اخبار خودرو جهان
مجهز به پلتفرم و پیشرانه جدید

نسل جدید سوبارو WRX 2022

شنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سوبارو WRX 2022

سرانجام پنجمین نسل سدان محبوب سوبارو WRX از راه رسید. این خودرو امروز با طراحی ظاهری و کابین جدید و همچنین پلتفرم و پیشرانه ای متفاوت از قبل معرفی شد. استایل ظاهری سوبارو WRX 2022 در نگاه اول آشنا به نظر می رسد؛ ولی سوبارو چندین تغییر در راستای بهبود عملکرد این خودرو در کنار نصب پیشرانه قدرتمندتر از قبل اعمال کرده است. سوبارو همچنین نسخه پرچمدار GT جدیدی را برای این خودرو برای سال 2022 معرفی کرده است.

مشخصات فنی سوبارو WRX 2022

به گزارش خودرونویس، سوبارو حجم پیشرانه چهار سیلندر تخت توربوشارژ WRX را برای مدل 2022 از 2 به 2.4 لیتر افزایش داده است. این پیشرانه جدید قادر به تولید 271 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور بین 2000 تا 5200 دور بر دقیقه است. بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه نسبت به نسل قبل تغییری نکرده، ولی قدرت تولیدی آن 3 اسب بخار بیشتر شده است. این پیشرانه جدید برای انتقال قدرت با یک گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس سوبارو پرفورمنس CVT اتوماتیک کوپل شده که نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می شود. گیربکس اتوماتیک CVT دارای حالت تعویض دستی با هشت دنده بوده که می توان به وسیله شیفترهای پشت فرمان، دنده ها را کم و زیاد کرد.

پیشرانه سوبارو WRX 2022

این پیشرانه جدید ممکن است در وهله اول کمی نا امید کننده به نظر برسد، ولی نسل جدید WRX 2022 روی پلتفرم سوبارو Global توسعه یافته که چندین بروزرسانی در این خودرو به همین دلیل اعمال شده است. شاسی جدید این خودرو به طور کلی سختتر از نسل پیشین بوده که 28 درصد مقاومت پیچشی بالاتر و 75 درصد هم مقاومتر از نقاط اتصال سیستم تعلیق به شاسی است. همچنین به موجب این شاسی مرکز ثقل این خودرو پایینتر از نسل قبل شده است. سوبارو همچنین استابیلایزر عقب به جای یک فریم یک تکه نصب کرده است.

نمای عقب سوبارو WRX 2022

طراحی ظاهری سوبارو WRX 2022

استایل ظاهری سوبارو WRX 2022 را می توان تکامل یافته نسخه پیشین دانست؛ این در حالی بوده که WRX نسل عوض کرده است. چراغ های LED جدیدی جلوپنجره شش ضعلی سوبارو را در جلو احاطه کرده اند که بزرگتر از نسل پیشین است. یک اسکوپ عریض و بزرگ روی کاپوت، بخش زیادی از پهنای کاپوت را در بر گرفته است. در قسمت عقب هم شاهد نصب چراغ های عقب جدیدی نصب شده است. سوبارو همچنین تغییرات ریزتری مانند استفاده از آلومینیوم در گلگیرهای جلو به منظور کاهش وزن نیز در نسل جدید WRX اعمال کرده است.

سوبارو WRX 2022

از جمله چیزهای جدید برای نسخه 2022، اضافه شدن تریم GT است. این نسخه تنها با گیربکس اتوماتیک قابل سفارش است و دارای دمپرهای الکترونیکی کنترل شونده است. این دمپرها دارای سه حالت کامفورت، نرمال و اسپرت بوده که با سیستم انتخاب مد رانندگی این خودرو کوپل شده که 430 آپشن رانندگی مختلف پیش روی راننده می گذارد. صندلی های ریکارو ویژه این مدل درون کابین نصب شده اند که در هشت جهت به صورت الکترونیکی تنظیم می شوند که دارای تودوزی مشکی با دوخت قرمز رنگ است. این نسخه همچنین به رینگ های 18 اینچی خاکستری مات با تایرهای 245/40 پرفورمنس مجهز شده است. نسخه های غیر GT این خودرو دارای رینگ های آلیاژی 17 یا 18 اینچی هستند.

نمای عقب سوبارو WRX 2022

طراحی کابین سوبارو WRX 2022

عمده تحولات ظاهری نسل جدید سوبارو WRX درون کابین رخ داده است. یک نمایشگر 11.6 اینچی لمسی در میان داشبورد این خودرو نصب شده که از درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو و بلوتوث پشتیبانی کرده و دارای قابلیت های بیشتریست. این خودرو دارای سیستم صوتی هارمن کاردن با 11 بلندگوست. این خودرو همجنین به سیستم کمکی راننده EyeSight سوبارو مجهز شده است.

داشبورد سوبارو WRX 2022

سوبارو در این لحظه هیچ مطلبی را در خصوص قیمت نسل جدید WRX اعلام نکرده؛ ولی مدل 2021 این خودرو قیمت پایه ای معادل 27 هزار دلار داشت. احتمالا نسل جدید WRX مقداری جزیی افزایش قیمت نسبت به نسل قبل داشته باشد؛ اما چیزی که در خصوص این خودرو توجه ما را جلب کرده، عرضه نسخه پرچمدار و قدرتمندتر STI بوده که قرار است سال 2022 رونمایی شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟