مشخصات فنی فولکس واگن ID.4 GTX

به گزارش خودرونویس، برخلاف نسخه استاندارد که فولکس واگن ID.4 که از یک موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت عقب محرک بهره می برد، نسخه GTX دارای یک موتور الکتریکی دیگر روی اکسل جلو بوده که به لطف آن سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به ارمغان آمده است. به لطف این موتور الکتریکی اضافه شده، بیشینه قدرت تولیدی ID.4 از 201 اسب بخار در نسخه استاندارد به 295 اسب بخار افزایش یافته است. البته هنوز ID.4 GTX مقداری نسبت به ID.6 ویژه بازار چین با 302 اسب بخار قدرت ضعیف تر است.

نمای عقب فولکس واگن GTX ID.4

نتیحه اضافه شدن یک موتور الکتریکی جدید به این خودرو، بهبود شتاب اولیه ID.4 GTX شده؛ این خودرو حال طی 6.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست می یابد که 2.3 ثانیه سریع تر از مدل استاندارد است. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو هم از 160 به 180 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. همچنین این خودرو برای دست یابی از حالت سکوت به 60 کیلومتر بر ساعت تنها 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد.

نمای جانبی فولکس واگن GTX ID.4

همانطور که انتظار می رفت، فولکس واگن ID.4 GTX از سیستم انتقال قدرت تطبیق پذیر تمام چرخ محرک بهره می برد و این خودرو در حالت رانندگی معمولی به صورت عقب محرک بوده تا اینکه سنسورها تشخیص دهند که نیاز به کشش بیشتری است. همچنین حالت تمام چرخ محکر زمانی که راننده پدال شتاب دهنده را بیشتر فشار دهد هم فعال می شود. تغییر حالت انتقال قدرت از عقب محرک به تمام چرخ محرک در چند میلی ثانیه انجام شده و فولکس ادعا کرده که این تغییر بسیار نرم و راحت بوده و اصلا سرنشین و راننده متوجه آن نمی شود.

 

استایل ظاهری و ویژگی های فولکس واگن ID.4 GTX

فولکس واگن ID.4 GTX به رینگ های 20 اینچی به صورت استاندارد مجهز شده که به صورت آپشنال امکان نصب نمونه 21 اینچی با دیسک های ترمز 358 میلی متری هم وجود دارد. شاید بسیاری متعجب شوند که چرا فولکس واگن حتی در این نسخه پرفورمنس محور از ترمزهای کاسه ای برای چرخ های عقب استفاده کرده؛ ولی از آنجایی که آئودی Q4 ای-ترون هم دارای سیستم ترمزی مشابه بوده، این موضوع چندان عجیب به نظر نمی رسد.

فولکس واگن GTX ID.4

در صورت نصب پکیج آپشنال اسپرت، ارتفاع این کراس اوور الکتریکی به اندازه 15 میلی متر کاهش می یابد و فرمان پذیری آن نیز مقداری دقیق تر و تهاجمی تر می شود. همچنین در صورت سفارش پکیج اسپرت پلاس، دمپرهای تطبیقی برای سیستم تعلیق نصب می شود تا مرز بین سواری اسپرت و راحت این خودرو مشخص باشد. راننده هم می تواند یکی از حالات بهینه، کامفورت، اسپرت، Individual و ترکشن را برای رانندگی با ID.4 GTX انتخاب کند.

کابین فولکس واگن GTX ID.4

فولکس واگن تلاش خود را کرده که نسخه GTX را از مدل های استاندارد ID.4 از نظر ظاهری متمایز کند. از این رو چراغ های LED عمودی در گوشه های سپر جلو نصب شده که ویژه همین مدل GTX هستند و تم مشکی براق جلوپنجره هم ویژه همین نسخه است. نسخه ID.4 GTX به صورت استاندارد به چراغ های LED ماتریکس مجهز بوده و در پروفیل عقب هم دارای چراغ های LED با دیزاین جذاب و تم سه بعدی است.

تریم قرمز رنگی که در تزیین قسمت های مختلف کابین اعمال شده، حس و حال نسخه های اسپرت GTI را به بیننده القا می کند. مجهزترین نسخه های ID.4 GTX دارای تجهیزاتی از قبیل گرمکن فرمان، نورپردازی کابین در 30 رنگ، تکیه گاه های مستقل آرنج برای سرنشینان جلو و صندلی های عقب با قابلیت عقب و جلو و تا شدن است. همچنین پکیج های آپشنال مختلفی اعم از هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده و نمایشگر مالتی مدیا 12 اینچی برای این کراس اوور الکتریکی قابل نصب هستند. نسخه استاندارد هم به یک نمایشگر 10 اینچی برای سیستم مالتی مدیا مجهز است.

صندلی فولکس واگن GTX ID.4

باتری و قابلیت پیمایش

پک باتری 77 کیلووات ساعتی این خودرو وزنی معادل 486 کیلوگرم داشته و مشابه نمونه نصب شده روی ID.4 استاندارد است. نسخه GTX در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 480 کیلومتر تحت سیکل WLTP بوده که تنها 40 کیلومتر نسبت به مدل ضعیفتر افت پیمایش دارد که با توجه به افزایش وزن این مدل GTX به دلیل نصب یک موتور الکتریکی اضافی، کاملا معقول است. فولکس واگن ID.4 GTX به لطف قابلیت شارژ سریع 125 کیلوواتی، طی نیم ساعت انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر مسافت را در باتری های خود ذخیره می کند.

 

سخن پایانی

فولکس واگن قصد دارد که نسخه GTX این کراس اوور الکتریکی را از تابستان به بازار اروپا عرضه کند و برای آن برچسب قیمت پایه 61 هزار دلار را در نظر گرفته است.

منبع motor1
5 از 2 رای