اخبار خودرو جهان
ظاهری مشابه با نمونه استاندارد به همراه کابینی کاملا متفاوت

آشنایی با شورولت سابربن 1989 کمپر

دوشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
شورولت سابربن 1989

آیا تا به حال پیش آمده که یک اسیووی فول سایز بسیار بزرگ را ببینید و تصور کنید که این خودرو چقدر برای تبدیل شدن به یک کمپر گزینه مناسبی است؟ حقیقت اینجاست که شما اولین فردی نیستید که چنین ایده ای را در سر خوب می پروراند. چراکه نمونه های زیادی از چنین اسیووی هایی در تمام کشورهای دنیا و حتی ایران خودمان در حال تردد هستند. در ایران عموما اسیووی هایی مانند شورولت بلیزر، سابربن، نیسان پاترول، سافاری، جیپ آهو و چروکی و تویوتا لندکروزر را به کمپر تبدیل می کنند. در این مطلب قصد بررسی یک شورولت سابربن فوق العاده تمیز را که در خارج از ایران به کمپر تبدیل شده را داریم.

به گزارش خودرونویس، اگر واقعا به اسیووی کمپرها علاقه دارید، نمونه های زیادی از این خودروها برای فروش موجود هستند که یکی از آنها همین شورولت سابربن 2500 4×4 مدل 1989 بوده که توسط مالک به کمپر تبدیل شده و نسبت به عمری که دارد، خودروی بسیار کم کارکردی محسوب می شود. چراکه طی 32 سالی که از عمرش می گذرد، تنها 506 هزار کیلومتر راه رفته است. این اسیووی هم اکنون در سایت Cars & Bids برای فروش قرار دارد.

نمای عقب شورولت سابربن 1989

تغییرات اعمال شده در شورولت سابربن کمپر

شاید این شورولت سابربن 2500 با تم نقره ای و مشکی اعمال شده روی بدنه، مشابه نمونه استاندارد به نظر برسد؛ ولی این تنها ظاهر ماجراست. چراکه به روزرسانی های زیادی در کابین آن انجام شده و شاهد تغییرات زیادی در کابین این سابربن برای تبدیل شدن آن به یک کمپر هستیم که بارزترین تغییر حذف صندلی های ردیف عقب و نصب کابینت و تخت به منظور استراحت و خوابیدن است.

کابین شورولت سابربن 1989

در میان صندلی های جلو یک کول باکس و یخچال برای خنک نگه داشتن مواد غذایی و نوشیدنی نصب شدن است. در قسمت عقب هم یک سیستم تهویه برای تنظیم دمای کابین به هنگام استراحت و خواب تدارک دیده شده است. اما اصلی ترین تغییر کابین، تشک بزرگ دو نفره قسمت عقب کابین بوده که روی یک جعبه سفارشی دست ساز دارای کشو و خروجی برق نصب شده است. تم کلی کابین از جمله سقف و محفظه های نگهداری از چوب بوده که باعث زیبایی بیشتر کابین این سابربن کمپر شده است.

پنل خورشیدی سقف شورولت سابربن 1989

نصب کیت لیفت سیستم تعلیق، کمک فنرهای Bilstein و همچنین سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک سابربن موجب شده تا این اسیووی کمپر مرد عبور از مناطق صعب العبور باشد. همچنین روی سقف بزرگ این سابربن یک پنل خورشیدی نصب شده که به یک باتری و اینورتر 1000 واتی متصل شده تا حتی در آفرود و کمپینگ هم بتوانید انرژی لازم برای شارژ تلفن همراه و وسایل ضروری را تامین کنید.

کابین شورولت سابربن 1989

 

مشخصات فنی شورولت سابربن 1989

در آن سالها پیشرانه های متعددی برای شورولت سابربن قابل نصب بوده که یکی از قدرتمندترین آنها پیشرانه 454 اینچ مکعبی جنرال موتورز بوده است. ولی این نسخه تبدیل شده به کمپر سابربن به یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین پیشرانه های تولید شده توسط جنرال موتورز مجهز شده که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. این پیشرانه 350 اینچ مکعبی یا 5.7 لیتری هشت سیلندر جزو دسته موتورهای اسمال بلاک شورولت بوده که در این سابربن قادر به تولید بیشینه قدرت 195 اسب بخار و بیشینه گشتاور 407 نیوتن متر است.

پیشرانه شورولت سابربن 1989

بالاترین قیمت پیشنهادی برای خرید این شورولت سابربن 1989 کمپر شده تا این لحظه چیزی نزدیک به هفت هزار دلار است.

4 از 9 رای

دیدگاه شما چیست؟