به گزارش خودرونویس، منصوری Gronos بر پایه مرسدس AMG G63 توسعه یافته و دارای قطعات فیبر کربنی متعددی در بدنه مانند اسپویلر عقب است. این اسپویلر فیبر کربنی تنها جنبه تزیینی نداشته و جهت بهبود آیرودینامیک این اسیووی قدرتمند جعبه ای شکل طراحی و نصب شده است. آرک های حجم پردازی شده چرخ ها به همراه نصب تایرهای بزرگ مناسب همه سطوح، چهره ای عضلانی به این G63 بخشیده اند.

نمای عقب مرسدس AMG G63 منصوری

از جمله قطعات فیبر کربنی نصب شده روی AMG G63 منصوری می توان به کاپوت فیبر کربنی و اسپویلر نصب شده در قسمت جلو سقف اشاره کرد که درون آن دو پروژکتور خطی LED نیز نصب شده اند. درون سپر هم دو پروژکتور اضافی نصب شده اند. منصوری برای این G63 جلوپنجره ای با دیزاین خاص طراحی کرده و درون آن لوگوی خود را نصب کرده است. در قسمت عقب هم کاور زاپاس بند این AMG G63 از جنس فیبر کربن بوده و آخرین تغییری بوده که این تیونر مطرح در استایل بیرونی این اسیووی اعمال کرده است.

  1. اسپویلر مرسدس AMG G63 منصوری

کابین مرسدس AMG G63 منصوری

درون کابین این G63 تیونینگ شده توسط منصوری مانند استایل ظاهری جیغ و خاص بوده و شاهد ادامه یافتن تم زرد رنگ موزی با تریم مشکی در برخی از قسمت ها هستیم. شاید بسیاری از مردم این سطح تغییرات اعمال شده روی G63 را نپسندند؛ ولی مشتریان منصوری بیشتر افرادی هستند که تمایل به داشتن خودروهایی با استایل خاص و ظاهری چشمگیر دارند و این G63 موزی رنگ دقیقا مناسب آنهاست.

کابین مرسدس AMG G63 منصوری

مشخصات فنی مرسدس AMG G63 منصوری

منصوری قصد دارد که تنها 10 نسخه از این AMG G63 تیونینگ شده موسوم به Gronos را به تولید برساند. هر 10 نسخه به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ طراحی شده توسط AMG مجهز بوده که به لطف تغییرات گسترده اعمال شده توسط منصوری قادر به تولید 850 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور شده اند. این اسیووی سنگین وزن بزرگ با اتکا به این پیشرانه تقویت شده قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که یک ثانیه در شتابگیری اولیه نسبت به نسخه استاندارد AMG G63 سریع تر شده است. بیشینه سرعت قابل پیمایش این اسیووی جعبه ای شکل هم به 250 کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته که 10 کیلومتری سریع تر از G63 استاندارد مجهز به پکیج AMG درایور است.

کنسول وسط مرسدس AMG G63 منصوری

سخن پایانی

منصوری هیچ مطلبی را در خصوص قیمت این اسیووی بیان نکرده، ولی مرسدس برای G63 قیمت پایه ای معادل 156 هزار و 500 دلار را در نظر گرفته و نباید انتظار داشت چنین کیت تقویتی از منصوری هم قیمتی ارزان داشته باشد.

 

منبع motor1
5 از 3 رای