به گزارش خودرونویس، اما این سیاست تا به امروز در صنعت خودروسازی ایران پیاده نشده بود و خودروسازان ایرانی به ندرت دست به عرضه محصولی مدرن یا حتی بروزرسانی محصولات خود می زدند. اگر هم بروزرسانی صورت می گرفت سطحی بود و چندان در جلب رضایت و توجه مشتری موثر نبود. اما ایران خودرو به تازگی قصد دارد این سنت غلط دیرینه را تغییر دهد. ایران خودرو در اولین قدم برای جلب رضایت مشتریان و مردم خودروهای قدیمی که کیفیت و استاندارد پایینی داشتند را از خط تولید خود خارج کرد. ابتدا پژو ۴۰۵ از خط تولید ایران خودرو خارج شد و در سال جاری نیز خودروی سمند از خط تولید خارج خواهد شد. این دو خودرو محصولاتی قدیمی و با ایمنی پایین بودند که کیفیت آنها نیز مطلوب نبود و ایران خودرو هرگونه بروزرسانی که در آنها اعمال می کرد نمی توانست رضایت مشتریان خود را جلب کند. همچنین این دو خودرو جزو زیانده ترین محصولات این خودروساز وطنی بودند و توقف تولید آنها عاقلانه ترین اقدام ممکن بود تا فضا برای تولید محصولاتی جدید و مدرن باز شود.

ایران خودرو هم با الگوبرداری از خودروسازان جهانی قصد بروزرسانی سبد محصولات خود و عرضه محصولاتی مدرن، با امکاناتی جدید و استانداردهای روز دنیا را دارد. این یک اقدام مثبت از ایران خودرو به منظور جلب رضایت مشتری و رشد جایگاه صنعت خودروسازی ایران در عرصه بین المللی محسوب می شود.

نمونه بارز این تغییر رویکرد را می توان معرفی خودروی ری را که اولین کراس اوور تولید ملی نیز لقب گرفته دانست. خودروی ری را یک کراس اوور جمع و جور سگمنت B بوده که مدرن ترین، ایمن ترین و قدرتمندترین خودروی تولید داخل است. این خودرو روی پلتفرم IKP1 ایران خودرو طراحی شده و به لطف بهره بردن از امکانات مدرن رفاهی و ایمنی به سادگی توان رقابت با خودروهای هم رده تولید شده توسط خودروسازان مطرح دنیا را دارد.

محصولات تارا اتوماتیک V4 جدید و مدرن ایران خودرو با استاندارد روز دنیا (2)

ایران خودرو در اقدام دیگری برای بروزرسانی سبد محصولات خود قصد دارد خودروی تارا اتوماتیک تیپ V4 را به بازار عرضه کند که لوکس ترین و ایمن ترین خودروی سدان تولید داخل است که نسبت به تارا اتوماتیک تیپ V2 به مراتب لوکس تر شده و دارای صندوق عقب برقی شارژر بدون سیم تلفن همراه، زیرآرنجی صندلی عقب، گرافیک جدید چراغ های عقب و تغییر محل جانمایی کلیدهای شیشه بالابر از کنسول وسط به رودری هاست.

ایران خودرو ظاهرا در خصوص‌ بروزرسانی سبد محصولات خود کاملا جدی و مصمم بوده و علاوه بر اقدامات ذکر شده قصد دارد به زودی محصولی جدید به نام خودروی TF21 را در مدل پروتوتایپ رونمایی کند. این خودرو یک هاچبک ارزان قیمت بوده که قرار است مدل تولیدی آن در نیمه نخست سال آینده عرضه شود.

محصولا هایما 8sت جدید و مدرن ایران خودرو با استاندارد روز دنیا (3)

ایران خودرو همچنین دو محصول جدید از هایما را در آستانه ورود به بازار دارد. یکی از این محصولات کراس اوور هایما 8S بوده که به مراتب لوکستر و زیباتر از محصولات گذشته این برند چینی به نظر می رسد و یکی از قدرتمندترین و لوکس ترین کراس اوورهای چینی بازار ایران محسوب می شود. در گام بعدی ایران خودرو مینی ون یا MPV هایما 7X را به بازار ایران عرضه می کند. هایما 7X یک مینی ون بسیار لوکس با طراحی جذاب و امکانات رفاهی و ایمنی متعدد بوده که پس از سالها خالی بودن این سگمنت در ایران شاهد عرضه یک MPV جذاب هستیم.

محصولا هایما 8sت جدید و مدرن ایران خودرو با استاندارد روز دنیا (3)

ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران همچنین دنا پلاس اتوماتیک تیپ L3 را به نمایش گذاشت که لوکس‌تر‌ مدرن تر از نسخه فعلی این خودرو بود و تجهیزاتی مانند سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای به این خودرو اضافه شده اند.

ایران خودرو مدتی پیش وانت آریسان ۲ را نیز رونمایی کرد که تغییرات مهمی در آن با هدف جلب رضایت مشتری و بهینه سازی صورت گرفته بود. این تغییرات شامل تغییر پیشرانه و گیربکس و نصب قوای محرکه مشابه با پژو پارس (موتور XU7 پلاس و گیربکس BE)، تغییر سیستم انتقال قدرت از عقب محرک به جلو محرک، جانمایی زاپاس و مخزن CNG در زیر بدنه، نصب مه شکن جلو و سنسور دنده عقب و همچنین مقاوم سازی شاسی و ساختار بده این خودرو بوده اند.

محصولا هایما 8sت جدید و مدرن ایران خودرو با استاندارد روز دنیا (3)

تمامی محصولات جدید ایران خودرو اعم از تارا، کراس اوور ری را و خودروی TF21 قادر به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه هستند. اما این شرکت به این اکتفا نکرده و با بروزرسانی و کیفی سازی محصولات خود قصد ایمن سازی آنها را نیز دارد. از جمله این اقدامات موفق می توان به تست خودروی رانا پلاس برای دریافت استاندارد محافظت از عابر پیاده در برخورد از جلو اشاره کرد که توسط یک موسسه معتبر اروپایی اجرا شد. خودروی رانا پلاس با موفقیت این آزمون را پشت سر گذاشت و استاندارد ECE R127 در خصوص محافظت از سر و پا عابر پیاده در حین برخورد از جلو را که جزو استانداردهای الزامی ۸۵ گانه و استاندارد الزامی اروپا بوده پاس کرد.

5 از 1 رای