اخبار خودرو جهان
جانشین بدون آلایندگی پاسات

فولکس واگن Aero B الکتریکی برای اولین بار شکار شد

یکشنبه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن Aero B

فولکس واگن با تمام قدرت در زمینه تولید خودروهای الکتریکی پیش می رود و تصاویر جاسوسی جدیدی از سدان الکتریکی در حال توسعه این خودروساز آلمانی منتشر شده است. گزارش ها این قرار است که این سدان الکتریکی، Aero B نام دارد و قرار است در سال 2023 به بازار جهانی عرضه شود.

طراحی ظاهری فولکس واگن Aero B

به گزارش خودرونویس، روی بدنه این خودرو کاور زیادی به منظور استتار و پنهان کاری نصب نشده و تنها در بخش هایی از جلوپنجره و چراغ های جلو استیکر نصب شده است. با توجه به سبک طراحی فولکس واگن در دو محصول الکتریکی ID.3 و ID.4، پیشبینی می کنیم که یک نوار LED در زیر لبه کاپوت به عرض خودرو نصب شده که چراغ های جلو را به یکدیگر متصل می کند. جلوپنجره با تریم مشکی رنگ و خطوط افقی، در وهله اول مشابه جلوپنجره های خودروهای معمولی به نظر می رسد، ولی این یک پنل بسته بوده و فضایی برای عبور هوا ندارد.

فولکس واگن Aero B

اگر دقیق نگاه کنیم، قسمت های مشکی رنگ در محل پایینی پروفیل جلو، ورودی هوای نیستند. بلکه اینها تنها پنل هایی نقاشی شده هستند. این خودرو الکتریکی نیازی به جریان هوای عبوری مانند خودروهای درونسوز به منظور خنک سازی پیشرانه ندارد و تنها قسمت باز در پروفیل جلو در محل میانی پروفیل جلو بوده که برای عبور هوا و رساندن آن به ادوات مهم فنی این خودرو مانند باتریها تعبیه شده است.

در پروفیل جانبی شاهد یک خط سقف نرم و منحنی گون هستیم که به قسمت لیفتبک عقب ختم شده است. همچنین دستگیره های درب ساده و استایلی مینیمال برای قسمت کناری این خودرو طراحی شده و به طور کلی فولکس واگن Aero B فاقد تزیینات اضافیست.

نمای عقب فولکس واگن Aero B

در پروفیل عقب یک نوار LED عریض به عنوان چراغ استاپ ترمز در قسمت بالایی شیشه عقب و در زیر سقف نصب شده است. حالت ذوزنقه شکل کرومی طراحی شده در گوشه های سپر عقب نیست، شبیه به خروجی اگزوز هستند؛ ولی Aero B سدانی الکتریکی بوده و فاقد اگزوز است و این دو خروجی ذوزنقه شکل کاملا مصنوعی بوده و جنبه تزیینی دارند.

فولکس واگن Aero B

ظاهرا فولکس واگن Aero B از خودروی مفهومی Space Vizzion کانسپت الهام گرفته است. همانند مدل پایه مفهومی، به احتمال زیاد Aero B علاوه بر مدل سدان، در آینده در مدل استیشن هم راهی بازار می شود. قرار است که این خودروی الکتریکی جای پاسات را در سبد محصولات فولکس واگن پر کند. الکتریکی بودن این خودرو موجب شده که فضای داخلی زیادی به نسبت ابعاد در دسترس سرنشینان باشد و علی رغم ابعاد کوچکتری که نسبت به سدان فول سایزی مانند Phaeton دارای، فضای داخلی آن در حد این برادر بزرگتر بنزینی جادار است.

 

سخن پایانی

همانند سایر خودروهای الکتریکی فولکس واگن، خودروی Aero B هم روی پلتفرم الکتریکی ماژولار MEB این کمپانی توسعه یافته است. انتظار می رود که نسخه پایه این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک باشد؛ ولی نسخه دو موتوره Aero B دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. همچنین ممکن است در آینده نسخه عملکرد محور GTX نیز برای Aero B عرضه شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟