اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 3 لیتری توربودیزل

مزدا BT-50 Thunder رقیب مستقیم هایلوکس

دوشنبه - ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مزدا BT-50 تاندر

شعبه استرالیایی مزدا یک نسخه پرچمدار جدید برای پیکاپ BT-50 معرفی کرده که نسبت به نمونه های استاندارد چهره خشن تری داشته و با هدف بهبود قابلیت های بیراهه نوردی توسعه داده شده است. این نسخه جدید مزدا BT-50 Thunder نام دارد.

به گزارش خودرونویس، این خودرو با توجه به پیشنهادها و درخواست های متعدد مشتریان در بازار استرالیا سفارش داده شده و مزدا BT-50 تاندر به صورت مستقیم پیکاپ هایی همچون تویوتا هایلوکس Rugged X و نیسان ناوارا N-Trek Warrior را به چالش می کشد. این نسخه آفرودی بر پایه مدل BT-50 GT با استایل دو کابین 4×4 توسعه یافته و قرار است از ماه آپریل در استرالیا با قیمت پایه 50 هزار و 500 دلار(دلار آمریکا) به فروش برسد. قیمت اعلامی برای نسخه مجهز به گیربکس دستی بوده و مشتریان به صورت آپشنال امکان سفارش نسخه اتوماتیک مزدا BT-50 تاندر را هم دارند که قیمتی معادل 52 هزار و 800 دلار دارد و به صورت دو کابین و چهار چرخ محرک راهی بازار می شود.

مزدا BT-50 تاندر

وجه تمایز مزدا BT-50 تاندر با سایر مدل ها

با اولین نگاه به نسخه تاندر مزدا BT-50 متوجه تفاوت این مدل با سایر نسخه ها می شوید که دلیل آن نصب سپر فولادی جدید در جلو و پروژکتور LED دو ردیفه در قسمت بالای سپر و میان جلوپنجره است. مزدا این نسخه آفرودی BT-50 را به رینگ های شاخص 18 اینچی مشکی آلیاژی، فندرهای مشکی رنگ و رکاب های جانبی جدیدی مجهز کرده است. از دیگر اکسسوری های جدید نصب شده روی این خودرو می توان به رول بار نصب شده در حوض بار و کاور نصب شده درمیان رول بارها اشاره کرد.

نمای عقب مزدا BT-50 تاندر

مشخصات فنی مزدا BT-50 تاندر

نسخه تاندر مزدا BT-50 همانند سایر مدل ها از یک پیشرانه توربوشارژ 3 لیتری دیزلی بهره گرفته که قادر به تولید 187 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور در دور پایین 1600 تا 2600 بر دقیقه است. نسخه مجهز به گیربکس دستی شش سرعته BT-50 در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.7 لیتر گازوییل مصرف می کند؛ ولی نسخه اتوماتیک شش سرعته این خودرو مقداری پر مصرف تر بوده و برای پیمودن همین مسافت به 8 لیتر گازوییل نیاز دارد. این پیکاپ به صورت استاندارد به سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک با کمک سنگین و همچنین قفل دیفرانسیل عقب مجهز شده است.

لوگو مزدا BT-50 تاندر

مشتریان مزدا BT-50 تاندر می توانند برای بدنه این خودرو رنگ های سفید یخی، مشکی میکا، نقره ای متالیک Ingot، خاکستری میکا بتنی، آبی میکا، خاکستری Rock میکا و قرمز ولکانو میکا را انتخاب کنند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟