اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین نسخه جلومحرک گلف با توان 300 اسب بخار

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت معرفی شد

چهارشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت

کمپانی فولکس واگن با هدف گسترش نسخه های قدرتمند و جذاب گلف، مدل کلاب اسپرت گلف GTI را امروز معرفی کرده است. مهندسین فولکس واگن پیشرانه، ترمز، سیستم تعلیق و فرمان این خودرو را نسبت به گلف GTI استاندارد ارتقا داده اند تا لذت رانندگی با این هاچ بک قدرتمند و عملکردی دوچندان شود.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، زیر کاپوت فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت، یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر نصب شده که قادر به تولید 296 اسب بخار و 400 نیوتن متر گشتاور است. جهت مقایسه بیان می کنیم که نسخه استاندارد گلف GTI از همین پیشرانه ولی با بیشینه قدرت 242 اسب بخار و بیشینه گشتاور 370 نیوتن متر بهره می برد. گلف GTI کلاب اسپرت برای انتقال قدرت به چرخ ها به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه متکی است. فولکس واگن ادعا کرده این خودرو قادر است در کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نمای عقب فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت

نسخه کلاب اسپرت فولکس واگن گلف از یک سیستم ارتقا یافته کنترل کننده داینامیک خودرو بهره می برد که عملکرد دیفرانسیل قفل شونده متغیر جلو و همچنین ضربه گیر و دمپرهای تطبیقی آپشنال این خودرو را زیر نظر دارد. فولکس واگن ادعا کرده به موجب این سیستم پاسخ فرمان حتی نسبت به چرخش های کوچک سریع تر و دقیق تر می شود و دیگر مشکل کم فرمانی رایجی که در بیشتر خودروهای جلومحرک شاهد هستیم، در این مدل دیده نخواهد شد.

نسخه کلاب اسپرت گلف GTI دارای تعلیقی با 15 میلی متر ارتفاع کمتر نسبت GTI استاندارد بوده و چرخ های جلو دارای کمبر مثبت بیشتری هستند. مهندسین فولکس واگن فرمان برقی حساس به سرعت این گلف GTI کلاب اسپرت را در مقایسه با مدل استاندارد به روزرسانی کرده اند تا عملکرد و پایداری خودرو هنگام ورود به پیچ ها بهبود یابد.

چراغ جلو فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت

اگر روزی قسمت شد و با گلف GTI کلاب اسپرت خود به پیست مشهور نوربرگ رینگ آلمان رفتید!، فولکس یک مد رانندگی به نام Special ویژه تایم گیری در این پیست پر چالش موسوم به جهنم سبز برای شما تدارک دیده است. با فعال سازی این مد، سیستم تعلیق گلف GTI کلاب اسپرت نسبت به مد اسپرت نرم تر می شود؛ چراکه سطح پیست نوربرگ رینگ آلمان موج دار بوده و تعلیق خشک برای تایمگیری بهتر در این پیست ایده آل نیست.

 

استایل ظاهری و کابین

تشخیص نسخه GTI کلاب اسپرت گلف از مدل GTI استاندارد کار ساده ای است؛ چراکه این خودرو دارای جلوپنجره با مش بندی لانه زنبوری است. همچنین در دو گوشه سپر جلو، باله هایی همرنگ با بدنه این خودرو طراحی و نصب شده اند که اطراف آنها تریمی مشکی مات اعمال شده است. این خودرو به صورت استاندارد به رینگ 18 اینچی پنج پره مجهز شده، ولی به صورت آپشنال امکان سفارش رینگ 19 اینچی نیز وجود دارد.

کابین فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت

در پروفیل عقب هم، یک اسپویلر مشکی براق هم راستا با سقف نصب شده است. در دو گوشه قسمت عقب هم، دو خروجی اگزوز دایره ای شکل طراحی شده که بین آنها یک دیفیوزر زیبا و ساده نصب شده است.

صندلی فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت

فولکس واگن درون کابین GTI کلاب اسپرت را به صورت استاندارد با پارچه با طرح ARTVelours تودوزی کرده است، البته به صورت آپشنال امکان سفارش تودوزی این خودرو با چرخ سوزن زنی شده نیز وجود دارد. به منظور جذابیت بیشتر، فولکس از دوختی قرمز رنگ برای تودوزی صندلی ها، کنسول میانه، کف پایی ها و دوخت غربیلک فرمان استفاده کرده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟