت موجود در جایگاه های کشور یا حتی تنظیمات جدید ECU پیشرانه مطابق با نیازهای بازار کشور باشد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی در سه حالت انتقال قدرت 2H، 4H و 4L به چرخ ها منتقل می شود که به لطف حالت کمک سنگین قابلیت های خوب بیراهه نوردی این پیکاپ تضمین شده است.

پیکاپ T8 کرمان موتور

با وجود اینکه نیرو و گشتاور تولیدی نسخه تولیدی KMC T8 نسبت به نمونه اولیه مقداری کاهش داشته، ولی به لطف بهره بردن این خودرو از پیشرانه توربوشارژ، قدرت و گشتاور تولیدی آن به مراتب از رقبایی همچون ریچ، کاپرا2، فوتون و حتی آمیکو آسنا بیشتر است. این پیکاپ در نهایت قادر است به بیشینه سرعت 150 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک خودروی باری و آفرودی مناسب است.

جک T8 در بازار چین با دو فاصله محور مختلف 3090 و 3380 میلی متری عرضه می شود. ظاهرا کرمان موتور تصمیم گرفته که KMC T8 را در مدل فاصله محور کوتاه تر به بازار کشور عرضه کند.

 

افتخارات جک T8 در چین

جک T8 جزو دسته پیکاپ های سایز متوسط جهان و فول سایز بازار چین دسته بندی می شود. این پیکاپ جزو موفق ترین محصولات کمپانی چینی جک در چین محسوب شده و موفق شده طی سال های 2018 و 2019 افتخارات زیادی را برای این شرکت کسب کند. در سال 2019 این پیکاپ با اتکا به تجهیزات جذابی که در مقایسه با سایر رقبا در بازار چین دارد، موفق به کسب جایزه بهترین پیکاپ هوشمند سال 2019 شد.

کابین پیکاپ T8 کرمان موتور

تجهیزات رفاهی و ایمنی

پیکاپ T8 کرمان موتور ضمن دارا بودن چهره ای مدرن و جذاب نسبت به سایر رقبا در بازار کشور، دارای تجهیزاتی مدرن تر و به روز بوده که یقینا مشتری را نسبت به خرید آن وسوسه می کند. کرمان موتور قصد دارد KMC T8 را با تجهیزاتی مانند شیشه بالابرهای برقی با پاور ویندوز، سیستم مالتی مدیا با شش بلندگو و درگاه بلوتوث و USB، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ روشنایی در روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، چراغ زنون جلو و LED عقب، آینه های برقی جانبی دارای گرمکن، کلیدهای کنترلی روی فرمان، تودوزی چرم مصنوعی کابین، سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز کمکی اضطراری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، کنترل کشش، کنترل داینامیک خودرو، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل فشار باد تایرها، کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو، دوربین دنده عقب و سنسور دنده عقب راهی بازار کشور کند.

نمای عقب پیکاپ T8 کرمان موتور

قیمت احتمالی و زمان عرضه

با توجه به خبرهای شنیده شده، قرار است که کرمان موتور پیش فروش KMC T8 را با موعد تحویل اردیبهشت 1400 به زودی آغاز کند. پیشتر بر این باور بودیم که این خودرو با توجه به نرخ فعلی ارز با قیمتی در حدود 740 میلیون تومان راهی بازار کشور می شود و حدس ما امروز نیز برای این پیکاپ قیمتی در همین محدوده است.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟