اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو مونیخ صورت گرفت

مرسدس بنز EQE رونمایی شد

دوشنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مرسدس بنز EQE

پس از تولید نمونه الکتریکی S کلاس، حالا نوبت محبوب ترین سگمنت مرسدس یعنی E کلاس بود تا با یک نمونه الکتریکی به استقبال آینده برود و از طرفی مشتریانی که قدرت خرید EQS را ندارند ولی به دنبال یک مرسدس الکتریکی نسبتا مجلل هستند، بتوانند نیاز خود را با خرید EQE برطرف سازند. بالاخره در نمایشگاه خودروی مونیخ (IAA2021) نمونه تولیدی مرسدس بنز EQE رونمایی شد و در ادامه به بررسی این خودروی الکتریکی جدید و چشم نواز برای شما عزیزان خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری و داخلی مرسدس بنز EQE

به گزارش خودرونویس، مرسدس EQE با ظاهر کوپه مانند خود، در نمای ظاهری شباهت‌ بسیاری با EQS دارد. برای مثال، در نمای عقب خودرو عینا مانند برادر بزرگ‌تر یعنی EQS شاهد چراغ‌های LED به هم پیوسته هستیم و در دماغه خودرو نیز بجای جلوپنجره، یک پنل مشکی‌رنگ بزرگ با نشان مرسدس و الگوی ستاره سه‌پر (در نسخه AMG Line) دیده می‌شود که چندین و چند سنسور و رادار را پس خود پنهان کرده است. البته طراحی چراغ‌های جلو کمی با EQS متفاوت است اما باید اذعان داشت به طور کلی تشخیص EQE از EQS حتی برای علاقه مندان به برند مرسدس بنز نیز دشوار خواهد بود.

مرسدس بنز EQE

گفتنی است مرسدس بنز EQE حدود ۳۳ سانتی متر از برادر بزرگتر خود کوتاه تر است اما با این حال این دو خودرو در خصوص فاصله محوری، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

کابین مرسدس بنز EQE

کابین EQE مانند EQS تحت سیطره هایپر اسکرین است. این پنل شیشه ای عظیم که کل عرض داشبورد را فرا گرفته است، سه نمایشگر مجزا در دل خود دارد و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX را به همراه تکنولوژی‌هایی مثل سیستم احراز هویت بیومتریک و ناوبری واقعیت افزوده را ارائه می‌دهد.

نمای عقب مرسدس بنز EQE

مشخصات فنی مرسدس بنز EQE

سدان EQE فعلا در یک نسخه ی EQE350 با پکیج سفارشی AMG Line معرفی شده است. سدان میان سایز مرسدس به یک موتور الکتریکی در محور عقب مجهز است و ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این موتور توسط یک پکیج باطری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که طبق معیارهای WLTP، با هر بار شارژ امکان پیمودن مسافتی برابر با ۶۶۰ کیلومتر را داراست.

کابین مرسدس بنز EQE

با استفاده از شارژرهای سریع نیز می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری ‌ها را در مدت ۳۱ دقیقه شارژ کرد. گفتنی است در آینده شاهد معرفی نسخه 4MaTIC تمام چرخ محرک این مرسدس جذاب نیز خواهیم بود. سیستم تعلیق EQE مشابه S کلاس است و تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیقی و همین‌طور سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب تا حداکثر ۱۰ درجه نیز برای این خودرو قابل سفارش است.

مرسدس بنز EQE

تولید مرسدس بنز EQE از اواسط سال ۲۰۲۲ برای بازار اروپا و آمریکا آغاز خواهد شد و طبق گفته مدیران مرسدس شاهد تولید این خودرو در کشور چین نیز به صورت اختصاصی برای این کشور خواهیم بود.

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟