اخبار خودرو جهان
رقیب جیپ واگونییر

فورد اکسپدیشن 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فورد اکسپدیشن 2022

نزدیک به چهار سال از عرضه چهارمین نسل فورد اکسپدیشن می گذرد و زمان آن فرا رسیده بود که فورد دستی به سر و روی بزرگترین اسیووی خود بکشد و آن را مقداری بروزرسانی کند. با توجه به معرفی رقبای قدرتمندی همچون جیپ واگونییر، فورد به شدت نیاز داشت تا اکسپدیشن را برای مدل 2022 اورهال کند.

به گزارش خودرونویس، از جمله ویژگی های جدید نسخه 2022، اضافه شدن تریم آفرودی Timberline برای اکسپدیشن بوده که فورد مشابه همین تریم را برای برادر کوچکتر این خودرو یعنی اکسپلورر نیز معرفی کرده بود. این نسخه به مراتب فراتر از نصب قطعات پلاستیکی اضافی روی بدنه به منظور خشنتر شده چهره ظاهری بوده و این خودروساز آمریکایی ارتقایی همه جانبه در این مدل آفرودی اعمال کرده تا قابلیت های بیراهه نوردی اکسپدیشن در همه سطوح بهبود یابد. فورد که چشم دیدن جیپ واگونیر را ندارد اظهار کرده که این مدل دارای فاصله از سطح زمینی معادل 27 سانتی متر بوده که 1.5 سانتی متر نسبت به واگونییر ارتفاع بیشتری دارد.

کابین فورد اکسپدیشن 2022

این نسخه لیفت شده آفرودی فورد اکسپدیشن دارای صفحه های محافظ زیر بدنه مشابه نمونه نصب شده روی فورد F-150 راپتور بوده و به سیستم Trail Turn Assist مشابه نمونه نصب شده روی نسل جدید برانکو مجهز شده است. فورد اکسپدیشن Timberline 2022 به تایرهای 33 اینچی گودیر رانگلر AT مجهز شده که موج بهبود زاویه حمله و فرار این خودرو هم شده اند. نسخه Timberline به سادگی از نظر ظاهری هم قابل تشخیص بوده، چراکه به جلوپنجره متفاوت مجهز شده و روی بدنه آن تریم نارنجی رنگی اعمال شده است.

صندلی فورد اکسپدیشن 2022

یکی دیگر از ویژگی های جدید نسخه 2022 فورد اکسپدیشن، اضافه شدن پکیج Stealth Edition پرفورمنس است. این پکیج که البته با مدل ST تفاوت دارد، چهره این اسیووی فول سایز را اسپرتتر کرده و دارای سیستم تعلیقی سختتر و استایل ظاهری تهاجمیتر نسبت به مدل استاندارد است. این نسخه هم به همان پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر 440 اسب بخاری مجهز شده و می توان آن را بر پایه دو مدل لیمیتد و لیمیتد Max سفارش داد.

نمای عقب فورد اکسپدیشن 2022

از جمله بروزرسانی های ظاهری اعمال شده در این مدل می توان به تریم مشکی براق جلوپنجره، قاب آینه های جانبی و ریل باربند روی سقف اشاره کرد. نسخه Stealth پرفورمنس پکیج فورد اکسپدیشن همچنین دارای تریمی تیره رنگ در قاب مه شکنها، چراغ های جلو و چراغ های عقب و سپر است. این نسخه به رینگ های 22 اینچی مشکی رنگ مجهز شده که دارای کالیپرهای ترمز قرمز رنگ است.

فورد اکسپدیشن 2022

علاوه بر اضافه شدن این دو عضو جدید به نسخه های قابل عرضه فورد اکسپدیشن 2022، این مدل بروزرسانی شده به سیستم رانندگی بدون نیاز به گرفتن فرمان در بزرگراه Blue Cruise و همچنین سیستم مالتی مدیا SYNC 4 با نمایشگر 12 اینچی مجهز شده است. البته به صورت آپشنال می توان این نمایشگر را به مدل SYNC 4A ارتقا داد که به موجب آن ابعاد نمایشگر به 15.5 اینچ مشابه نمونه نصب شده روی فورد موستانگ مک E می رسد.

فورد اکسپدیشن 2022

مشخصات فنی فورد اکسپدیشن 2022

قلب تپنده فورد اکسپدیشن Timberline 2022 را یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل اکوبوست تشکیل داده که قادر به تولید 440 اسب بخار قدرت و 692 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه به گیربکس کمکی با دو حالت سبک و سنگین مجهز شده و فورد ادعا کرده که مدل Timberline توانمندترین و آفرودی ترین مدل تاریخ این خودرو تا به امروز است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟