اخبار خودرو جهان
نسخه ای شبه آفرودی برای یک کراس اوور کامپکت

فورد اکواسپرت اکتیو رخ  نشان داد

سه شنبه - ۶ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد اکواسپرت اکتیو

به دلیل اینکه فورد در اواسط سال 2019 کراس اوور کامپکت پوما را معرفی کرد، سایر محصولات هم سگمنت این کمپانی یعنی اکواسپت نتوانست مشتری زیادی به خود جذب کند. این موضوع به خوبی قابل درک است، چراکه پوما که محصول جدیدتر فورد محسوب می شود، طراحی جذاب تری و نامی مشتری پسندتری دارد. مضاف بر آن فورد پوما دارای تریمی عملکردی به نام ST بوده که مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است.

به گزارش خودرونویس، با وجود تمام این ناکامی ها بخش زیاد آن تقصیر حضور فورد پوما بوده، لازم به ذکر است که فورد اکواسپرت همچنان در حال عرضه به بازار جهانی بوده و شعبه اروپایی فورد چندی پیش یک تیزر از این خودرو را منتشر کرد که در آن ذکر شده بود نسخه ای جدید به نام اکتیو در آینده نزدیک برای اکواسپرت عرضه خواهد شد. در این تیزر زمان رونمایی رسمی فورد اکواسپرت اکتیو ششم نوامبر اعلام شده بود؛ ولی امروز یک گالری تصاویر از اکواسپرت اکتیو در وب سایت Autonocion منتشر شده است. در این تصاویر می توان استایل بیرونی و درونی این کراس اوور کامپکت سایز متوسط به روزرسانی شده را از هر زاویه مشاهده کرد.

فورد اکواسپرت اکتیو

طراحی ظاهری

با استناد به تصاویر منتشر شده می توان اظهار کرد که استایل ظاهری فورد اکواسپرت اکتیو دقیقا همانطور است که انتظارش را داشتیم. اطراف آرک چرخ ها با قطعات پلاستیکی برآمده پوشانده شده تا خودرو حالتی خشن و آفرودی داشته باشد؛ مضاف بر آن شاهد نصب صفحه های محافظ پلاستیکی در بسیاری از قسمت های خودرو هستیم. مضاف بر آن فورد شیشه های این خودرو را به صورت دودی طراحی کرده و برای آن رینگ های آلیاژی با دیزاینی جدید نصب کرده است. نسخه های اکتیو اکواسپرت همانطور که در تصویر هم مشاهده می کنید دارای تریم دو رنگ بدنه (سقف و قاب آینه هایی به رنگ مشکی) هستند. اگر ظاهر این خودرو برایتان آشناست به این دلیل بوده که فورد هم اکنون در برزیل هم این خودرو را با پسوند Storm به فروش می رساند.

کابین فورد اکواسپرت اکتیو

مشخصات فنی

بنا به اظهارات Autonocion، فورد قصد دارد که اکواسپرت اکتیو را با یک پیشرانه 1 لیتری اکوبوست با بیشینه قدرت تولیدی 125 اسب بخار در اسپانیا به فروش برساند. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده دستی شش سرعته به چرخ ها منتقل می شود. برخلاف استایل آفرودی و فندرهای پلاستیکی نصب شده روی بدنه، نباید انتظار سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک را برای این کراس اوور سوپر مینی داشته باشید؛ فورد اکواسپرت اکتیو را تنها به صورت جلو محرک راهی بازار اسپانیا می کند. ولی در برخی از بازارها مانند برزیل، امکان سفارش اکواسپرت با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک نیز وجود دارد.

نمای جانبی فورد اکواسپرت اکتیو

تجهیزات ایمنی و رفاهی

فورد تجهیزات جذاب و مشتری پسندی را به صورت استاندارد برای اکواسپرت اکتیو فراهم کرده که این لیست شامل چراغ های اتوماتیک جلو، کروز کنترل، تابلوخوان مسیر و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است. همچنین به گفته Autonocion فورد اکواسپرت اکتیو در اسپانیا دارای سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تودوزی چرمی با دوخت و یک نمایشگر هشت اینچی برای سیستم مالتی مدیا با اپل کار پلی و اندروید اتو است. جالب است بدانید که فورد اکواسپرت اکتیو برچسب قیمتی معادل 28 هزار و 450 دلار دارد که برای خودرویی با این تجهیزات منصفانه است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟