اخبار خودرو جهان
مشخصات فنی یکسان با گلف پلاگین هیبریدی

تیزر فولکس واگن ترانسپورتر T7 eHybridو الکتریکی

پنجشنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

فولکس واگن در این مدت تیزرهای متنوعی را از نسل جدید ون ترانسپورتر T7 مولتی ون منتشر کرده و بخش تجاری این خودروساز آلمانی ویدیویی کوتاه به همراه جزییات و مشخصات این نسل جدید T7 را منتشر کرده است. بنا به ادعای فولکس واگن، نسل جدید ترانسپورتر T7 برای اولیه بار به پیشرانه پلاگین هیبریدی eHybrid مجهز شده و در آینده نسخه تمام الکتریکی آن نیز معرفی خواهد شد.

مشخصات فولکس واگن T7 مولتی ون هیبرید

به گزارش خودرونویس، ترانسپورتر T7 مولتی ون eHybrid یا همان پلاگین هیبریدی در سرعت های پایین بدون فعالیت پیشرانه بنزینی و به صورت آلایندگی صفر فعالیت می کند. زمانی که شارژ باتری ها به پایان برسد و یا راننده قصد حرکت با سرعت های بالاتری را داشته باشد، پیشرانه درونسوز به صورت خودکار روشن شده و وارد مدار می شود تا نیروی بیشتری در اختیار راننده قرار داشته باشد. پک باتری ترانسپورتر T7 مولتی ون پلاگین هیبریدی در کف کابین جانمایی شده تا از فضای داخل این خودرو کاسته نشود و در عین حال مرکز ثقل آن نیز مقداری نسبت به مدل های درونسوز پایین تر بیاید.

فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون هیبرید

فولکس واگن در خصوص جزییات سیستم پلاگین هیبریدی به کار رفته در تراسنپورتر T7 مولتی ون مطلبی را در این لحظه بیان نکرده، ولی با علم به این موضوع که نسل جدید ترانسپورتر روی پلتفرم ماژولار MQB توسعه یافته، می توان انتظار داشت که پیشرانه این ون مسافری با خودروهایی که پلتفرم یکسانی با T7 دارند، مشترک باشد. انتظار می رود که یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی برای ترانسپورتر T7 مولتی ون eHybrid نصب شده باشند که روی هم رفته بیشینه قدرت 242 اسب بخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتن متر را تولید می کنند. این همان پیشرانه ای بوده که در فولکس واگن گلف GTE، آئودی A3 اسپرتبک پلاگین هیبریدی، اشکودا اکتاویا RS iV و کوپرا لئون e Hybrid هم نصب شده است.

نمای جلو فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

فولکس واگن همچنین پیشرانه پلاگین هیبریدی ضعیف تری را هم روی گلف GTE، آئودی A3 پلاگین هیبرید و اشکودا اکتاویا RS iV و سایر محصولات توسعه یافته روی پلتفرم MQB توسعه داده که قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 350 نیوتن متر است. هر دو سیستم پلاگین هیبریدی از یک پیشرانه 1.4 لیتری بنزینی توربوشارژ، پک باتری لیتیوم یونی 13 کیلووات ساعتی و گیربکس اتوماتیک دو کلاچه خشک DSG بهره می برند.

فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

امکان نصب هر دو سیستم پلاگین هیبریدی روی فولکس واگن ترانسپورتر T7 پلاگین هیبریدی وجود دارد؛ ولی با توجه به ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر T7 نسبت به خودروهای نامبرده، دور از دهن نیست که فولکس سیستم پلاگین هیبریدی قدرتمندتر را روی T7 eHybrid نصب کند. چراکه این خودرو ظرفیت حمل هفت سرنشین را درون کابین دارد و یقینا به پیشرانه ای توانمندتر برای حرکت نیاز دارد. همانند گلف GTE و سایر خودروهای پلاگین هیبریدی توسعه یافته روی پلتفرم MQB، ترانسپورتر T7 مولتی ون هم دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک است.

کابین فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

سخن پایانی

فولکس واگن قصد دارد طی هفته های پیش رو نسل جدید ترانسپورتر را به صورت کامل رونمایی کند و برای اولین بار در تاریخ این خودرو را صرفا با گیربکس اتوماتیک و همچنین ترمز پارک برقی به بازار عرضه می کند. این خودرو دارای صندلی های مجزا در سه ردیف و یک میز تاشو و کشویی میان صندلی ها بوده که می توان از آن به عنوان کنسول وسط هم استفاده کرد. در تیزرهای پیشین سانروف دوتایی بسیار بزرگ ترانسپورتر T7 را به همراه داشبورد این خودرو مشاهده کرده بودیم که طراحی مشابه با نسل جدید فولکس واگن گلف داشت.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟