مشخصات فنی مزدا CX-50

به گزارش خودرونویس، قلب تپنده مزدا CX-50 در نسخه استاندارد یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعیست. ولی در مدل های قدرتمندر می توان یک پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ را برای نصب روی این خودرو سفارش داد. بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی این دو پیشرانه در آینده اعلام می شود. ولی هر دو پیشرانه برای انتقال قدرت در مدل پایه با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک کوپل شده اند و نیروی تولیدی آنها به هر چهار چرخ مزدا CX-50 به صورت استاندارد منتقل می شود.

نمای عقب مزدا CX-50

مزدا اعلام کرده که در آینده قصد دارد نسخه های هیبریدی و الکتریکی سازی شده CX-50 را هم به بازار عرضه کند. سیستم انتقال قدرت تما چرخ محرک i-Active مزدا CX-50 دارای یک ویژگی انتخاب مد رانندگی بوده که البته مزدا آن را Mi-Drive نامیده و راننده می تواند بسته به شرایط جاده و مسیر حالت رانندگی را متناسب با نیاز خود تغییر دهد. مزدا برای CX-50 حالت های رانندگی از پیش تعیین شده نرمال، اسپرت و آفرود را تدارک دیده؛ ولی به وسیله همان سیستم Mi-Drive می توان تنظیمات خودرو را برای یدک کشی و سایر حالت های رانندگی نیز تغییر داد.

مزدا CX-50

طراحی ظاهری و کابین مزدا CX-50

استایل بیرونی مزدا CX-50 بر اساس جدیدترین زبان طراحی این خودروساز ژاپنی موسوم به کودو دیزاین شکل گرفته که البته مقداری چاشنی هیجان نیز به آن تزریق شده است. تیپیکال خودروهای آفرودی نصب قطعات پلاستیکی مشکی رنگ در اطراف آرک چرخ ها و پروفیل جلو و عقب بوده تا مقداری چهره خودرو را بزرگتر و خشن تر جلوه دهند. ضمن اینکه روف راک های مقتومی هم روی سقف برای حل تجهیزات مورد نیاز در سفر و آفرود برای مزدا CX-50 نصب شده اند. در جلوپنجره این خودرو شاهد استفاده از المان های مشکی ضخیم تری و ورودی های هوا بزرگتر در دو طرف سپر هستیم. مشتریان این خودرو می توانند رنگ خاکستری Zircon را برای خشن تر و جذابتر کردن استایل ظاهری مزدا CX-50 سفارش دهند.

کابین مزدا CX-50

مزدا در طراحی کابین CX-50 فاکتور راننده محور بودن تمام ادوات را حفظ کرده و در کنار آن از مواد اولیه با کیفیت و ویژگی های لوکس و مدرن برای جذابتر کردن کابین استفاده کرده است. صندلی های در مزدا CX-50 دارای طرح تودوزی منحصر به فرد و بسیار جذابی هستند که نمونه آن در هیچ یک از محصولات کنونی این شرکت دیده نمی شود. مزدا همچنین فضای بار این خودرو را نیز بروزرسانی کرده تا افرادی که قصد طبیعت گردی و بیراهه نوردی را با این خودرو دارند به سادگی بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود را در این قسمت قرار دهند.

کابین مزدا CX-50

مزدا در این لحظه قیمت این کراس اوور آفرودی را اعلام نکرده، ولی در اوایل سال 2022 این خودرو را به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع Motor1
5 از 3 رای