اخبار خودرو جهان
به منظور سرعت بخشیدن به روند تولید صورت گرفت

قرارداد 5 ساله تسلا با شرکت Yahua به منظور تامین لیتیوم

سه شنبه - ۹ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تسلا مدل اس

در حالی بسیاری از کارشناسان در داخل ایران مساله ای به نام خودروی ملی را مطرح کرده می کنند که شرکتی همانند تسلا نیز لیتیوم خود را از کارخانه چینی Gangfeng تامین می کند. با این حال تسلا به تازگی قرارداد دیگری را هم با یکی دیگر از گروه های صنعتی چینی به نام Yahua امضا کرده که تامین کننده لیتیوم این خودروساز آمریکایی شود.

به گزارش خودرونویس، کمپانی Yahua در شهر سیچوان چین واقع شده و قرار است که تحویل لیتیوم هیدروکسید قابل استفاده در باتری های لیتیوم یونی را به شرکت تسلا از سال 2021 آغاز کند و این قرارداد تامین این عنصر کلیدی در باتری های لیتیومی تا سال 2025 ادامه دارد. به گفته رویترز ارزش کلی این قرارداد چیزی در حدود 630 تا 880 میلیون دلار تخمین زده شده است.

لازم به ذکر است که کمپانی خودروسازی تسلا نیز از دسامبر سال گذشته تحویل خودروهای الکتریکی خود را از کارخانه گیگافکتوری در شانگهای به بازار چین آغاز کرده است. این خودروساز آمریکایی هنوز هیچ مطلبی را در خصوص این قرارداد اظهار نکرده است.

در ماه می سال جاری کمپانی Yahua چین یک کارخانه لیتیوم هیدروکسید با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن را تاسیس کرد تا ظرفیت تولید سالانه این شرکت بیش از دو برابر گذشته شود. دلیل چنین اقدامی، درخواست بیشتر در دنیا برای خرید باتری های لیتیوم یونی طی شیوع و همه گیری ویروس کرونا بود.

 

افزایش ظرفیت تولید LG Chem مطابق با تقاضای تسلا

صحبت از باتری های لیتیوم یونی که شد باید اظهار کنیم که کمپانی LG Chem هم بیان کرده که برنامه دارد ظرفیت خود برای تولید سلول های باتری در چین را دو برابر کند تا قادر به برآورده کردن تقاضای تسلا برای افزایش تیراژ تولید محصولات این خودروساز آمریکایی باشد. کمپانی LG Chem سلول های باتری تولیدی خود را از چین و کره به کارخانه های تسلا در آمریکا و آلمان صادر می کند. ضمن اینکه این کمپانی تامین کننده کارخانه تسلا در شانگهای هم بوده که در آن به صورت ویژه تسلا مدل 3 با ویژگی های متناسب با تقاضای مشتری در بازار چین تولید می شود. هر دستگاه تسلا مدل 3 دارای 4 هزار 416 سلول باتری بوده و هر خط تولید کمپانی LG Chem قادر هست در ماه تعداد هفت میلیون سلول باتری لیتیوم یونی را به تولید برساند.

لازم به ذکر است که کمپانی تسلا به تازگی تولید اسیووی الکتریکی مدل Y را نیز در کارخانه خود در شانگهای آغاز کرده که پیشبینی می شود این خودرو به پرفروش ترین محصول تسلا طی سال های آتی در چین تبدیل شود. تسلا هم اکنون ماهانه 30 هزار دستگاه مدل Y را در چین تولید می کند که گزارش شده اولین سری تحویل این خودرو به مشتری در چین در اوایل سال 2021 است.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟