اخبار خودرو جهان
به مراتب قدرتمندتر از نسخه استاندارد

شکار مرسدس AMG EQS در نوربرگ رینگ

شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مرسدس AMG EQS

پیش از اینکه مرسدس سدان لوکس و تمام الکتریکی EQS را معرفی کند، ما می دانستیم که نسخه عملکردی تر AMG مرسدس EQS هم در دست توسعه است. البته در ابتدا تنها شایعاتی در این خصوص مطرح شده بود، ولی مرسدس در ماه اکتبر سال 2020 رسما اظهار کرد که AMG از سال 2021 به تولید خودروهای الکتریکی و الکتریکی سازی شده هم ورود می کند. امروز هم اولین تصویر از این سوپر سدان الکتریکی در حال تست منتشر شده که چندان متفاوت از نسخه استاندارد نیست.

به گزارش خودرونویس، نسخه AMG مرسدس EQS در حال تست در پیست نوربرگ رینگ آلمان شکار دوربین عکاسان شده و با وجود شباهت زیاد ظاهری به مدل استاندارد مرسدس EQS، دارای وجوه تمایزی بوده که نشان می دهد این یک نسخه معمولی EQS نیست.

نمای عقب مرسدس AMG EQS

عکاسان اظهار کرده اند که AMG EQS در حال تست در سرعت های بالا در پیست نوربرگ رینگ آلمان بود. در تصاویر مشخص است که بخش هایی از بدنه به خصوص پروفیل جلو و عقب، درب ها، رکاب های جانبی و بخشی هایی از سقف به منظور مخفی کاری با استیکر پوشانده شده اند. اگر هم تغییری در این نسخه AMG EQS نسبت به مدل استاندارد آن در طراحی این قسمت های ذکر شده صورت گیرد، بسیار جزیی و ساده خواهند بود. ذات AMG این سدان الکتریکی از کالیپرهای زرد رنگ ترمز در چرخ های جلو و همچنین دیسک های ترمز کربن سرامیکی آن کاملا مشخص است.

نمای جانبی مرسدس AMG EQS

مشخصات فنی مرسدس AMG EQS

در این لحظه جزییات فنی و پیشرانه مرسدس AMG EQS منتشر نشده است. ولی شایعه شده که AMG EQS قدرتی فراتر از 600 اسب بخار و گشتاوری بیشتر از 898 نیوتن متر دارد و نیروی تولیدی پیشرانه های الکتریکی آن به هر چهار چرخ این سدان لوکس و قدرتمند منتقل می شوند. جدا از این اعداد و ارقام، می توان اطمینان داشت که AMG EQS نسبت به مدل استاندارد EQS 580 4Matic با پیشرانه 516 اسب بخاری با گشتاور آنی 828 نیوتن متری قدرتمندتر است. مرسدس EQS 580 قادر است طی 4.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ بدین ترتیب می توان انتظار داشت که نسخه AMG به مراتب سریع تر باشد.

مرسدس AMG EQS

این نسخه AMG EQS در حالت تست به نظر می رسد که ارتفاع کمتری نسبت به EQS استاندارد دارد و شایعه شده که عرض اکسل های آن 2.5 تا 5 سانتی متر نسبت به مدل استاندارد EQS بیشتر شده است. درون کابین انتظار می رود طراحی مشابه با مرسدس EQS استاندارد داشته باشد و تنها رد پای AMG در برخی از قسمت ها دیده شود.

 

سخن پایانی

مرسدس به احتمال زیاد نسخه AMG EQS را در اواخر سال جاری یا ابتدای 2022 رونمایی خواهد کرد و فروش آن را در بهار 2022 آغاز می کند. مرسدس AMG EQS رقیب قدرتمندی برای پورشه تایکان توربو اس، آئودی RS ای-ترون GT و تسلا مدل اس Plaid خواهد بود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟