به گزارش خودرونویس، الکتریکی سازی یک خودرو همواره با اضافه وزن ناشی از نصب باتری ها و سیستم های پیچیده همراه است؛ بدین ترتیب C63 جدید هم به دلیل استفاده از پیشرانه هیبریدی، یقینا وزن زیادی خواهد داشت و طبق گزارش های شنیده شده ظاهرا نسل جدید این سدان لوکس قدرتمند چیزی در حدود 2 تن وزن دارد. بدین ترتیب C63 AMG جدید بدون در نظر گرفتن آپشن ها و تجهیزات سفارش، چیزی در حدود 243 کیلوگرم نسبت به نسل پیشین خود سنگین تر است. البته تمام این ارقام در این لحظه تقریبی هستند و در زمان رونمایی حقیقت مشخص می شود. البته از آنجایی که C63 هیبریدی بر پایه نسل جدید مرسدس بنز C کلاس توسعه یافته، بخشی از این اضافه وزن را می توان به ابعاد بزرگتر آن نیز نسبت داد.

 

مشخصات فنی احتمالی مرسدس AMG C63 2022

نکته مثبت پیشرانه هیبریدی C63، قدرت و گشتاور خیره کننده آن است. این سیستم هیبریدی قادر به تولید 550 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است. برای اینکه به اهمیت این ارقام پی ببرید یادآور می شویم که نسخه فعلی C63 S قادر به تولید 503 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است؛ بدین ترتیب نسل جدید این خودرو افزایش قدرت و گشتاور خوبی نسبت به نسخه پیشین داشته است. در این گزارش ها جزییاتی مربوط به باتری C63 هیبریدی جدید نیامده، ولی پیش بینی می کنیم که این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 64 کیلومتر باشد.

عکس جاسوسی مرسدس C63

یکی دیگر از مزایای C63 هیبریدی جدید، تقسیم وزن 50/50 آن بین اکسل جلو و عقب بوده که به لطف نصب پیشرانه چهار سیلندر در جلو که 60 کیلوگرم نسبت به نسخه هشت سیلندر 4 لیتری وزن کمتری دارد، حاصل شده است. این سیستم هیبریدی باعث شده که C63 جدید از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بهره ببرد؛ ولی به لطف دارابودن مد دریفت، هنوز می توان با این خودرو حرکات نمایشی و مانورهای زیبایی را اجرا کرد.

در حالت رانندگی عادی، مرسدس C63 AMG جدید حدود سه و نیم برابر بهینه تر از مدل پیشین است؛ این خودرو قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.6 ثانیه سریع تر از مدل پیشین خود است. این شتاب خیره کننده تنها به دلیل قدرت بیشتر پیشرانه حاصل نشده، بله به لطف استفاده از e توربو بوده تا لگ آزار دهنده توربوشارژها از بین برود.

پیشرانه درونسوز 2 لیتری چهار سیلندر C63 جدید قادر به تولید 420 اسب بخار بوده و در کنار آن یک موتور الکتریکی 200 اسب بخاری روی اکسل عقب نصب شده است. در این گزارش آمده که موتور الکتریکی عملکرد جداگانه ای از این سیستم درونسوز دارد و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل نمی شود؛ چراکه این گیربکس توانایی کوپل شدن با گشتاور آنی این موتور الکتریکی را ندارد.

عکس جاسوسی مرسدس C63

سخن پایانی

به احتمال زیاد نام کلی این خودرو C63 AMG 4Matic+ EQ Power Sport باشد و مرسدس یقینا تا پیش از پایان سال آن را رونمایی خواهد کرد. مرسدس علاوه بر مدل سدان، در حال توسعه نسخه استیشن C63 جدید هم بوده؛ ولی با توجه به تقاضای کم برای خرید خودروهای کوپه، بعید است که نسخه کوپه و کانورتبیل این خودرو رنگ تولید را به خود ببینند.

منبع motor1
5 از 2 رای