اخبار خودرو جهان
تفاوت بنیادی و ساختاری با لکسوس LX جدید

مشخصات فنی احتمالی نسل جدید تویوتا لندکروزر 2022

پنجشنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا لندکروزر 2021

هر روز شایعه های جدیدی در خصوص نسل جدید تویوتا لندکروزر شنیده می شود و امروز اطلاعاتی توسط وب سایت Autoweek منتشر شده که به پیشرانه های قابل نصب احتمالی روی نسل بعدی این اسیووی محبوب اشاره داشته است. البته ممکن این اطلاعات مربوط به نسخه های قابل عرضه در بازار اروپا بوده و ممکن است نسخه های ویژه بازار آمریکا یا خلیج فارس با مشخصات دیگری تولید شوند.

مشخصات فنی احتمالی تویوتا لندکروزر 2022

به گزارش خودرونویس، همانطور که پیشتر شایعه شده بود، نسل جدید تویوتا لندکروزر دیگر به پیشرانه هشت سیلندر مجهز نخواهد شد. به جای آن، تویوتا یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ را برای لندکروزر 2022 در نظر دارد. برای افرادی که هم به دنبال قدرت بیشتر و هم به دنبال بهینه بودن هستند، نسخه هیبریدی شده همین پیشرانه نیز طراحی شده است. همچنین تویوتا لندکروزر جدید در برخی از بازارها با پیشرانه 3.3 لیتی شش سیلندر دیزلی عرضه می شود. البته با تنفس به عدم وجود تقاضای زیاد برای پیشرانه های دیزلی در آمریکا، بعید است که لندکروزر دیزلی به آمریکا وارد شود.نمای عقب تویوتا لندکروزر 2021

 

ابعاد تویوتا لندکروزر جدید

به گفته Autoweek، نسل جدید تویوتا لندکروزر ابعادی نزدیک به نسخه فعلی دارد که این موضوع تایید کننده شایعه های شنیده شده مبنی بر توسعه لندکروزر جدید بر روی پلتفرم نسخه فعلی این اسیووی محبوب است. تویوتا بنا دارد که نسل جدید این آفرودر پرطرفدار را خشن تر و با سطح لوکس بودن پایین تر نسبت به نسخه فعلی تولید کند. نتیجه این سیاست می تواند به برچسب قیمت پایین تر تویوتا لندکروزر جدید و همچنین افزایش محبوبیت و رشد آمار فروش این خودرو ختم شود. در واقع هدف اصلی تویوتا در توسعه نسل جدید لندکروزر آفرودی بودن است و نصب تجهیزات لاکچری مانند لندکروزر سری 200 در اولویت دوم قرار دارد.

نسل جدید تویوتا لندکروزر ممکن است طی ماه های پیش رو و به احتمال زیاد در ماه آپریل سال 2021 رونمایی شود. بدین ترتیب مدل 2021 آخرین نسخه از نسل فعلی لندکروزر در بازارهای مختلف جهانی خواهد بود. همچنین طبق اطلاعات تازه منتشر شده ممکن است نسل جدید لندکروزر با تاخیر چند ساله به بازار آمریکا وارد می شود و هدف اول تصرف بازار آسیا، اروپا و به خصوص خاورمیانه است.

نمای جانبی تویوتا لندکروزر 2021

اطلاعاتی در خصوص نسل بعدی لکسوس LX

زمانی که صحبت از نسل جدید تویوتا لندکروزر می شود، ناخودآگاه ذهن به سمت همزاد لوکس تر این خودرو یعنی لکسوس LX هم می رود؛ به طور قطع وقتی که تویوتا لندکروزر نسل عوض می کند، باید انتظار معرفی نسل جدید را برای لکسوس LX هم داشت. ظاهرا لکسوس قصد ندارد نسل بعدی این اسیووی لوکس را با این نام عرضه کند و برای نسل بعدی آن نام LQ را در گرفته است. لکسوس LQ به جای اینکه یک لندکروزر با ظاهر مجلل تر و تجهیزات رفاهی به مراتب لوکس تر و با کیفیت تر باشد، تفاوت های بنیادی با لندکروزر دارد و هدف عرضه آنها با یکدیگر کاملا متفاوت است.

به عبارت دیگر لکسوس LX جدید یا همان LQ روی پلتفرم Unibody توسعه یافته که قابلیت های آفرودی را فدای کابین لوکس تر و مجلل تر و فضایی لاکچری کرده است. انتظار می رود که لکسوس LQ با یک فاصله زمانی چند ماه از تویوتا لندکروزر جدید و به عنوان مدل 2022 وارد بازارهای جهانی شود.

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟