اخبار خودرو جهان
رقیب اصلی فولکس واگن T-Roc کابریولت

فیات 500X کابریو در سال 2021 رونمایی می شود

یکشنبه - ۲۱ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فیات 500x کابریو

بخش ایتالیایی فیات کرایسلر که از سه کمپانی فیات، آلفارومئو و مازراتی تشکیل شده بنا دارد که سه کراس اوور جدید را در سال 2021 معرفی کند. آلفارومئو که سرانجام بنا دارد کراس اوور کامپکت Tonale را رونمایی کند که یک پله نسبت به استلویو جایگاه پایین تری دارد. مازراتی هم قصد دارد اسیووی Grecale را در کنار لوانته رونمایی کند؛ اما فیات هم قصد دارد در کنار نسخه معمولی کراس اوور 500X با سقف فلزی، نمونه مجهز به سقف برزنتی بازشو را نیز تولید کند تا از این پس رقابت خود را با فولکس واگن T-Roc کانورتیبل آغاز کند.

جزییات فیات 500X کابریو

به گزارش خودرونویس، خبر عرضه فیات 500X کابریو در ابتدا حدود یک ماه پیش در یک مراسم با حضور تامین کنندگان این خودروساز ایتالیایی بیان شد و حال رسانه های اروپایی اطلاعات کامل تری از این کراس اوور جذاب را منتشر کرده اند. به گفته منابع نزدیک به فیات، این خودروساز ایتالیایی تمام تلاش خود را کرده که با حفظ قالب کلی درها و استایل کلی بدنه نسخه کابریولت 500X هزینه های توسعه و تغییر این مدل را نسبت به مدل سقف فلزی کاهش دهد؛ این دقیقا همان سیاستی است که فیات برای تبدیل خودروی هاچبک 500 به مدل 500C نیز اتخاذ کرده بود.

در حالی که فولکس واگن درهای عقب T-Roc را در نسخه کانورتیبل این کراس اوور حذف کرد، فیات 500X کابریو کراس اوور چهار درب با سقفی پارچه ای با قابلیت جمع شدن و همچنین پنجره شیشه ای عقب است. به گفته منابع ایتالیایی قرار است که این خودرو در کارخانه فیات کرایسلر در جنوب ایتالیا تولید شود؛ این همان کارخانه ای بوده که نسخه معمولی فیات 500X در کنار جیپ کامپس و رنه گید و همچنین مدل های پلاگین هیبریدی 4xe آنها در آن تولید می شود.

صحبت از الکتریکی سازی که شد باید اظهار کنیم فیات بنا دارد نسخه مجهز به سیستم هیبریدی ملایم فیات 500X را در کارخانه Melfi در همین سال 2021 تولید کند تا بتواند قدمی برای وفق دادن این خودرو با قوانین سخت گیرانه آلایندگی اروپا برداشته باشد.

فیات 500x کابریو

خبرهای ضد و نقیض از مدل قدرتمند Abarth

در حالی که فیات چندین به روزرسانی در این نسخه کابریو 500X به منظور ارتقا سطح جذابیت اعمال کرده، ولی هیچ خبری از عرضه مدل قدرتمندتر و عملکردی Abarth این خودرو نیست. ولی حدود دو سال پیش بود که فیات نسخه عملکرد محور 500X را با سه پیشرانه مختلف تست و بررسی کرد. دو مدل به پیشرانه های Abarth 595 و 695 مجهز شده بودند و مدل سوم نیز از پیشرانه 1.75 لیتری آلفارومئو 4C بهره برده بود که بیشینه قدرت تولیدی آن 237 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن 350 نیوتن متر اعلام شده بود.

لازم به ذکر است که هیچگاه نسخه تولیدی این سه مدل قدرتمند فیات 500X به بازار عرضه نشد و نسخه 500X اسپرت هم صرفا به پکیج ظاهری جذاب تر مجهز شده و هیچ تلاشی برای افزایش قدرت و بهبود عملکرد این خودرو نشده است.

 

سخن پایانی

در این لحظه تنها خبر عرضه مدل کابریو فیات 500X پس از کلی شایعه تایید شده و هنوز تصاویری از این خودرو به صورت رسمی در دسترس نیست. انتظار می رود که طی ماه های پیش رو در سال 2021، این کراس اوور کابریولت کامپکت جذاب معرفی شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟