به گزارش خودرونویس، متاسفانه پیدا کردن جزییات و اطلاعات بسیاری از خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه شانگهای به دلیل اطلاع رسانی ضعیف رسانه های چینی و همچنین خودروسازان خارجی بسیار سخت است. ولی چیزی که در خصوص این خودرو مشخص بوده این است که یکی از محصولات مزدا بوده و با توجه به نامی که روی قاب پلاک آن نصب شده، مدل دقیق آن CX-30 EV است. تنها گزارش رسمی در خصوص این کراس اوور الکتریکی، عرضه آن از نیمه دوم سال 2021 به بازار جهانی است. به این نکته باید اشاره کنیم که مزدا هم با عرضه CX-30 EV در بازار چین، رسما به دنیای خودروهای الکتریکی ورود کرده است.

 

محصول مشترک مزدا و چانگان

این تنها گزارش رسمی در خصوص مزدا CX-30 EV تا این لحظه بود. ولی کارشناسان خارجی به این موضوع پی برده اند که CX-30 EV می تواند محصول جوینت ونچر مزدا در چین یعنی شرکت خودروسازی چینی چانگان باشد. به عبارت دیگر مزدا تنها کار طراحی این خودرو را انجام داده و مسئول بخش ساختار الکتریکی و پیشرانه شرکت خودروسازی چانگان بوده است.

مزدا CX-30 EV

اگر این موضوع صحت داشته باشد، می توان انتظار داشت که قلب تپنده CX-30 EV مزدا مشابه چانگان S15 E-Pro یا CS55 E-Rock باشد و تنها تفاوت استایل ظاهری این خودرو بوده که به زبان طراحی مزدا مزین شده است. اگر قلب تپنده مزدا CX-30 EV با چانگان S15 E-Pro مشترک باشد، باید انتظار نصب یم پک باتری 48.3 کیلووات ساعتی را در این خودرو داشت؛ ولی اگر قوای فنی مزدا با چانگان CS55 E-Rock مشترک باشد، یک پک باتری بزرگ 84.2 کیلووات ساعتی برای این خودرو نصب می شود که هر دو به مراتب ظرفیت بیشتری نسبت به پک باتری 35.5 کیلووات ساعتی مزدا MX-30 دارند.

 

سخن پایانی

در این لحظه اطلاعات بیشتری در خصوص این خودرو که اولین محصول الکتریکی مزدا در چین محسوب می شود، در دسترس نیست و باید منتظر این خودروساز ژاپنی برای انشار جزییات بیشتر ماند.

منبع motor1
5 از 1 رای