تیونینگ
استخراج 1200 اسب بخار قدرت به کمک دو توربوشارژ

لامبورگینی هوراکان زایروس قاتل ابرخودروهای چند میلیون دلاری

سه شنبه - ۹ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
لامبورگینی هوراکان زایروس

به تازگی شرکت تیونر زایروس یک کیت تقویتی بسیار تهاجمی و حرفه ای برای لامبورگینی هوراکان عرضه کرده که به موجب نصب آن این سوپراسپرت به قاتل ابرخودروها تبدیل می شود و در عین حال همچنان مجوز تردد در سطح خیابان را هم حفظ می کند.

به گزارش خودرونویس، این تیونر نروژی پیش از این هم اقدام به تیونینگ هوراکان کرده بود؛ ولی در آن زمان هوراکان تیون شده صرفا یک مدل پروتوتایپ بود و حال پس از گذشت دو سال و طی بیش از شش هزار کیلومتر در پیست های مختلف، این کیت تقویتی برای فروش به مشتریان آماده شده است.

 

مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان زایروس

این کیت تقویتی زایروس LP1200 استرادا نام دارد که موجب سفارش آن یک جفت توربوشارژ برای پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر لامبورگینی هوراکان نصب می شود. نصب این دو توربوشارژ باعث شده که بیشینه توان پیشرانه هوراکان زایروس در حالت رانندگی عادی در جاده و خیابان به 900 اسب بخار برسد؛ ولی در صورتی که مشتریان بخواهند تمام توان این پیشرانه را آزاد کنند، باید مد رانندگی مسابقه را انتخاب کنند که در این حالت بیشینه توان این ابرخودرو به 1200 اسب بخار افزایش می یابد.

نمای عقب لامبورگینی هوراکان زایروس

کیت بدنه حرفه ای زایروس برای هوراکان

برخلاف بسیاری از تیونرها که استایل ظاهری خودرو را هوشمندانه و ساده به روزرسانی می کنند و به تغییراتی کم در نمای بیرونی بسنده می کنند، زایروس اقدام به طراحی و نصب یک کیت بدنه کامل برای این سوپراسپرت جذاب ایتالیایی کرده است که موجب آن هوراکان زایروس در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می تواند نیروی رو به پایینی معادل 2010 کیلوگرم را تولید کند که کمک زیادی به پایداری و هندلینگ بهتر این خودرو کرده است.

در پروفیل جلو هوراکان زایروس، شاهد اعمال به روزرسانی های گسترده و طراحی یک سپر تهاجمی و ورودی های هوای بزرگ روی کاپوت هستیم. همچنین برای این هوراکان اسکوپ سقفی، گلگیرهای حجم پردازی شده، ورودی های هوای بزرگتر و یک بال بسیار بزرگ در قسمت عقب که طراحی مشابهی با خودروهای مسابقه ای LMP1 دارد، نصب شده است. زایروس همچنین در پروفیل عقب این هوراکان یک دیفیوزر با طراحی شاخص و چراغ های عقب جدیدی را نصب کرده است.

لامبورگینی هوراکان زایروس LP1200 استرادا دارای بیش از 600 قطعه جدید در مقایسه با نمونه استاندارد هوراکان بوده و وزن کلی آن به لطف استفاده از مواد سبک وزن و فیبر کربن گسترده، روی 1427 کیلوگرم محدود شده است.

نمای جانبی لامبورگینی هوراکان زایروس

قیمت

برچسب قیمت این ابرخودروی قدرتمند با ظاهر خیره کننده اش چیزی در حدود 725 هزار و 671 دلار اعلام شده که به مراتب گرانتر از نسخه استاندارد هوراکان یا حتی مدل پرفورمانته است؛ زایروس علاوه بر توسعه مدل خیابانی، یک نسخه مسابقه ای به نام LP1200 R نیز برای هوراکان توسعه داده که قیمتی معادل 640 هزار دلار دارد. این مدل مسابقه وزن کمتری نسبت به نسخه خیابانی هوراکان زایروس داشته و به لطف حذف بسیاری از قطعات و استفاده بیشتر از فیبر کربن، وزن آن روی 1200 کیلوگرم محدود شده است. همچنین این مدل مسابقه ای نیروی رو به پایین بیشتری تولید می کند و در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دان فورسی معادل 2142 کیلوگرم را تولید می کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟