اخبار خودرو جهان
رقیب تازه نفس کادیلاک اسکالید

لینکلن نویگیتور فیس لیفت 2022 معرفی شد

جمعه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لینکلن نویگیتور 2022

پس از گذشت حدود چهار سال از معرفی نسل جدید لینکلن نویگیتور و نیز با ورود رقبای تازه‌نفس به بازار یعنی نسل جدید کادیلاک اسکالید و جیپ گرند واگونییر، لینکلن می ‌بایست قصر مجلل خود را مورد بازنگری قرار می ‌داد. از همین رو لینکلن با معرفی فیس ‌لیفت نویگیتور با طراحی و تکنولوژی‌ های جدید، به رقبا پاسخ داده و قصد دارد جایگاه شاسی‌ بلند پرچم‌دار خود را در بازار حفظ کند.

طراحی ظاهری لینکلن نویگیتور فیس لیفت

به گزارش خودرونویس، فیس لیفت نویگیتور با مدل ۲۰۲۲ از طراحی بروزتری برخوردار شده است. در دماغه خودرو، شکل چراغ‌ ها کمی تغییر کرده و جلوپنجره هم با اتصال به ورودی هوای پایینی، غول آسا تر شده است. به همین ترتیب، در طراحی سپر نیز بازنگری مناسبی صورت پذیرفته. در نمای عقب خودرو اما تغییرات بیشتر به چشم می‌آیند؛ چراغ‌ های عقب باریک‌ تر شده و حالا از لبه بالایی به هم متصل شده‌اند.

نمای عقب لینکلن نویگیتور فیس لیفت 2022

تغییرات تکنولوژیک

بی تردید جالب توجه ترین به‌ روز رسانی تکنولوژیک نویگیتور فیس لیفت تجهیز این خودرو به سیستم نیمه خودران اکتیوگلاید است که البته نسخه ای تغییر یافته از سیستم خودران بلوکروز فورد محسوب می‌شود. این سیستم با استفاده از مجموعه ‌ای از دوربین‌ها و رادارها، امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در اتوبان های نقشه‌ برداری شده آمریکا فراهم می‌کند. ازآنجایی‌ که به لطف این سیستم راننده ملزم به قرار دادن دستان خود روی غربیلک فرمان نیست، یک دوربین در صفحه کیلومتر شمار خودرو تعبیه شده که برای اطمینان حاصل شدن از توجه راننده به مسیر پیش رو، جهت نگاه چشمان راننده و موقعیت قرار گیری سر او را دائما کنترل می‌کند.

داشبورد لینکلن نویگیتور فیس لیفت 2022

نمایشگر لمسی نویگیتور فیس لیفت نیز بزرگ تر شده و به نمونه ۱۳.۲ اینچی با قابلیت های تشخیص صدا و… تغییر یافته است.

نویگیتور مدل ۲۰۲۲ در ردیف عقب به دو نمایشگر ۱۰.۱ اینچی مجهز شده که امکان پخش فیلم، موسیقی و برنامه‌های تلویزیونی را فراهم می‌کند. این سیستم از حافظه ی داخلی هم برای تماشای برنامه‌ ها بدون نیاز به اتصال به اینترنت برخوردار است.

صندلی لینکلن نویگیتور فیس لیفت 2022

اپلیکیشن لینکلن امکان استارت زدن خودرو از راه دور و همین‌طور قفل یا باز کردن درها از داخل خانه را فراهم می‌کند. صفحه کیلومتر دیجیتالی ۱۲ اینچی و هدآپ دیسپلی باز طراحی شده هم از دیگر ویژگی‌ های جدید این ماشین هستند. صندلی‌های ردیف دوم نیز حالا به‌صورت استاندارد به گرم‌کن و سردکن مجهز هستند؛ ضمن اینکه ماساژور هم برای صندلی های ردیف دوم قابل سفارش است. علاوه بر این، برای سرنشینان ردیف دوم یک تبلت ۵.۸ اینچی در نظر گرفته شده که از این طریق امکان کنترل تنظیمات صندلی‌ها، سیستم تهویه و سیستم صوتی را دارا می‌باشند.

کابین لینکلن نویگیتور فیس لیفت 2022

مشخصات فنی لینکلن نویگیتور فیس لیفت

نویگیتور فیس لیفت همچنان از همان پیشرانه ۳۵۰۰ سی سی ۶ سیلندر توئین توربو بهره می‌گیرد. این پیشرانه قادر به تولید ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر است؛ انتقال نیرو در این خودرو توسط یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد و سامانه چهار چرخ محرک هم کماکان از ویژگی های این غول آمریکایی محسوب می‌شود.

لینکلن نویگیتور فیس لیفت 2022

سیستم تعلیق نویگیتور از نوع تطبیقی با قابلیت بررسی مسیر پیش رو است. این سیستم با بهره گیری از یک دوربین و ۱۲ سنسور، در هر ثانیه ۵۰۰ بار مسیر مقابل را بررسی می کند و سیستم تعلیق را تا حداکثر ۱۰۰ بار در ثانیه تنظیم کرده تا کمترین میزان تکان و جابجایی به اتاق خودرو و سرنشینان منتقل شود.

کنسول وسط لینکلن نویگیتور فیس لیفت 2022

سخن پایانی

اوایل سال آینده شاهد عرضه این خودرو در نمایندگی ها خواهیم بود و به نظر می ‌رسد با توجه به تغییرات صورت گرفته، این قصر متحرک بار دیگر بتواند در مقابل رقبایی چون جیپ گرند واگونییر، کادیلاک اسکالید و مرسدس GLS قد علم کرده و فروش نسبتا خوبی را برای لینکلن رقم بزند.

5 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟