اخبار خودرو جهان
استایلی به مراتب شیک تر به همراه تجهیزاتی مدرن تر

فولکس واگن پولو فیس لیفت 2021 معرفی شد

شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن پولو 2021

فولکس واگن پس از انتشار تیزری از نسخه فیس لیفت پولو، چندی پیش مدل به روزرسانی شده این هاچبک سوپر مینی جذاب را برای مدل 2021 رونمایی کرد. باید اظهار کنیم که سطح تغییرات اعمال شده در پولو فیس لیفت برای یک به روزرسانی میان دوره ای بسیار زوده بوده که این تغییرات از نمای جلو و جایی آغاز شده که فولکس یک نوار LED سرتاسری مشابه با سایر محصولات جدید این کمپانی مانند تیگوآن فیس لیفت طراحی کرده است.

طراحی ظاهری فولکس واگن پولو فیس لیفت 2021

به گزارش خودرونویس، فولکس علاوه بر نصب یک نوار LED در پروفیل جلو، گرافیک درونی چراغ ها را نیز تغییر داده که بسیار مدرن تر از نسخه پیشین بوده و به صورت استاندارد هم از نوع LED هستند. ولی داستان به اینجا ختم نمی شود و فولکس برای نسخه مجهزتر پولو فیس لیفت 2021 برای اولین بار در تاریخ این خودرو چراغ های LED پیشرفته ماتریکس را به صورت استاندارد نصب می کند. تغییرات واضحی هم در پروفیل عقب این خودرو شکل گرفته و فولکس چراغ های LED عریض تری برای این خودرو نصب کرده که تا اواسط درب هاچبک عقب امتداد یافته که این سبک طراحی به نسل جدید گلف بی شباهت نیست و به پولو استایلی پخته تر و لوکس تر بخشیده است.

نمای عقب فولکس واگن پولو 2021

همانند سایر محصولات جدید فولکس واگن و حتی زیربرندهای این شرکت مانند سئات و اشکودا، نام POLO در مرکز درب فضای بار این خودرو نصب شده است. متاسفانه نسخه R لاین این خودرو به چهار خروجی اگزوز مصنوعی مجهز شده که امیدواریم این ویروس طراحی های مصنوعی زودتر دست از سر صنعت خودروسازی بردارد! نسخه R لاین فولکس واگن پولو به صورت استاندارد به رینگ های آلیاژی 16 اینچی مجهز شده؛ ولی مدل های معمولی تر این خودرو دارای رینگ هایی 15 اینچی هستند.

کابین فولکس واگن پولو 2021

کابین فولکس واگن پولو 2021

با ورود به کابین متوجه به روزرسانی سیستم مالتی مدیا پولو توسط فولکس واگن می شویم. در میان داشبورد پولو یک نمایشگر 9.2 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا نصب شده است. یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در کابین، نصب کلیدهای لمسی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع در میان داشبورد بوده که دیزاینی مشابه با تیگوآن فیس لیفت و آرتئون دارند. نسخه فیس لیفت فولکس واگن پولو به صورت استاندارد به نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان مجهز شده و این بدان معناست که نسل نشانگرهای عقربه ای در حال انقراض است. این نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان در مدل های پایه ابعادی معادل 8 اینچ دارد؛ ولی در نسخه های مجهزتر یک نمایشگر 10.25 اینچی در پشت فرمان نصب شده است.

داشبورد فولکس واگن پولو 2021

مشخصات فنی فولکس واگن پولو 2021

پیشرانه های متعددی برای فولکس واگن پولو قابل نصب بوده که ضعیف ترین آنها یک نمونه 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 80 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. همچنین یک نمونه توربوشارژ از همین پیشرانه 1 لیتری نیز روی پولو نصب می شود که قادر به تولید 95 یا 110 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی مدل قدرتمندتر این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه منتقل منتقل می شود که این گیربکس به صورت آپشنال برای مدل 95 اسبی در دسترس است.

نمای جانبی فولکس واگن پولو 2021

همانطور که اعلام شده بود، دیگر خبری از نصب پیشرانه توربودیزل برای فولکس پولو فیس لیفت نیست؛ ولی مشتریان می توانند پیشرانه گازسوز TGI را برای پولو فیس لیفت سفارش دهند. این پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ قادر به تولید 90 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور بوده و با گاز طبیعی CNG فعالیت می کند که همانند پیشرانه های دیزلی بهینه بوده و به مراتب آلایندگی کمتری دارد.

نسخه پرچمدار پولو فیس لیفت هم مدل GTI بوده؛ ولی باید تا تابستان برای معرفی این نسخه اسپرت صبر کرد.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟