به گزارش خودرونویس، پیش از اینکه بخواهید اظهار کنید که این نسخه چیز خاصی نبوده و تنها یک نام جدید را یدک می کشد باید اظهار کنیم که هوراکان STO به روزرسانی هایی به خود دیده که این لامبورگینی 10 سیلندر جذاب را به یک سلاح مسابقه ای در پیست تبدیل کرده و در عین حال همچنان مجوز تردد در سطح خیابان را دارد. این نسخه به لطف بهره بردن از الیاف فیبر کربن در بیش از 75 درصد از قسمت های بدنه، 45 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نسخه پرفورمانته دارد.

نمای عقب لامبورگینی هوراکان STO

شیشه جلوی این خودرو به تنهایی 20 درصد نسبت به نسخه پیشین سبک تر بوده و رینگ های 20 اینچی منیزیومی هوراکان STO به تایرهای بیجستون پتنزا مجهز شده که قابلیت تردد در سطح جاده و پیست را دارد. تمام این تغییرات باعث شده تا لامبورگینی هوراکان STO وزن خالصی معادل 1339 کیلوگرم داشته باشد که چیزی معادل یک خودروی کامپکت اروپایی با پیشرانه سه سیلندر است!

 

بهبود آیرودینامیک نسبت به پرفورمانته

لامبورگینی آیرودینامیک هوراکان STO را نسبت به سایر مدل های این ابرخودروی 10 سیلندر ارتقا داده و به این منظور کاپوت، گلگیرها و سپر را در یک فریم مشابه میورا و Sesto Elemento طراحی کرده است. در پروفیل عقب هم شاهد طراحی ورودی های هوایی جدید به منظور بهبود آیرودنیامیک و همچنین یک اسکوپ سقفی برای خنک سازی بهتر پیشرانه هستیم. به لطف نصب باله و اسپویلر تنظیم شونده در قسمت عقب، آیرودینامیک هوراکان STO به میزان 37 درصد و نیروی رو به پایین تولیدی آن به میزان 53 درصد نسبت به هوراکان پرفورمانته بهبود یافته است.

کابینلامبورگینی هوراکان STO

مشخصات فنی هوراکان STO

لامبورگینی سیستم ترمز هوراکان STO را هم به روزرسانی کرده و برای آن دیسک های ترمز کربن سرامیکی CCM-R مشابه نسخه نصب شده در خودروهای فرمولا1 نصب کرده که قدرت متوقف سازی بیشتر، تحمل فشاری بالاتر و امکان خنک شدن آنها سریع تر است. لامبورگینی صرفا ویژه این مدل هوراکان سه مد رانندگی جدید شامل STO ویژه رانندگی در جاده، Trophy ویژه رانندگی در پیست و باران را درنظر گرفته است.

بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی این خودرو نسبت به مدل پایه Evo و همچنین نسخه پرفورمانته هوراکان تغییری نکرده است. این بدان معناست که هوراکان STO همچنان از یک پیشرانه 5.2 لیتری 630 اسب بخاری بهره می برد. نکته جالب اینجاست که بیشینه گشتاور تولیدی این مدل به 565 نیوتن متر کاهش یافته؛ این در حالی است که دو مدل نامبرده پیشین قادر به تولید بیشینه گشتاور 600 نیوتن متر بودند.

نمای جانبی لامبورگینی هوراکان STO

آمار و ارقام عملکرد

در خصوص عملکرد باید اعتراف کنیم که هوراکان STO یکی از سریع ترین محصولات لامبورگینی است. این خودرو به 3 ثانیه زمان نیاز دارد که از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و شتابگیری صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن طی تنها 9 ثانیه صورت می گیرد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این گاو خشمگین نیز 310 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به لطف نصب سیستم های ترمز قدرتمند برمبو، هوراکان STO برای متوقف شدن از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 30 متر فضا نیاز دارد.

لامبورگینی هوراکان STO

قیمت

لامبورگینی برای هوراکان STO برچسب قیمت 327 هزار دلار را در نظر گرفته که به مراتب بیشتر از قیمت 208 هزار دلاری هوراکان Evo عقب محرک است. این مدل جدید نسبت به نسخه تمام چرخ محرک هوراکان Evo با قیمت 261 هزار دلار هم به مراتب گرانتر است. همچنین زمانی قیمت هوراکان STO را با مدل پرفورمانته نیز مقایسه می کنیم به اختلافی نزدیک به 45 هزار دلاری می رسیم. لامبورگینی اظهار کرده که از بهار سال آینده قصد تحویل هوراکان STO را به مشتریان خود دارد.

منبع motor1
5 از 1 رای