اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه تویوتا

لوتوس Emira جانشین شایسته اوورا و الیزه

سه شنبه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لوتوس Emira

از آنجایی که بیشتر اخبار صنعت خودروسازی جهانی حول محور اسیووی ها و خودروهای الکتریکی و الکتریکی سازی شده می چرخند، در این مطلب تمایل داریم کمی از این موضوع فاصله گرفته و در خصوص یک خودروی اسپرت جدید و جذاب صحبت کنیم. این یک خودروی اسپرت معمولی نیست و اولین محصول جدید لوتوس پس از سالها تنبلی و بیکار نشستن است؛ خودرویی که جا در پای بزرگانی مانند الیزه، اوورا و Exige خواهد گذاشت. لوتوس Emira در ماه جولای معرفی شده بود؛ ولی مشخصات و جزییات مربوط به آن، امروز توسط لوتوس منتشر شده است.

مشخصات فنی لوتوس Emira

به گزارش خودرونویس، لوتوس Emira فرست ادیشن از پیشرانه 2GR-FE تویوتا استفاده می کند. این پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر به سوپرشارژر ادلبروک 1740 مجهز شده که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت مشابه نیسان Z جدید است. بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه بسته به اینکه با گیربکس دستی یا اتوماتیک کوپل شده باشد متفاوت است.

در صورت مجهز شدن لوتوس Emira به گیربکس دستی، بیشینه گشتاور خروجی این پیشرانه 420 نیوتن متر خواهد بود؛ ولی در صورت تجهیز به گیربکس اتوماتیک شش سرعته، بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه به 430 نیوتن متر می رسد. جهت مقایسه بیان می کنیم که نیسان Z از یک پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر 475 نیوتن متر گشتاور گرفته است.

لوتوس Emira

گشتاور بیشتر نسخه اتوماتیک به همراه تعویض دنده های سریع موجب شده تا لوتوس Emira اتوماتیک قادر باشد طی 4.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که یک دهم ثانیه نسبت به نسخه مجهز به گیربکس دستی سریعتر است. جدا از گیربکس انتخابی، این خودروی اسپرت بریتانیایی موتور وسط جهش رو به جلوی لوتوس در توسعه خودرو را نشان می دهد و قادر است به بیشینه سرعت 290 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

استایل ظاهری لوتوس Emira

نسخه فرست ادیشن دارای تمام تجهیزات جذابی بوده که در آینده به صورت آپشنال روی لوتوس Emira نصب خواهند شد. این تجهیزات شامل رینگ های آلیاژی 20 اینچی با تریم دو رنگ یا تم مشکی براق یا نقره ای هستند. همچنین کالیپرهای برند لوتوس تنها برای نسخه فرست ادیشن قابل سفارش هستند و مشتریان می توانند سیستم پایش فشار باد تایرها را به صورت استاندارد در این خودرو داشته باشند.

برای بدنه لوتوس Emira علاوه بر رنگ آبی سنکا، پنج رنگ دیگر شامل زرد هسل، قرمز ماگما، خاکستری شادو، خاکستری نیمبوس و دارک وردانت قابل سفارش است. تمامی مدل های فرست ادیشن لوتوس Emira به صورت استاندارد به پکیج Lower Black مجهز می شوند که به موجب آن تریم مشکی براق در باله های سپر جلو، اسپلیتر، رکاب جانبی و دیفیوزر عقب این خودرو اعمال می شود.

لوتوس Emira

افرادی که دنبال چیزهای بیشتری در لوتوس امیرا فرست ادیشن هستند، می توانند پکیج درایور پک را سفارش دهند که سیستم تعلیق Sport یا Tour به همراه تایرهای گودیر ایگل F1 سوپراسپرت به موجب آن اضافه می شوند لوتوس همچنین یک دیزاین پک متشکل از پدال های اسپرت، شیشه پرایوسی، تودوزی سقف جیر آلکانتارا مشکی رنگ و کالیپرهای ترمز قرمز، زرد، مشکی یا خاکستری را برای این خودرو سفارش داده است. در صورت سفارش پکیج Convenience نیز سنسورهای پارک جلو و عقب، آینه دید عقب، تور محافظ محفظه بار عقب، غبار زدای خودکار آینه ها و برف پاک کن های اتوماتیک به این خودرو اضافه می شوند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟