اخبار خودرو جهان
با 362 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور

نصب پیشرانه پلاگین هیبریدی روی فورد رنجر 2023

دوشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
فورد رنجر پلاگین هیبرید 2023

فورد هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد نسخه الکتریکی سازی شده تمامی محصولات تجاری خود را با معرفی مدل های پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی تا سال 2024 در اروپا و سایر بازارهای جهانی معرفی کند. به عبارت دیگر هم اکنون فورد تایید کرده که نسل بعدی پیکاپ رنجر هم الکتریکی سازی خواهد شد و مجله Car Expert به نقل از سخنگوی فورد بیان کرد که نسل جدید فورد رنجر با پیشراننه پلاگین هیبریدی راهی بازار جهانی خواهد شد.

مشخصات فنی احتمالی فورد رنجر پلاگین هیبرید

به گزارش خودرونویس، این پیشرانه پلاگین هیبریدی رنجر تا به امروز روی هیچ یک از محصولات تولیدی فورد نصب نشده و شایعه شده که متشکل از پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ اکوبوست چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی است. گزارش ها از این قرار بوده که این سیستم پلاگین هیبریدی قادر به تولید بیشینه قدرت 362 اسب بخار و بیشینه گشتاور 680 نیوتن متر است.

اگر این اعداد و ارقام صحت داشته باشند و جامه عمل به تن کنند، فورد رنجر پلاگین هیبریدی 2023 به مراتب نسبت به نسخه راپتور فعلی با پیشرانه 2 لیتری توربودیزل با 210 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور قدرتمندتر خواهد بود.

همچنین انتظار می رود که نسخه اسیووی فورد رنجر یعنی اورست نیز از همین پیشرانه پلاگین هیبریدی قدرتمند بهره خواهد برد. منابع نزدیک به فورد ادعا کرده اند که رنجر و اورت پلاگین هیبریدی در هر 100 کیلومتر مسافت تنها 3 لیتر بنزین مصرف می کنند که این رقم برای یک پیکاپ و اسیووی کاملا مناسب است. با توجه به همکاری فورد و فولکس واگن برای توسعه پیکاپ و اشتراک تکنولوژی و دانش، بعید نیست که نسل بعدی فولکس واگن آماروک نیز از همین پیشرانه پلاگین هیبریدی فورد استفاده کند؛ ولی لازم به ذکر است که این پیکاپ تماما توسط فولکس واگن طراحی شده تا نسبت به رنجر استایل و دیزاینی متمایز داشته باشد.

نمای عقب فورد رنجر پلاگین هیبرید 2023

مشخصات فنی احتمالی فورد رنجر راپتور 2023

نگرانی بیشتر طرفداران رنجر، در خصوص نسخه عملکردی و قدرتمند راپتور است. مجله استرالیایی Car Expert در این خصوص بیان کرده که نسل بعدی رنجر راپتور به پیشرانه 2.7 لیتری شش سیلندر اکوبوست مشابه نمونه نصب شده در فورد برانکو جدید مجهز خواهد شد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 310 اسب بخار و بیشینه گشتاور 540 نیوتن متر بوده که دو سیلندر از رنجر راپتور دیزلی فعلی بیشتر داشته و قدرت و گشتاور بیشتری هم تولید می کند که باب میل طرفداران است.

 

سخن پایانی

نسل جدید فورد رنجر و اورست، تنها محصولات فورد نیستند که در صف الکتریکی سازی قرار دارند؛ بلکه این خودروساز آمریکایی به برنامه الکتریکی سازی برانکو هم اشاره کرده است. پیشتر ویدیویی از یک نسخه برانکو در حال تست منتشر شده بود که در نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان آن به میزان شارژ باتری و همچنین قابلیت پیمایش مسافت در حالت تمام الکتریکی اشاره شده بود که این نشان از پلاگین هیبریدی بودن برانکو دارد. البته در این لحظه این ویدیو از شبکه های اجتماعی فورد حذف شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟