اخبار خودرو ایران
در آستانه ورود به بازار ایران

سیهول حاصل جوینت ونچر فولکس واگن و جک

چهارشنبه - ۵ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
سیهول Sehol حاصل جوینت ونچر فولکس واگن و جک KMC J7 کرمان موتور

شرکت کرمان موتور در حالی از خودرو J7 رونمایی کرد که به نظر می‌رسد این خودرو را باید نقطه عطفی در تاریخ فعالیت‌های شرکت خودروسازی JAC قلمداد کرد و اکنون ورود این خودرو به بازار ایران می‌تواند بیانگر عرضه نسل تحول یافته خودروهای چینی در بازار کشورمان باشد. عرضه خودرو J7 به بازار ایران در شرایطی رخ می‌دهد که بازار کشورمان مدت‌ها است رنگ و روی یک سدان مدرن و مقتدر را به خود ندیده و این خودرو می‌تواند پرچمدار سدان‌های به روز در ایران به شمار رود.

به گزارش خودرونویس، برند سیهول Sehol یک خودروساز چینی بوده که البته در گذشته Sol تلفظ می شد. این برند چینی در آپریل سال 2018 به واسطه سرمایه گذاری مشترک و جوینت ونچر دو شرکت خودروسازی سئات و جک-فولکس واگن چین تاسیس شد.

سیهول Sehol در واقع یک برند زیر چتر شرکت خودروسازی جک JAC چین بوده که از سال 2020 فعالیت خود را رسما آغاز کرده است. این برند داستان پیچیده ای دارد. اسم اصلی این شرکت در واقع سول SOL به معنای خورشید به زبان اسپانیایی بوده و مالک آن جوینت ونچر جک JAC و فولکس واگن (سئات) است. هدف از تاسیس برند SOL سول یا همان Sehol سیهول تولید خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه روی پلتفرم های توسعه یافته توسط جک JAC بوده است. این جوینت ونچر تنها یک خودروی الکتریکی به نام SOL E20X را تولید کرد که بر پایه جک iEV7S طراحی شده بود.

سیهول Sehol حاصل جوینت ونچر فولکس واگن و جک KMC J7 کرمان موتور

فولکس واگن در میان راه تصمیمش را عوض کرد و نسبت به خرید عمده سهام این جوینت ونچر اقدام کرد. پس از این اقدام، فولکس تصمیم گرفت خودروهای الکتریکی با برند فولکس واگن را روی پلتفرم اختصاصی MEB خود تولید کند. پس از این اقدام، این جوینت ونچر از JAC VW به VW Anhui تغییر نام داد. آنهویی Anhui نام شهریست که کارخانه این شرکت در چین در آن واقع شده است.

سیهول Sehol حاصل جوینت ونچر فولکس واگن و جک KMC J7 کرمان موتور

پس از این اقدام دیگر از نام SOL در محصولات این جوینت ونچر استفاده نشد. جک نام SOL سول را به سیهول Sehol تغییر داد. پس از این اقدام جک JAC تصمیم گرفت برخی از محصولات سواری خود را با برند ریفاین و Jiayue با پیشرانه های بنزینی و الکتریکی با برند سیهول Sehol تولید کند. سبد محصولات شرکت خودروسازی سیهول Sehol چین متشکل از 9 خودرو بوده که شاسی بلند های QX، X8 و X7 و همچنین همین کراس اوور سیهول Sehol X5 (جک S5 اس5 جدید) و سدان A5 و A5 پلاس محصولات دارای موتور بنزینی هستند. ماشین سیهول E10X یک خودروی الکتریکی بسیار کوچک بوده و E40 نیز یک کراس اوور برقی بر پایه همین سیهول Sehol X5 است. سیهول E50A نیز یک سدان الکتریکی بر پایه جک (Sehol A5) است.

سیهول Sehol حاصل جوینت ونچر فولکس واگن و جک KMC J7 کرمان موتور

به تازگی یکی از بهترین محصولات شرکت خودروسازی سیهول چین به بازار ایران راه پیدا کرده است. این خودرو سیهول A5 پلاس بوده که در ایران توسط کرمان موتور با برند کی ام سی KMC به بازار عرضه می شود. این خودرو یک سدان لیفتبک استایل اسپرت و لوکس به نام کی ام سی KMC J7 بوده که روز گذشته توسط کرمان موتور رونمایی شد و قرار است که به زودی عرضه آن به بازار ایران آغاز شود.

سیهول Sehol حاصل جوینت ونچر فولکس واگن و جک KMC J7 کرمان موتور

سیهول A5 پلاس یا همان KMC J7 کرمان موتور نقش پرچمدار محصولات سواری سدان این خودروساز بخش خصوصی وطنی را ایفا کرده و به پشتوانه استایل ظاهری جذاب، موتور توانمند، کیفیت ساخت مطلوب، کابین جادار و امکانات ایمنی و رفاهی متعدد شانس بالایی برای موفقیت در بازار ایران دارد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟