مشخصات فنی فولکس واگن ID لایف

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن ID Life در زمان تولید یک پله نسبت به ID.3 الکتریکی هاچبک جایگاه پایین تری دارد. برخلاف ID.3 که دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک است، فولکس واگن ID لایف به صورت جلومحرک روی همان پلتفرم MEB کوتاه شده در قالب یک خودروی شهری طراحی شده است. پیشرانه الکتریکی نصب شده برای این خودروی کوچک قادر به تولید 231 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده و این هاچبک الکتریکی با اتکا به همین موتور الکتریکی می تواند طی 6.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب فولکس واگن ID Life

فولکس واگن ID لایف به یک پک باتری 62 کیلووات ساعتی مجهز شده که 57 کیلووات ساعت آن قابل استفاده است. این پک باتری در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 400 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کند. این باتری از قابلیت شارژ سریع DC پشتیبانی می کند و می توان با 10 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 163 کیلومتر را در آن ذخیره کرد. با توجه به اینکه چهار سال تا عرضه مدل تولیدی این خودرو به بازار باقی مانده، شاید فولکس واگن قابلیت های باتری و شارژ آن را بهبود بخشد.

کابین فولکس واگن ID Life

با توجه به اینکه مشتریان امروزه خودروهای کراس اوور و اسیووی را بیشتر می پسندند، فولکس واگن ID لایف را در قالب یک کراس اوور سوپرمینی شهری طراحی کرده است. فاصله کف این خودرو از سطح زمین 190 میلی متر اعلام شده و زاویه حمله و فرار آن به ترتیب 26 و 37 درجه اعلام شده که رضایتبخش است. این خودرو از ابتدا با هدف الکتریکی بودن و روی یک پلتفرم ویژه خودروهای الکتریکی طراحی شده به همین دلیل برخلاف ابعاد کوچک بدنه بسیار کاربردی و جادار است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4091، 1845 و 1599 میلی متر دارد.

محفظه بار جلو فولکس واگن ID Life

با وجود اینکه ID لایف به مراتب از فولکس واگن گلف نسل هشتم کوتاهتر است، فاصله بین دو محور آن 2650 میلی متر اعلام شده که مقداری نسبت به گلف کشیده تر است. فاصله بین دو محور کشیده موجب شده تا فضای پا زیادی برای سرنشیان در ردیف عقب و همچنین فضای بار زیادی تا 1285 لیتر در صورت خواباندن صندلی های عقب در دسترس باشد.

صندلی فولکس واگن ID Life

ویژگی های فولکس واگن ID لایف

در حالت معمولی فولکس واگن ID لایف دارای 225 لیتر فضای بار در پشت صندلی های عقب و 108 لیتر در زیر کفی خودرو است. مهندسین فولکس واگن یک فضای بار 68 لیتری هم در جلو خودرو و زیر کاپوت طراحی کرده اند و یک فضا با حجم 8 لیتر هم برای قرار دادن کابل شارژ و ادوات مربوطه در دسترس است. صحبت از فضای بار و قرار دادن اشیا که شد باید اظهار کنیم که یکی از ویژگی های جذاب تعبیه شده درون این خودرو به رودری ها مربوط می شود که محل قراردادن اشیا درون آنها به عنوان یک پد شارژ بدون سیم برای تلفم همراه عمل می کند.

فولکس واگن ID Life

فولکس واگن ID لایف یکی دیگر از کانپست هایی بوده که به جای آینه های دید جانبی، از دوربین به منظور آیرودینامیک بهتر استفاده کرده و تصاویر مخابره شده از این دوربین ها را در یک نمایشگر 9 اینچی نمایش می دهد. فولکس واگن همچنین یک نمایشگر پروجکتور قابل برداشتن با یک کنسول بازی درون کابین این مدل مفهومی نصب کرده که مطمئن نیستیم در مدل تولیدی در سال 2025 هم این ویژگی وجود داشته باشد.

نمای جانبی فولکس واگن ID Life

سخن پایانی

فولکس واگن ID لایف در نمایشگاه مونیخ 2021 در قالب یک خودروی الکتریکی مفهومی نمایش داده شده که در سال 2025 با قیمت پایه 20 هعزار یورویی به بازار عرضه می شود. گفته شده که مجهزترین نسخه این خودرو در زمان عرضه قیمتی معادل 25 هزار یورو خواهد داشت. جهت مقایسه بیان می کنیم که ارزانترین مدل فولکس واگن ID.3 قیمتی معادل 35 هزار و 500 یورو دارد.

منبع motor1
5 از 2 رای