قیمت گذاری دنا پلاس توربو اتوماتیک به زودی

چهارشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
دنا پلاس توربو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت حدود هفت هزارو 300 دستگاه خودرو دناپلاس و دنا پلاس توربو اتوماتیک به مشتریان تعهدداریم که با تامین و تدارک قطعات و همکاری زنجیره تامین ، مشکلی در تولید این محصول نداریم وی همچنین تاکید کرد به محض تصویب قیمت و تکمیل وجه توسط مشتریان این خودرو تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خودرونویس، فرشاد مقیمی، با بیان این مطلب گفت : فرآیند قیمت‌گذاری سبب تاخیر شده که به محض تصویب قیمت و تکمیل وجه توسط مشتریان، نسبت به تحویل خودرو اقدام خواهد شد.

وی افزود : با همکاری زنجیره تامین، قراراست روزانه ۲۰۰ دستگاه خودروی دنا پلاس توربو شارژراتوماتیک درایران خودرو تولیدشودو تاکنون دوهزاردستگاه ازاین محصول تولید وآماده تحویل به مشتریان شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این که دنا پلاس اتوماتیک از استانداردهای آلایندگی و زیست محیطی مصوب و ملی عبورمی‌کند، خاطرنشان کرد: این خودرو براساس سلیقه مصرف‌کنندگان و بدون بهره‌گیری از مشاوران خارجی و توسط مهندسان ایران خودرو طراحی و تولید شده است.

مقیمی تصریح کرد: حدود هفت هزارو 300 دستگاه خودرو دناپلاس و دنا پلاس توربو اتوماتیک به مشتریان تعهدداریم که با تامین و تدارک قطعات و همکاری زنجیره تامین ، مشکلی در تولید این محصول نداریم و ظرفیت تولید بیش از این اعداد است .

درباره دنا پلاس بیشتر بدانید

ایران خودرو برای اولین بار در دنا پلاس خط شخصیت بدنه سمند را تغییر داده که به موجب آن دیزاین درها، شیشه‌ها و لچکی به کلی نسبت به سمند و دنا تغییر کرده است. همچنین این خودرو اولین محصول تولید داخل بوده که دارای سانروف برقی است.

در پروفیل جلو و عقب هم چراغ‌های جدیدی برای دنا پلاس طراحی و نصب شده و برای اولین بار چراغ روشنایی در روز برای یکی از محصولات خانواده سمند نصب شده است. دنا پلاس نیز همانند سایر محصولات ارتقا یافته خانواده سمند در حال حاضر تنها به پیشرانه EF7 به صورت بنزینی مجهز شده است.

ایران خودرو در ابتدا سیستم توربوشارژ را برای پیشرانه EF7 سورن ELX نصب کرد. اما پس از آن دنا پلاس را نیز به این پیشرانه وطنی پر توان مجهز کرد. اما لازم به ذکر است که پیشرانه EF7 توربوشارژ نصب شده برای دنا پلاس توربو، تغییراتی مانند نصب اینترکولر بزرگتر و برنامه ریزی مجدد ای سی یو با نمونه نصب شده روی سورن توربو دارد. دنا پلاس توربوشارژ قدرتمندترین خودروی تولید داخل در حال حاضر بوده و پرچمدار محصولات خانواده سمند نیز محسوب می شود. عملکرد خوب این خودرو باعث شده تا گروه سنی جوان که علاقه به عملکرد خوب و شتاب به نسبت زیاد دارند، جذب آن شوند.

قلب تپنده این خودرو، یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجم دقیق 1645 سی سی است که قادر به تولید بیشینه قدرت 150 اسب‌بخار در دور 5500 و بیشینه گشتاور 215 نیوتن‌متر از دور 2200 تا 4800 است. بدین ترتیب به مدد سیستم توربوشارژ این نسخه در مقایسه با دناپلاس استاندارد 35 اسب‌بخار قدرت و 58 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند که همین میزان تفاوت برای جلب توجه اقشار جوان و افرادی که به دنبال خودرویی به نسبت قدرتمند می‌گردند کافی است.

دنا پلاس توربو تمایز ظاهری ویژه‌ای با دنا پلاس ندارد. فقط می‌توان از روی طرح جدید و بزرگ‌تر رینگ‌ها آن را تشخیص داد. لبته کابین این خودرو نیز با همان تجهیزات کابین دنا پلاس بوده و تنها  سه ویژگی کاملا جدید شامل طرح جدید سردنده و گردگیر آن، روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز و موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ به آن اضافه شده است.

در بحث تجهیزات نیز ایران خودرو همان آپشن‌های که به دنا پلاس توربو دنده ای اضافه کرده بود، برای دنا پلاس توربو اتومات نیز استفاده کرده. بنابراین هیچ تفاوت آپشنی میان مدل دنده ای و مدل اتومات این خودرو وجود ندارد.

امکاناتی همچون سانروف، دو ایربگ، کروز کنترل، تریم تک رنگ مشکی، رینگ 16 اینچ آلومینیومی جدید، ترمز دیسکی عقب، طرح جدید سردنده و گردگیر، روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز و موکت کفی خودرو با آرم توربو و نوار قرمز رنگ از جمله مهم‌ترین‌ آپشن‌های دنا پلاس توربو به شمار می رود.

ایران خودرو از سال 97 امکانات مختلفی همچون سانروف، جا عینکی، آنتن سقفی، ایربگ های جانبی جلو و سیستم پشتیبانی نویگیشن را از لیست امکانات استاندارد دنا پلاس توربو دنده ای، حذف کرده بود اما اکنون این امکانات را به برخی تیپ های دنا پلاس توربو اتومات اضافه کرده است.

4.2 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟