اخبار خودرو ایران
هفته اول تیر با قیمت زیر 700 میلیون تومان عرضه می شود

ملاقات با فیدلیتی بهمن موتور

جمعه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
فیدلیتی

فیدلیتی محصول جدید بهمن موتور در سگمنت خودروهای سواری بوده که قرار است در هفته اول تیرماه به بازار کشور عرضه شود. این خودرو کراس اوور فول سایز به نسبت لوکسی بوده که در دو مدل پنج و هفت نفره عرضه شده و بهمن موتور قرار است آن را با قیمتی زیر 700 میلیون تومان راهی بازار کشور کند.

به گزارش خودرونویس، روز گذشته فرصتی پیش آمد تا با فیدلیتی بهمن موتور ملاقاتی داشته باشیم. فیدلیتی در نمای جلو به خصوص طراحی جلوپنجره تا حد زیادی ما را یاد اسیووی های آئودی به خصوص Q7 و Q8 می اندازد. البته در بخش طراحی مه شکن ها شباهت زیادی به کیا سورنتو نسل قبل هم دارد. در نمای جانبی کابین بزرگ و کشیده فیدلیتی و همچنین فاصله بین دو محور زیاد آن نویدبخش فضای داخلی بزرگ و جادار هستند. ضمن اینکه رینگ های 20 اینچی فیدلیتی در نمای جانبی جلب توجه می کنند که طراحی آنها بی شباهت به محصولات آئودی نیست. این اولین باری بوده که یک محصول چینی با رینگ 20 اینچی به بازار کشور عرضه می شود و نباید از زیبایی طراحی این رینگ ها به سادگی گذشت.

فیدلیتی

در نمای عقب فیدلیتی زبان طراحی منحصر به فردی دارد؛ ولی طراحی چراغ های آن بی شباهت به هیوندای سانتافه موجود در بازار کشور نیست. به طور کلی فیدلیتی بهمن موتور نمره قابل قبولی در زمینه طراحی می گیرد و جزو به روزترین و زیباترین کراس اوورهای چینی در ایران محسوب می شود.

نمای عقب فیدلیتی

طراحی کابین

با ورود به کابین، اولین چیزی که جلب توجه می کند، نمایشگر عریض میان داشبورد و همچنین پشت آمپر دیجیتالی فیدلیتی است. کیفیت ساخت کابین قابل قبول بوده و در رودری ها و داشبورد از مواد نیمه نرم، نرم و برخی از قسمت ها خشک استفاده شده است. کنسول میانی طراحی زیبایی داشته که در آن کلیدهای مربوط به مد رانندگی، کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد و در قسمت بالاتر هم کلیدهای مربوط به سیستم تهویه مطبوع جانمایی شده اند.

کابین فیدلیتی

هنگامی که در پشت فرمان قرار می گیرد، متوجه بزرگی ابعاد فیدلیتی نسبت به سایر کراس اوورهای چینی خواهید شد و نکته مثبت دید خوب راننده نسبت به اطراف و لبه های کاپوت بوده که باعث شده بتوان با فیدلیتی در فضاهای باریک و تنگ به خوبی مانور داد.

سانروف فیدلیتی

صندلی ردیف دوم در نسخه پنج نفره قابلیت حرکت ریلی را نداشته و صرفا می توان برای افزایش حجم فضای بار آن را خواباند؛ ولی در نسخه هفت نفره می توان صندلی های ردیف دوم را به صورت ریلی هم حرکت داد تا فضای پا برای سرنشینان ردیف سوم نیز قابل تغییر باشد. تودوزی صندلی ها از جنس چرم مصنوعی مشکی بوده و کیفیت قابل قبولی دارند.

کنسول وسط فیدلیتی

مشخصات فنی و تجربه کوتاه رانندگی با فیدلیتی

فیدلیتی بهمن موتور از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره می برد که قادر به تولید 155 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلوی این خودروی 1600 کیلوگرمی منتقل می شود. فرصتی پیش آمد تا تست درایوی کوتاه با فیدلیتی داشته باشیم که در ادامه به صورت مختصر برایتان شرح می دهیم.

پیشرانه فیدلیتی

اول باید ابراز خرسندی کنیم که فیدلتیی به گیربکس CVT مجهز نشده و مجهز بودن به گیربکس دوکلاچه شتابگیری و لذت رانندگی را با این خودرو بیشتر کرده است. خوشبختانه توربوشارژ پیشرانه فیدلیتی از دور پایین 1750 وارد مدار می شود و در بازه طولانی تا دور 4500 بیشینه قدرت و گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. این موضوع سبب شده تا مشکل کشش و شتابگیری با این خودرو تقریبا حس نشود.

گیربکس عملکرد خوب و دقیقی داشته و نکته مثبت آن امکان معکوس دادن به صورت دستی در تمامی دور موتورها(منظور دورهای بالای 3000) بوده که می توان شتابگیری بهتر و لذت رانندگی بیشتری را با این خودرو تجربه کرد. سیستم ترمز هم عملکرد خوبی داشته و می توان ترمزگیری مطمئنی با این خودرو داشت.

نمای جانبی فیدلیتی

همانطور که اظهار کردیم فیدلیتی با رینگ های 20 اینچی راهی بازار کشور می شود که در بین کراس اوورها و اسیووی ها موجود در بازار تقریبا کم نظیر است. نصب رینگ های 20 اینچی موجب زیبایی چشمگیر این خودرو در نمای جانبی شده، ولی به دلیل کوتاه شدن فاق لاستیک ها، مقداری سواری این خودرو را در ناهواری های کوچک خشک کرده این این ضعف تعلیق نیست.

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی فیدلیتی

فیدلیتی دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی مانند دوربین دید 360 درجه، هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط، چهار کیسه ایمنی هوا، سنسور باران، سنسور نور، نمایشگر 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان، سانروف پانورامیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل پایداری الکترونیکی، شارژر بدون سیم تلفن همراه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تودوزی چرمی، صندلی های برقی جلو به همراه گرمکن، امکان تاشدن صندلی های عقب به همراه حرکت ریلی و باز شدن درب فضای باز بار به صورت الکترونیکی و بدون دخالت دست بوده که فیدلیتی را به رقیبی بسیار جدی برای شاسی بلندهای لوکس بازار داخلی تبدیل کرده است.

دوربین زیر آینه فیدلیتی

سخن پایانی

بهمن موتور به لطف خرید پلتفرم فیدلیتی، توانسته این خودرو را قیمتی ارزانتر نسبت به سایر رقبا در بازار کشور به دست مشتری برساند. همین موضوع سبب شده فیدلیتی در این بازه قیمتی زیر 700 میلیون تومان بی رقیب باشد و به گزینه ای جذاب برای مشتری در بازار تبدیل شود.

 

4.4 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟