به گزارش خودرونویس، قدرت و دانش نوویتک در دنیای تیونینگ و شخصی سازی خودرو از هیچکسی پوشیده نیست؛ این شرکت را باید یکی از بهترین تیونرها در زمینه تیونینگ خودروهای سوپرلوکس و سوپراسپرت دانست. علاوه بر افزایش توان پیشرانه و شخصی سازی ظاهری، یک سیستم اگزوز جدید با آلیاژ اینکونل برای این فراری F8 Tributo اسپایدر نصب شده که صدایی مانند خودروهای مسابقه ای به این ابرخودرو شیطانی بخشیده است.

فراری F8 اسپایدر تیونینگ نوویتک

طراحی ظاهری فراری F8 اسپایدر نوویتک

در پروفیل جلو یک اسپویلر دو تکه توسط نوویتک به این فراری اضافه شده که لیفت اکسل جلو را در سرعت بالا کاهش می دهند. ضمن اینکه باله های فیبر کربنی در قسمت های کناری سپر جلو نصب شده و تریمی فیبر کربنی در برخی از قسمت های پروفیل جلوی این فراری F8 اسپایدر دیده می شود. این قطعات اضافی نصب شده در پروفیل جلو موجب بهبود آیرودینامیک این فراری F8 اسپایدر و همچنین بهبود خنک سازی پیشرانه آن می شوند.

فراری F8 اسپایدر تیونینگ نوویتک

ولی این تمام اقدامات نوویتک روی این ابرخودروی جذاب نیست؛ بلکه در ادامه آینه های جانبی دیزاین شده توسط این کمپانی در کنار راکر پنل ویژه برای این فراری F8 نصب شده و مشتریان می توانند از بین بال عقب یا اسپویلر دم اردکی بزرگ در عقب، یکی را برای نصب روی این ابرخودرو انتخاب کنند. همچنین نوویتک برای این ابرخودرو رینگ های به خصوص 21 اینچی در اکسل جلو و 22 اینچی در اکسل عقب نصب کرده است.

ریم فراری F8 اسپایدر تیونینگ نوویتک

مشخصات فنی فراری F8 اسپایدر نوویتک

قلب تپنده این ابرخودرو تیونینگ شده همچنان همان پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ خوش صدای فراریست. ولی نوویتک تغییراتی در راستای افزایش توان روی این پیشرانه انجام داده است. این تیونر ماژول کنترلی N ترونیک خود را روی فراری F8 اسپایدر نصب کرده که کالیبراسیون ویژه ای به موجب آن برای تزریق سوخت و جرقه زنی اعمال می شود و فشار بوست الکترونیکی این خودرو را نیز تغییر می دهد.

کابین فراری F8 اسپایدر تیونینگ نوویتک

به موجب همه این تغییرات، این فراری کانورتیبل حال قادر به تولید 802 اسب بخار قدرت و 898 نیوتن متر گشتاور شده که یک ارتقا خوب نسبت به نسخه استاندارد 711 اسب بخاری با 770 نیوتن متر در توان خروجی پیشرانه آن دیده می شود. نسخه استاندارد فراری F8 اسپایدر قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ ولی این نسخه تیونینگ شده با اتکا به قدرت بیشتر خود طی 2.6 ثانیه از مرز 100 کیلومتر بر ساعت عبور می کند.

نمای عقب فراری F8 اسپایدر تیونینگ نوویتک

سیستم  اگزوز آلیاژ اینکونل این خودرو به صورت آپشنال به 999 صفحه کوچک با روکش طلا برای دفع بهتر حرارت مجهز می شود. این سیستم اگزوز را می توان با و بدون فلاپ های کنترلی فعال سفارش داد و یکی دیگر از اهداف توسعه آن، کاهش وزن خودرو نسبت به سیستم اگزوز استاندارد فراری F8 بوده است. نوویتک همچنین کابین را با تودوزی چرمی یا جیر آلکانتارا بسته به سلیقه مشتریان تزیین می کند.

 

 

منبع motor1
5 از 1 رای