اخبار خودرو جهان
100 کیلوگرم سنگین تر از مدل کوپه

فراری SF90 اسپایدر معرفی شد

شنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فراری SF90 اسپایدر

سال 2020 برای فراری سال بسیار پرمشغله ای بوده است. این شرکت علاوه بر معرفی دو محصول منحصر به فرد و تک اومولوگاتا و پوتوفینو M، در حال توسعه یک ابرخودروی با پیشرانه شش سیلندر هیبریدی و همچنین جانشینی برای لافراری بوده است. اما این مشغله ها نتوانسته جلوی بلند پروازی مهندسین این شرکت را بگیرد. لازم به ذکر است که فراری در همین زمان مشغول توسعه اولین اسیووی خود یعنی Purosangue نیز بوده بوده و ابرخودروی 812 سوپرفست را هم دستخوش تغییراتی قرار داده است. در همین زمان فراری نسخه اسپایدر ابرخودروی SF90 را هم رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، همانطور که از نام SF90 اسپایدر مشخص نیست، این خودرو نسخه بدون سقف SF90 Stradale کوپه بوده که در اواخر ماه می سال 2019 معرفی شده بود. همانطور که قبلا گفته بودیم، این نسخه اسپایدر دارای هاردتاپ جمع شدنی الکترونیکی بوده تا استایل این نسخه اسپایدر تا حد ممکنه به مدل کوپه شبیه باشد. فراری تا حد امکان سعی کرده این سقف بازشونده باریک و سبک باشد که به موجب همین تلاش های فراری، این سقف تنها 100 لیتر از فضای بار این خودرو را اشغال می کند.

نمای عقب فراری SF90 اسپایدر

طبق گفته فراری این سقف بازشوی هاردتاپ جدید به لطف استفاده گسترده از آلومینیوم در ساخت آن حدود 40 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سقف های بازشوی هاردتاپ پیشین فراری دارد. این سقف جدید فراریSF90 اسپایدر تنها طی 14 ثانیه قادر است باز یا بسته شود و بدین منظور لازم نیست الزاما خودرو در حال توقف باشد. فراری SF90 اسپایدر دارای شیشه عقب الکترونیکی بازشونده بوده تا زمانی که سقف این خودرو جمع شده، راحتی سرنشینان افزایش یابد.

اگر نگران اضافه وزن تحمیل شده به این خودرو به دلیل نصب سقف بازشوی الکترونیکی هاردتاپ هستید، فراری یک پکیج به نام Assetto Fiorano به صورت آپشنال عرضه کرده است. به موجب این پکیج سفارشی و به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن و تیتانیوم، 21 کیلوگرم از وزن فراری SF90 اسپایدر نسبت به مدل استاندارد کاسته شده و وزن خالص آن به 1670 کیلوگرم می رسد. به عبارتی دیگر این خودرو تنها 100 کیلوگرم نسبت به مدل کوپه خود سنگین تر است.

فراری SF90 اسپایدر با سقف

مشخصات فنی فراری SF90 اسپایدر

مشخصات فنی نسخه اسپایدر SF90 با مدل کوپه یکسان است. این خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ و سه موتور الکتریکی بهره گرفته که سیستمی پلاگین هیبریدی برای آن به ارمغان آمده است. این سیستم پلاگین هیبریدی قادر به تولید بیشینه قدرت 986 اسب بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است. فراری آمار و ارقام عملکرد مدل اسپایدر این خودرو را اعلام نکرده، ولی مدل کوپه قادر است طی 2.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 340 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

کابین فراری SF90 اسپایدر

تنها عملکرد اعلام شده نسخه اسپایدر فراری SF90، شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن بوده که طی 7 ثانیه صورت می گیرد. کاملا مشخص است که اضافه وزن ناشی از نصب سقف بازشو تاثیر منفی محسوسی روی عملکرد این مدل اسپایدر نسبت به مدل کوپه داشته، چراکه نسخه کوپه همین خودرو قادر است طی 6.7 ثانیه یعنی 0.3 ثانیه سریع تر از حالت سکون به سرعت مشابه دست یابد. البته این تفاوت عملکرد قابل چشم پوشی و به لذت سواری و داشتن یک فراری بدون سقف و استفاده از هوای آزاد در حین سواری می ارزد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟