اخبار خودرو جهان
طوفان ‌های مکانیکی!

سریع ترین خودروهای سال 2021

پنجشنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
آئودی e-tron gt

در طول سال‌های گذشته خودروهای سریع و متنوعی وارد بازار جهانی شده ‌اند. به عنوان نمونه سوپراسپرت هایی مانند مک‌لارن سنا و کوروت C8 خودروهایی کامل بوده و در هنگام رانندگی با خودروهای مزبور و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می ‌رسید. در واقع خودروهای یادشده از نظر توان و مهندسی به کار گرفته شده برای ساخت آنها در بالاترین سطح ممکن بوده و امروزه با حداکثر سرعت در بازار جهانی مشغول تاخت و تاز هستند.

به گزارش خودرونویس، اما اکنون با فرارسیدن سال 2021 باید منتظر خودروهایی سریع‌تر، جدیدتر و متفاوت‌تری باشید. خودروهایی که ضعفیف ‌ترین آنها در 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و به آسانی موجودیت خود را در قلمرو سوپر اسپرت ها حفظ می‌کند. بنابراین با خودرونویس همراه شده و با سریع‌ترین خودروهای جهان در سال 2021 آشنا شوید.

 

آلفارومئو جولیا GTA

آلفارومئو جولیا gta

آلفارومئو جولیا GTA جدید کاملا متفاوت بوده و با وجود وزن کمتری که نسبت به نسخه قبلی خود دارد؛ قدرت و سرعت بیشتری را در اختیار سرنشیان خود قرار می‌دهد. اکنون پیشرانه این خودرو 532 اسب‌بخار قدرت داشته و برای خرید آن باید مبلغ قابل توجهی را خرج کرد؛ زیرا جولیا GTA در 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. جولیا GTA پیشرفت‌های دیگری هم داشته و مهندسین آلفارومئو عملکرد آن بر سر پیچ‌ها را بهتر کرده و در مجموع کارکرد جولیا GTA را بهبود بخشیده‌اند. این خودرو سریع‌تر از نسخه Quadrifoglio جولیا بوده و اکنون بسیار مورد احترام است.

 

پورشه 911 GT3

پورشه 911 gt3

پورشه 911 GT3 یکی از بهترین و سریع‌ترین اتومبیل‌های موجود در سال 2021 است. گفته می‌شود که این محصول 502 اسب‌بخار قدرت داشته و عملکرد آن حتی از 991.2 GT3 هم بهتر است. با 911 GT3 اصلا نباید شوخی کرد؛ چون شتاب صفر تا 100 آن تنها 3.2 ثانیه است. پورشه 911 GT3 بسیار سبک بوده و تیم مهندسی آن تلاش قابل تقدیری برای ساخت 911 GT3 با سبک‌ترین وزن ممکن داشته‌اند. اقدام مزبور موجب افزایش نیروی رو به پایین و در عین حال کشش 911 GT3 شده و حرکت با آن را نه تنها در پیست؛ بلکه در بزرگراه هم لذت‌بخش کرده است.

 

ب ام و M5 CS

ب ام و m5 cs

ب ام‌ و M5 CS قدرتمندرین سری M جهان بوده و به هیچ عنوان نباید از بابت این مسئله تعجب کرد؛ زیرا M5 CS بیش از 600 اسب‌بخار قدرت دارد. حداکثر سرعت M5 CS حدود 304 کیلومتر بر ساعت بوده و در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ب ام‌ و برای افزایش قدرت M5 CS، وزن آن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. همچنین پیشرانه توئین‌توربو 4.4 لیتری V8 ب ام‌ و به بهترین شکل عمل کرده و بروزرسانی‌های آن مدل M5 CS را کاملا نسبت به M5 Competition متمایز کرده است. براساس پیش‌بینی‌ها اولین سفارشات این محصول در سال 2021 به مشتریان بی‌ام‌و تحویل داده خواهد شد.

 

لامبورگینی هوراکان STO

لامبورگینی هوراکان sto

هوراکان STO از همان پیشرانه V10 مدل EVO استفاده کرده و در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل STO کمی از EVO کُندتر بوده و حداکثر سرعت آن حدود 310 کیلومتر بر ساعت است. با این وجود باید توجه داشت که آیرودینامیک هوراکان STO بسیار عالی و بی‌نقص بوده و این مسئله محصول لامبورگینی را به خودرویی شگفت‌انگیز تبدیل کرده است.  همچین لامبورگینی هوراکان STO بسیار سبک بوده و این موضوع علاوه بر افزایش چابکی به بهبود فرمان‌پذیری STO کمک کرده است.

 

مرسدس AMG One

مرسدس amg one

براساس پیش‌بینی‌ها حداکثر سرعت مرسدس AMG One حدود 350 کیلومتر بر ساعت بوده و این مقدار کمی نزدیک به اتومبیل‌های مسابقات فرمول یک است. پیشرانه مجهز این محصول موتوری 1.6 لیتری توربو V6 بوده و تقریباً مشابه با موتور خودروی لوئیس همیلتون در مسابقات فرمول یک است. مرسدس ای‌ام‌جی One دو دیفرانسیل بوده و این موضوع رانندگی با آن را جذاب‌تر می‌کند. این اتومبیل زیبا، وزن بسیار کمی داشته و به خوبی از توان 603 اسب‌بخاری خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر نکات مزبور، مرسدس ای‌ام‌جی One از تکنولوژی رانندگی پلاگین هیبریدی هم بهره می‌برد.

 

مازراتی MC20

مازراتی mc20

کمپانی مازراتی مدل MC20 را به بهترین شکل ممکن تولید کرده است. پیشرانه V6 این خودرو با توان 621 اسب‌بخار، شتاب صفر تا 100 مازراتی MC20 را در 2.9 ثانیه ممکن کرده و این موضوع جای هیچ پرسشی درباره قدرت و کارایی MC20 باقی نمی‌گذارد. علاوه بر نکات مزبور، حداکثر سرعت MC20 حدود 325 کیلومتر در ساعت بوده و این موضوع برتری محصول مازراتی را به اثبات می‌رساند. مازراتی MC20 یکی از بهترین خودروهای ساخته شده توسط کمپانی مازراتی بوده و در این خودرو می‌توان قدرت و ظرافت را در کنار یکدیگر دید.

 

لوتوس اویجا

لوتوس اویجا

لوتوس اویجا در 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. رقم مزبور بسیار قابل توجه است؛ اما لوتوس به این ارقام توجه نکرده و ادعا می‌کند که اویجا در 6 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت و در 9 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد! اویجا خودرویی الکتریکی و دو دیفرانسیل با توان 1972 اسب ‌بخار بوده و احتمالا خریداران این محصول چند میلیون دلار باید برای خرید آن خرج کرده و به همین خاطر هم باید قیمت زیاد اویجا را یکی از عوامل تمایز این محصول نسبت به خودروهای دیگر دانست.

 

آئودی E-Tron GT

آئودی e-tron gt

آئودی E-Tron GT به شکل استاندارد دارای 600 اسب‌بخار قدرت است؛ اما نسخه‌ای از این محصول 650 اسب‌بخار قدرت داشته و در 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. بُرد پیمایشی این خودرو به اندازه تسلا مدل S نیست؛ اما کسی که بدنبال E-Tron GT می‌رود قطعا به بُرد پیمایشی توجه نکرده و فقط سرعت و قدرت فوق‌العاده محصول آئودی را در نظر دارد.

 

فراری SF90 اسپایدر

فراری sf90 اسپایدر

فراری SF90 اسپایدر خودرویی شگفت‌انگیز بوده و از پیشرانه‌های خارق‌العاده‌ای بهره می‌برد. این خودرو از موتور 4 لیتری V8 توئین‌توربو با قدرت 769 اسب‌بخار و دو پیشرانه الکتریکی با توان 217 اسب‌بخار استفاده می‌کند. به این ترتیب در مجموع فراری SF90 اسپایدر 986 اسب‌بخار قدرت با گشتاور 900 نیوتن‌متر در اختیار داشته و تمام این ارقام باعث شده که محصول فراری در 2.5 ثانیه به راحتی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و سریع‌ترین اتومبیل فراری تا به این لحظه باشد.

 

تسلا مدلS Plaid

تسلا مدل اس paid

تسلا مدلS Plaid  در 1.99 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این محصول سریع‌ترین اتومبیل جاده‌ای جهان بوده و هم اکنون در حال فروش به مشتریان است. حداکثر سرعت مدل S Plaid حدود 321 کیلومتر در ساعت است. تسلا در این محصول تمام تکنولوژی‌های اختصاصی خود را ارتقاء داده و از باتری‌هایی جدید بهره برده است. احتمالاً مدل S Plaid از پورشه تایکان سریع‌تر است؛ اما زمان و داده‌های مرتبط به خودروی مزبور در پیست نوربورگ‌رینگ منتشر نشده و این ادعا در حدِ حدس و گمان است.

 

 

 

 

 

 

 

3.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟