اخبار خودرو جهان
طراحی شده بر پایه شاسی کوتاه شده سیلورادو

شورولت Beast کانسپت معرفی شد

چهارشنبه - ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
شورولت Beast سیلورادو

شورولت Beast کانسپت یک پیکاپ فوق توانمند با استایل نظامی و قابلیت های بالای آفرودی بوده که این خودروساز آمریکایی در نمایشگاه SEMA آن را رونمایی کرده است. متاسفانه نباید انتظار داشت که این پیکاپ فوق جذاب و توانمند به این زودی ها تولید شود، اما می توان امید دیدن آن را در آینده داشت.

طراحی ظاهری شورولت Beast

به گزارش خودرونویس، شورولت Beast روی پلتفرم کوتاه شده شورولت سیلورادو حوض بار کوتاه توسعه یافته است. قسمت بالایی بدنه این خودرو از لوله های فولادی کروم کاری شده تولید شده که چند پنل بدنه زاویه دار با طراحی خشن و زاویه دار به آن متصل شده اند. کابین شورولت Beast به لطف درهای کوچک و همچنین شیشه های کوچکتر از حالت مرسوم در خودروهای امروزی، تقریبا باز است. یک لایت بار LED کوچک نیز روی سقف این خودرو نصب شده است. در پروفیل عقب نیز یک جفت تایر زاپاس فول سایز نصب شده است.

نمای عقب شورولت Beast سیلورادو

مشخصات فنی شورولت Beast

قلب تپنده این هیولا پیشرانه LT4 سوپرشارژ شورولت پرفورمنس بوده که یک نیروگاه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بوده که قادر به تولید 650 اسب بخار قدرت است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک کوپل شده که دارای دو حالت کمک سبک و سنگین است که نیروی را به هر چهار چرخ این پیکاپ بسیار جذاب منتقل می کند.

پیشرانه شورولت Beast سیلورادو

سیستم تعلیق این خودرو نیز تغییرات اساسی و بنیادی نسبت به نسخه استاندارد سیلورادو به خود دیده است. در پروفیل جلو شاهد نصب بازوهای کنترلی در بالا و پایین با فنرهای تطبیق پذیر مسابقه ای هستیم. در اکسل عقب یک تعلیق پنج اتصالی کانسپت نصب شده که دارای میله Panhard و همچنین ضربه گیرهای تطبیق پذیر است. این هیولا به لاستیک های آفرودی 37 اینچی مجهز شده که دور رینگ های بیدلاک 20 اینچی نصب شده اند.

شورولت Beast سیلورادو

به لطف نصب این قطعات در سیستم تعلیق، چرخ ها در اکسل جلو تا 30.50 میلی متر و در اکسل عقب تا 39.37 میلی متر قابلیت جابه جایی و مانور دارند. فاصله بین چرخ ها 231.1 سانتی متر بوده و فاصله کف Beast از سطح زمین 34.29 سانتی متر اعلام شده است.

شورولت تصاویر واضحی از کابین این هیولا منتشر نکرده؛ ولی می تواند تصور کرد که رویکردی مینیمالیستی در طراحی فضای داخلی این هیولا داشته و صرفا جنبه کاربردی بودن را درنظر گرفته است. در ردیف جلو دو نمایشگر LCD هفت اینچی نصب شده که تمام اطلاعات خودرو را به راننده و سرنشین نشان می دهد. برای هر چهار سرنشین شورولت Beast نیز صندلی های مسابقه ای ریکارو تعبیه شده که دارای کمربندهای ایمنی چهار نقطه ای هستند.

شورولت Beast سیلورادو

سخن پایانی

استایل کلی ظاهری Beast یادآور خودروی نظامی GM Defense Infantry Squad بوده که این شرکت برای مصارف ارگان های نظامی توسعه داده است. البته این خودرو بیشتر برای غلبه بر ناهمواری ها ساخته شده تا حرکت با سرعت بالا. این خودرو می تواند تا 9 سرباز را درون خود جا دهد و قلب تپنده آن نیز پیشرانه 2.8 لیتری توربودیزل چهار سیلندر Duramax بوده که قادر به تولید 186 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟