اخبار خودرو جهان
استفاده از تکنولوژی فرمولا 4 در توسعه پیشرانه

فیات آبارث F595 از راه رسید

یکشنبه - ۲۷ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آبارث F595

استلانتیس برای هر یک از 14 زیربرند خود شعاری را جهت برنامه های آینده انتخاب کرده که شعار شرکت آبارث Heating Up People, But not the planet است. تحقق این شعار مدت زمان زیادی طول می کشد، چراکه این زیربرند اسپرت ساز ایتالیایی قصد دارد تا پیش از سال 2024 کاملا الکتریکی سازی شود. ولی تا آن زمان آبارث مسیر خود را با قدرت ادامه می دهد و فیات 500 را در نسخه های مختلف به روزرسانی و تقویت می کند.

به گزارش خودرونویس، صحبت ما در این مطلب در خصوص نسل پیشین خودروی شهری فیات 500 ایتالیایی بوده که چیزی حدود 15 سال است که به بازار عرضه می شود. این خودرو از نظر فنی با لانچیا Ypsilon مشترک بوده و همانند همین خودرو نسل جدید آن در کنار نسل قدیمی در حال تولید است. البته نسل جدید فیات 500 فاقد مدل درونسوز بوده و به صورت تمام الکتریکی تولید می شود. آبارث هنوز دست به تیونینگ و ارتقا نسخه های الکتریکی فیات 500 نزده و در حال حاضر نسخه جذاب و قدرتمند دیگری با پیشرانه درونسوز را برای فیات 500 معرفی کرده است.

آبارث F595

مشخصات فنی آبارث F595

این مدل جدید که آبارث F595 نام دارد به پیشرانه ای با تکنولوژی خودروهای مسابقه ای فرمولا 4 متکی است. پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر این خودرو به توربوشارژ Garret با ضریب کمپرس 9:1. مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید 165 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور در دور پایین 2250 است. این پیشرانه به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی کوپل شده؛ ولی به صورت آپشنال می توان یک گیربکس AMT نیز برای این خودرو سفارش داد.

آبارث F595

آبارث F595 طی 7.3 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت در نسخه مجهز به گیربکس دستی دست یابد که این شتابگیری اولیه در نسخه مجهز به گیربکس نیمه اتوماتیکAMT طی 7.4 ثانیه صورت می گیرد. لازم به ذکر است که نسخه AMT آبارث F595 دارای شیفتر دنده پشت فرمان بوده که رانندگی با این هاچبک اسپرت را جذاب تر کرده است. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز 217 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین در صورت حرکت با دنده 5، طی 7.8 ثانیه سرعت این خودرو از 80 به 112 کیلومتر بر ساعت می رسد.

نمای جانبی آبارث F595

استایل ظاهری و بدنه

مشتریان می توانند آبارث F595 را در دو مدل هاچبک و کانورتیبل سفارش دهند که هر دو مدل به سیستم اگزوز فعال Record Monza Sovrapposto با یک جفت خروجی اگزوز مشابه لکسوس IS 500 F اسپرت در گوشه های سپر مجهز شده است. این سیستم اگزوز دارای قابلیت کنترل فعال سوپاپ های خروجی با استفاده از یک کلید روی داشبورد بوده که صدای تولیدی پیشرانه را در حین حرکت و گاز دادن تغییر می دهد.

کابین آبارث F595

این هاچبک جذاب سه درب به رینگ های 17 اینچی آلیاژی مجهز شده و در اکسل جلو دارای دیسک های 284 میلی متری و در اکسل عقب هم دارای دیسک های خنک شونده 240 میلی متری است. آبارث F595 در رنگ های مختلفی قابل سفارش بوده که شامل آبی رالی است. درون کابین این خودرو هم یک نمایشگر هفت اینچی لمسی با رابط کاربری Uconnect برای سیستم مالتی مدیا نصب شده که دارای درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت استاندارد است.

لوگو آبارث F595

سخن پایانی

برچسب قیمت آبارث F595 در اروپا برای مدل هاچبک مجهز به گیربکس دستی 20 هزار و 300 یورو بوده که در صورت سفارش نسخه کانورتیبل با گیربکس سکوئنشیال AMT قیمت این خودرو به 24 هزار و 300 یورو هم افزایش پیدا می کند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟