اخبار خودرو جهان
ایلان ماسک در توییتر خود مطرح کرد

سیستم تمام خودران بتا تسلا آماده شد

یکشنبه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سیستم تمام خودران بتا تسلا

ایلان ماسک مدیرعامل ثروتمند و پرحاشیه تسلا به تازگی در اکانت توییتر خود اطلاعاتی را در خصوص سیستم تمام خودران FSD بتا تسلا منتشر کرده است. این اطلاعات در پاسخ به یک توییت در خصوص نسل فعلی سیستم تمام خودران FSD تسلا منتشر شده و ایلان ماسک در آن اظهار کرده که ورژن 9.0 سیستم تمام خودران بتا تسلا آماده بوده و این نسخه به روزرسانی های چشمگیری نسبت به نسخه فعلی در تمامی جوانب داشته است.

جزییات سیستم تمام خودران بتا تسلا ورژن 9.0

به گزارش خودرونویس، چیزی که در خصوص سیستم تمام خودران بتا تسلا بسیار عجیب و حائز اهمیت است، پایان استفاده از رادار و سنسورها است. به عبارت دیگر ورژن 9 سیستم تمام خودران تسلا برای کنترل خودرو به دوربین های نصب شده در اطراف خودرو اتکا می کنند. تا پیش از خودروهای تسلا دارای یک سنسور رادار اسکن کننده مسیر پیش رو، هشت دوربین برای دید و کنترل اطراف و پایش خودروهای پیرامون و 12 سنسور التراسونیک بودند.

ولی از این پس قرار نیست که دیگر سنسور رادار جلو در محصولات آتی تسلا استفاده شود و ایلان ماسک تایید کرد که تسلا این رادار سنسور را از خط تولید محصولات خود را خارج خواهد کرد و دیگر نیازی به پشتیبانی این رادار سنسور نیست. ایلان ماسک تا به امروز مخالف جدی استفاده از لیدار سنسورها بوده و حال تمام تلاش خود را کرده که سیستم تمام خودران تسلا و محصولات آتی این کمپانی را از رادار سنسورها نیز خلاص کند. اینگونه به نظر می رسد که ایلان ماسک و تیمش نسبت به استفاده از دوربین ها برای کنترل خودرو در سیستم رانندگی تمام خودران مصمم هستند و ظاهرا توانسته اند حرف خود را به اثبات برسانند.

ماسک در توییت خود اشاره کرده که نسل جدید سیستم تمام خودران تسلا دارای عملکرد بهتری در شرایط تنگنا و همچنین آب و هوای نامساعد است. منظور ماسک از شرایط آب و هوایی نامساعد و بد که کاملا واضح است؛ ولی شاید برخی با شرایط تنگنا آشنا نباشند و منظور شرایط عجیب رانندگی و اتفاق های نادر است. به عبارت دیگر منظور شرایط رانندگی بسیار دشوار است که سیستم تمام خودران تسلا پیشتر در پیش فرض خود آنها را تجربه نکرده است. این شرایط غیر عادی که معمولا به ندرت هم پیش می آیند مانند پیچ ها عجیب و همچنین گردش های نسنجیده و محافظت نشده است.

گردش های محافظت نشده به چپ دقیقا همان چیزی است که سیستم تمام خودران بتا تسلا نیاز به به روزرسانی و ارتقا در آن دارد. یکی از بررسی کنندگان سیستم خودران بتا یک ویدیو از چرخش های محافظت نشده به چپ از سیستم خودران تسلا ساخته که تماشای آن مقداری ترسناک است! ولی با این حال عملکرد سیستم تمام خودران تسلا هنوز هم نسبت به رقبا دقیق تر و پیشرفته تر است. در این ویدیو مشخص است که عملکرد سیستم خودران تسلا در شرایط بحرانی متعددی بسیار خوب و سنجیده بوده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟