اخبار خودرو جهان
قدرتی فراتر از 1000 اسب بخار

لوسید ایر دریم ادیشن با دو مدل جدید می آید

پنجشنبه - ۴ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
لوسید ایر دریم ادیشن

شرکت خودروسازی لوسید یکی از اصلی ترین رقبای تسلا بوده و مدل سدان ایر با آمدنش به بازار یقینا برای تسلا مدل اس دردسرهای زیادی درست می کند. مسئولین این کمپانی اهل کالیفرنیا اظهار کرده اند که به زودی قصد عرضه این سدان الکتریکی لاکچری را به بازارهای جهانی دارند. لوسید اعلام کرده که مشتریان نسخه پرچمدار دریم ادیشن سدان ایر، امسال خودروهای خود را دریافت می کنند و حال دو تریم جدید برای این خودرو قابل سفارشس است.

به گزارش خودرونویس، لوسید قصد دارد ایر دریم ادیشن را در دو مدل پرفورمنس و Range راهی بازار کند که نسخه پرفورمنس این خودرو حداکثر توان موتورهای الکتریکی را استخراج کرده و نسخه Range با هدف پیمودن بیشترین مسافت ممکن توسعه یافته است.

نمای عقب لوسید ایر دریم ادیشن

مشخصات فنی لوسید ایر دریم ادیشن

مدل پرفورمنس لوسید ایر دریم ادیشن قادر به تولید 1111 اسب بخار بوده که بیشتر از 1080 اسب بخار اعلام شده در ابتدای مراحل توسعه است. لوسید ایر دریم ادیشن پرفورمنس با اتکا به این پیشرانه فوق قدرتمند خود می تواند طی 2.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 724 کیلومتر را طی کند.

کابین لوسید ایر دریم ادیشن

لوسید ایر Range دریم ادیشن نیز در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی بیشتر از 800 کیلومتر بوده که برخی از تست های غیر رسمی صورت گرفته نشان داده اند که این خودرو با یکبار شارژ کامل می تواند مسافتی معادل 832 کیلومتر را طی کند. این نسخه از نظر قدرت مقداری نسبت به مدل پرفورمنس ضعیفتر است؛ ولی اصلا خودروی ضعیف و کندی نیست؛ چراکه پیشرانه الکتریکی آن قادر به تولید 933 اسب بخار قدرت بوده که تنها 178 اسب بخار نسبت به مدل پرفورمنس ضعیف تر است.

لوسید ایر دریم ادیشن

این دو نسخه پرفورمنس و Range لوسید ایر دریم ادیشن با وجود تفاوت هایی که دارند، دقیقا یک قیمت هستند و هر دو مدل ارزشی معادل 169 هزار دلار دارند. با توجه به بمب خبری تسلا در خصوص عملکرد فوق سریع تسلا مدل اس Plaid در شتابگیری اولیه، قطعا نسخه پرفورمنس لوسید ایر دریم ادیشن با عملکرد خوب خود در شتاب اولیه تسلا را به چالش جدی خواهد کشید. ولی نسخه Range لوسید ایر دریم ادیشن با توجه به بیشینه مسافت قابل پیمایش بیش از 800 کیلومتری در تست های واقعی و همچنین عملکرد مقداری ضعیفتر نسبت به مدل پروفورمنس، یقینا با استقبال خوبی مواجه خواهد شد و چالشی جدی برای تسلا و سایر خودروسازان الکتریکی ایجاد می کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟