به گزارش خودرونویس، جهت یادآوری بیان می کنیم که مرسدس نسل جدید میباخ اس کلاس را در نیمه دوم نوامبر سال 2020 در مدل هشت سیلندر معرفی کرده بود. در اوایل ماه جاری میلادی هم مرسدس تیزر نسخه 12 سیلندر میباخ اس کلاس را منتشر کرده بود و حال سومین مدل میباخ در شانگهای رونمایی شده است. این نسخه مرسدس میباخ S480 نام دارد که پیشرانه آن از هشت به شش سیلندر کاهش یافته تا مناسب افراد با بودجه کمتر باشد و کمتر مشمول مالیات های سنگین چین به خودروهایی با پیشرانه حجیم شود.

مرسدس میباخ اس کلاس S480

نسل پیشین اس کلاس در چین با پیشرانه چهار سیلندر عرضه می شد و جهت یادآوری بیان می کنیم که G کلاس و CLS هم در بازار چین برای ارزان سازی و فرار مالیاتی با پیشرانه چهار سیلندر عرضه می شود. این مرسدس میباخ S480 در حال حاضر ویژه بازار چین بوده؛ ولی در آینده مرسدس قصد دارد این میباخ را با نام S450 به بازار اروپا هم عرضه کند.

کابین مرسدس میباخ اس کلاس S480

مشخصات فنی مرسدس میباخ S480

مرسدس میباخ S480 4Matic در چین به پیشرانه شش سیلندر خطی بنزینی مجهز شده که قادر به تولید 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. لازم به ذکر است که همین پیشرانه روی مرسدس بنز اس کلاس S450 4Matic با همین سزح قدرت نیز نصب شده است. این نسخه میباخ به همان سیستم EQ بوستر نیز مجهز شده و قادر است طی 5.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای جانبی مرسدس میباخ اس کلاس S480

سخن پایانی

در بازار چین فعال نسخه شش سیلندر مرسدس میباخ اس کلاس عرضه می شود که برچسب قیمت پایه ای معادل 226 هزار و 300 دلار دارد. برای اینکه متوجه تاثیر مالیات های دولت چین بر پیشرانه های حجیم شوید، بد نیست بدانید که مرسدس میباخ هشت سیلندر در بازار آمریکا قیمت پایه ای معادل 185 هزار دلار دارد که بیش از 40 هزار دلار از نسخه شش سیلندر چینی با وجود دارابودن پیشرانه قدرتمندتر ارزان تر است. نسخه 12 سیلندر میباخ هم مدل پرچمدار این خودرو بوده که یقینا در زمان رونمایی قیمتی فراتر از 200 هزار دلار در بازار آمریکا و اروپا خواهد داشت.

منبع motor1
5 از 3 رای