اخبار خودرو جهان
قابلیت پیمایش 203 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل

فورد ترانزیت الکتریکی 2022 معرفی شد

شنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد E ترانزیت 2022

فورد در راستای الکتریکی سازی محصولات خود و گسترش خودروهای تمام الکتریکی، نسخه الکتریکی ون تجاری محبوب E ترانزیت 2022 را معرفی کرده است. البته با وجود اینکه فورد ترانزیت الکتریکی هم اکنون رونمایی شده، ولی ظاهرا این شرکت قصد دارد که عرضه این ون را تا پیش از اواخر سال 2021 آغاز کند. فورد برای این ون الکتریکی برچسب قیمت پایه 45 هزار دلار را در نظر گرفته است.

مشخصات فنی فورد E ترانزیت

به گزارش خودرونویس، فورد E ترانزیت الکتریکی به یک موتور الکتریکی مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 266 اسب بخار و گشتاور آنی 430 نیوتن متر است. پک باتری این خودرو نیز 67 کیلووات ساعت ظرفیت داشته که این کمپانی تخمین می زند در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 203 کیلومتر است. البته این مسافت برای مدل سقف کوتاه باری اعلام شده است.

کنترلرهای فورد E ترانزیت 2022

با توجه به محدوده مسافت قابل پیمایش کوتاه در حالت شارژ کامل، می توان گفت که این ون الکتریکی برای مصارف باری و مسافری درون شهری و برون شهری نزدیک قابل استفاده بوده که راننده نیاز به حرکت با سرعتی بالا ندارد و خودرو مدام در حال سیکل توقف و حرکت مجدد است. چراکه مصارف بیرون شهری نیاز به قابلیت حرکت با سرعت بالا و همچنین مسافت قابل پیمایش بیشتر است.

فورد E ترانزیت قابلیت شارژ به صورت AC و DC را دارد. در صورت اتصال این ون الکتریکی به شارژر سریع 115 کیلوواتی، طی 15 دقیقه انرژی لازم برای پیمایش مسافت 70 کیلومتر در باتری ها ذخیره می شود.

فورد E ترانزیت 2022

استایل های بدنه

فورد قصد دارد که ترانزیت الکتریکی را در سه ارتفاع سقف و همچنین بدنه با سه طول متفاوت به بازار عرضه کند. همچنین فورد بنا دارد این خودرو را  علاوه بر مدل ون، به دو صورت کامیونت باری نیز عرضه کند. فورد اظهار کرده که نسخه شاسی باری فورد ترانزیت الکتریکی ظرفیت باربری معادل 1724 کیلوگرم داشته که این ظرفیت در نسخه شاسی باری Cutaway به 1946 کیلوگرم افزایش پیدا می کند.

 

سایز ویژگی های فورد E ترانزیت

پکیج باتری های فورد ترانزیت الکتریکی در کف کابین آن جانمایی شده است. این موضوع سبب شده که ابعاد محفظه بار این ون الکتریکی با نسخه های مجهز به پیشرانه درونسوز مشابه باشد. فورد قصد دارد ترانزیت الکتریکی را به صورت آپشنال با یک موبایل ژنراتور Pro Power Onboard به بازار عرضه کند. این شارژر 2.4 کیلوواتی به مالکین ترانزیت الکتریکی این امکان را می دهد که وسایل خود را هنگام فعالیت شارژ کنند. بنا بر ادعای فورد، این منبع انرژی توان راه اندازی وسایلی همچون سنگ فرز و سمباده برقی و سایر دستگاه هایی از این قبیل را دارد.

نمای عقب فورد E ترانزیت 2022

درون کابین فورد ترانزیت الکتریکی یک نمایشگر 12 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی تعبیه شده که از نرم افزار Sync4 فورد پشتیبانی می کند. این ون الکتریکی به صورت استاندارد به پکیج ایمنی و کمکی راننده Co-Pilot360 که شامل کمکی تثبیت کننده خطوط حرکت، کمکی پیش از برخورد با قابلیت ترمز اضطراری خودکار مجهز شده است.  مشتریان قادر هستند به صورت آپشنال تجهیزاتی همانند رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه و کمکی دنده عقب را به لیست تجهیزات این ون الکتریکی محبوب اضافه کنند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟