اخبار خودرو جهان
حذف پیشرانه هشت سیلندر استاندارد نصب موتوری برقی

شورولت بلیزر 1977 الکتریکی معرفی شد

شنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
شورولت بلیزر 1977 الکتریکی

یکی از راه های حفظ خودروهای کلاسیک، تطبیق دادن آنها با تکنولوژی روز دنیا و تبدیل آنها به خودرویی کلاسیک با باطنی تمام الکتریکی و پک باتری مدرن است! شورولت پرفورمنس برای علاقمندان به خودروهای کلاسیک به خصوص اسیووی فول سایز و جذاب شورولت بلیزر K5 مدل 1977، یک دستگاه بلیزر را به یک اسیووی تمام الکتریکی تبدیل کرده و قصد دارد آن را در نمایشگاه SEMA360 امسال به نمایش بگذارد.

به گزارش خودرونویس، این شورولت بلیزر K5 مدل 1977 الکتریکی، در حالت حاضر یک خودروی مفهومی بوده، اما هدف شورولت پرفورمنس از معرفی این بلیزر الکتریکی سازی شده، معرفی پکیج Electric Connect و Cruise خود بوده که قصد دارد آن را از نیمه دوم سال 2021 به منظور الکتریکی سازی خودروهای کلاسیک راهی بازار جهانی کند.

نمای عقب شورولت بلیزر 1977 الکتریکی

جیم کمبل معاون بخش پرفورمنس و موتور اسپرت جنرال موتورز و شورولت پرفورمنس در خصوص این شورولت بلیزر کلاسیک الکتریکی سازی شده بیان کرد:

چشم انداز ما ارائه پکیج های الکتریکی مختلف و متنوع برای تبدیل خودروهای کلاسیک هشت سیلندر با پیشرانه LSX V8 به خودروهایی الکتریکی است تا مالکان این خودروهای کلاسیک بتوانند محصولات خود را مطابق با استانداردهای روز توسعه دهند و تغییراتی در راستای مدرن سازی و بهینه سازی خودروهای کلاسیک خود انجام دهند.

شورولت بلیزر 1977 الکتریکی

مشخصات فنی شورولت بلیزر K5 1977 الکتریکی

برای تبدیل این شورولت بلیزر K5 مدل 1977 به یک اسیووی الکتریکی، ابتدا باید پیشرانه هشت سیلندر 6.55 لیتری(400 اینچی مکعبی)، گیربکس سه سرعته اتوماتیک، سیستم سوخت رسانی و اگزوز آن را به طور کلی باز کرد. به جای تمامی این اجزای باز شده، یک موتور الکتریکی مشابه نمونه نصب شده در شورولت بولت روی این بلیزر کلاسیک نصب شده است. این پیشرانه الکتریکی قادر به تولید بیشینه قدرت 200 اسب بخار و بیشینه گشتاور 361 نیوتن متر است. جهت مقایسه بیان می کنیم که پیشرانه استاندارد 6.55 لیتری هشت سیلندر شورولت بلیزر K5 مدل 1977، قادر به تولید بیشینه قدرت 175 اسب بخار و بیشینه گشتاور 393 نیوتن متر است.

پیشرانه شورولت بلیزر 1977 الکتریکی

وظیفه تامین انرژی این پیشرانه الکتریکی در بلیزر کلاسیک، بر عهده یک پک باتری 60 کیلووات ساعتی و باتری 400 ولتی مشابه نمونه طراحی شده برای بولت بوده که در محفظه بار این اسیووی غول پیکر جانمایی و نصب شده است.

کمپانی شورولت پروفورمنس علاوه بر نصب این موتور الکتریکی برای بلیزر 1977، یک گیربکس الکترونیکی چهار سرعته اتوماتیک، جعبه فرمان الکترونیکی و یک پمپ الکتریکی به منظور وکیوم کردن سیستم ترمز نیز نصب کرده است. بسیاری از تجهیزات استاندارد بلیزر مانند میل گاردان، سیستم انتقال قدرت و اکسل ها بدون هیچ تغییری در این نسخه الکتریکی نیز دیده می شوند.

کمپانی شورولت پرفورمنس تمام تلاش خود را کرده که به استایل نوستالژیک و کلاسیک بلیزر 1977 به واسطه الکتریکی شدن لطمه ای وارد نشود. از این رو همه چیز مشابه نمونه کلاسیک بلیزر بوده، تنها نشانگر میزان بنزین موجود در باک حال به نمایش میزان شارژ باتری ها به راننده اختصاص داده شده است.

پک باتری شورولت بلیزر 1977 الکتریکی

سخن پایانی

این شورولت بلیزر K5 الکتریکی در راستای تحقق برنامه های eCrate EV جنرال موتورز طراحی شده است. پیشتر شورولت پرفورمنس این سیستم الکتریکی را روی کامارو eCopo در سال 2018 و همچنین پیکاپ E-10 در سال 2019 نیز نصب کرده بود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟