اخبار خودرو ایران
با قیمت زیر 700 میلیون تومان

فیدلیتی هفته اول تیر ماه وارد بازار می شود

سه شنبه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
نشست خبری عرضه فیدلیتی 2

بهمن موتور در شرایط تحریم ها موفق به توسعه زیرساخت های تولید خودرو و همچنین عرضه دو محصول جدید به نام های دیگنیتی و حال هم فیدلیتی شده و امروز طی نشست خبری آنلاین، جزییات بیشتری از فیدلیتی که یک کراس اوور فول سایز پنج و هفت نفره بوده منتشر کرده و اشاره ای به بازه قیمتی و مشخصات آن شده است.

به گزارش خودرونویس، محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور اظهار کرد که گروه بهمن سرمایه گذاری هنگفتی برای تولید فیدلیتی در داخل کشور کرده و ماکلیت معنوی پلتفرم این خودرو را از شریک چینی خریداری کرده است. بدین ترتیب به زودی تیراژ تولید بالاتر و تولید انبوه فیدلیتی محقق خواهد شد.

بهمن موتور در حال حاضر مشغول تولید آزمایشی و عرضه محدود فیدلیتی بوده و قصد دارد که در سال 1400 یعنی سال ابتدایی عرضه فیدلیتی تیراژ 9200 دستگاه از این خودرو را به تولید برساند. ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور اشاره کرد که در سال آتی هدف این است که تیراژ تولید فیدلیتی به 12 تا 15 هزار دستگاه افزایش یابد و در سال های بعد با افزایش عمق داخلی سازی و استفاده بیشتر از ظرفیت قطعه سازان داخلی، تیراژ تولید فیدلیتی به 20 هزار دستگاه در سال افزایش می یابد.

نشست خبری عرضه فیدلیتی 3

لازم به ذکر است که این 20 هزار دستگاه تنها مختص یک محصول بوده و در کنار فیدلیتی بهمن موتور محصولات دیگری را نیز به بازار عرضه می کند. ولی با توجه به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته، فیدلیتی محصول استراتژیک بهمن موتور بوده و بهمن موتور برای تولید بلند مدتی برای آن در نظر گرفته و قصد دارد که آن را طی سالهای آتی فیس لیفت و به روزرسانی کند.

نشست خبری عرضه فیدلیتی

مدیرعامل بهمن موتور ضمن خودداری از بیان درصد دقیق داخلی سازی فیدلیتی اشاره کرد که پلتفرم، ماشین آلات خطوط تولید و پیشرانه این خودرو خریداری شده و با گذشت زمان درصد داخلی سازی فیدلیتی افزایش می یابد. ضرابیان اشاره کرد که طی نمایشگاه داخلی سازی محصولات گروه بهمن که برگزار شده بود، از ظرفیت قطعه سازان برای تولید قطعات فیدلیتی بهره گرفته شد تا هدف بهمن موتور برای عرضه فیدلیی با قیمت رقابتی و منصفانه در بازار ایران محقق شود.

 

زمان عرضه فیدلیتی و قیمت احتمالی

سید عادل میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن اظهار کرد داشت که در هفته اول تیرماه بهمن موتور فروش و عرضه فیدلیتی را آغاز خواهد کرد. وی اشاره کرد که شرایط و زمان دقیق ثبت نام و فروش فیدلیتی در سایت بهمن موتور به زودی اعلام خواهد شد.

نمای عقب فیدلیتی

معاون فروش بهمن موتور در خصوص مشکلاتی که در برنامه فروش دیگنیتی پیش آمد اظهار کرد: این شرکت در ابتدا قصد فروش دیگنیتی را به دو صورت فوری و تحویل یک ماهه و پیش فروش بلند مدت داشت که متاسفانه در آن زمان مجوز فروش بلندمدت صادر نشد. به همین ترتیب تعداد فروش فوری محدود بوده و کل ظرفیت فروش در مدت محدودی پر شد. میرمنصف بیان کرد که در حال حاضر برنامه فروش تنها به صورت نقدی بوده؛ ولی در آینده بهمن موتور یقینا شرایط فروش نقدی و اعتباری و لیزینگی را هم در برنامه خود قرار خواهد داد.

فیدلیتی بهمن موتور

با توجه به اینکه پلتفرم فیدلیتی توسط بهمن موتور خریداری شده و درصد داخلی سازی این خودرو نسبت به دیگنیتی بیشتر بوده و تیراژ تولید بالاتری هم دارد، قیمت تمام شده آن پایینتر از دیگنیتی است و این موضوع سبب شده فیدلیتی در بازار داخلی در رده قیمت زیر 700 میلیون تومان تقریبا بی رقیب باشد.

مدیرعامل بهمن موتور اعلام کرد که سیاست این شرکت بر این بوده که خودروها با قیمتی ارزنده و منطقی به دست مشتریان برسد و قیمت گذاری فیدلیتی هم مطابق با فرمولاسیون خودروهای تولید داخل انجام شده است.

فیدلیتی

مشخصات فنی و تجهیزات فیدلیتی

فیدلیتی بهمن موتور از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. در ابتدا پیشرانه فیدلیتی به صورت مونتاژی روی این خودرو نصب می شود؛ ولی در آینده نزدیک قرار است که همین پیشرانه در کارخانه تیوان که زیرمجموعه گروه بهمن بوده تولید شود و روی فیدلیتی نصب شود که در این صورت درصد داخلی سازی این خودرو نیز افزایش پیدا می کند.

فیدلیتی در ابتدای عرضه دارای دو مدل پنج و هفت نفره بوده و در سال های آینده بهمن موتور برنامه فیس لیفت و به روزرسانی آن را هم دارد.

فیدلیتی دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی مانند دوربین دید 360 درجه، هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط، چهار کیسه ایمنی هوا، سنسور باران، سنسور نور، نمایشگر 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان، سانروف پانورامیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تودوزی چرمی، صندلی های برقی جلو به همراه گرمکن، امکان تاشدن صندلی های عقب به همراه حرکت ریلی و باز شدن درب فضای باز بار به صورت الکترونیکی و بدون دخالت دست بوده که فیدلیتی را به رقیبی بسیار جدی برای شاسی بلندهای لوکس بازار داخلی تبدیل کرده است.

 

سخن پایانی

از جمله ویژگی های جذاب فیدلیتی برای مشتریان می توان به گارانتی پنج ساله یا 150 هزار کیلومتری این خودرو اشاره کرد؛ ضمن اینکه بهمن موتور یک سال یا 20 هزار کیلومتر هم سرویس رایگان برای این خودرو در نظر گرفته است. میرمنصف درخصوص خدمات پس از فروش فیدلیتی در بهمن موتور افزود که سیاست این شرکت بر این بوده که عرضه هیچ خودرویی تا پرشدن انبارهای این شرکت از قطعات یدکی و لوازم آغاز نکند و این اطمینان را به مشتریان داد که از نظر تامین قطعات و آموزش افراد در نمایندگی های بهمن موتور، اقدامات لازم صورت گرفته است.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟