اخبار خودرو جهان
سرگذشت تلخ و سخت چهارمین خودروساز بزرگ کره

سانگ یانگ به ادیسون موتور فروخته می شود

دوشنبه - ۳ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
رکستون 2021

شرکت خودروسازی سانگ یانگ قرار است که شروع تازه ای را به لطف خریداری شدن توسط استارت آپ شش ساله فعال در زمینه تولید خودروهای الکتریکی تجربه کند. این خودروساز اهل کره جنوبی در دسامبر سال 2020 رسما اعلام ورشکستگی کرد و در حال حاضر پرونده آن تحت رسیدگی قضاییست.

به گزارش خودرونویس، سانگ یانگ اعلام کرده که در حال مذاکره با ادیسون موتور بوده تا زیر پرچم این استارت آپ تازه تاسیس فعالیت خود را ادامه دهد. گفته شده که ارزش این قرارداد چیزی در حدود 260 میلیون دلار بوده و انتظار می رود که سانگ یانگ و شرکت ادیسون موتور تا پایان ماه نوامبر این قرارداد را نهایی و سپس امضا کنند.

شرکت ادیسون موتور در سال 2015 تاسیس شده و به تولید اتوبوس های الکتریکی و توسعه خودروهای تجاری شهرت دارد. علاقه این شرکت نسبت به خرید سانگ یانگ می تواند به این معنا باشد که ادیسون موتور بنا دارد که به بازار خودروهای سواری نیز ورود کند و هدف نهایی تولید انبوه خودروهای الکتریکی سواری در کارخانه سانگ یانگ در شهر Pyeontaek است.

سانگ یانگ X200

تاریخ پر فراز و نشیب سانگ یانگ

اگر بگوییم که سانگ یانگ موتورز کره گذشته ساده ای را سپری کرده، دروغ بزرگی گفته ایم. این شرکت در سال 1986 به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ کره تاسیس شد و در سال 1991 به لطف همکاری با دایملر شهرت زیادی در بسیاری از بازارهای جهانی کسب کرد. در آن زمان دایملر به سانگ یانگ کمک کرده بود که یک اسیووی با تکنولوژی مرسدس بنز را توسعه دهد.

پس از آن در سال 1997 دوو سهام زیادی در سانگ یانگ خریداری کرد که به واسطه آن حق کنترل این شرکت را نیز داشت. البته مدیریت دوو در سانگ یانگ زمان زیادی ادامه نداشت و این شرکت سهام خود را واگذار کرد. در سال 2004 شرکت خودروسازی چینی SAIC موتورز 51 درصد از سهام سانگ یانگ را خریداری کرد. در سال 2009 نیز سانگ یانگ اظهار کرد 75.42 میلیون دلار خسارت دیده و به همین دلیل این خودروساز کره ای تحت رسیدگی قضایی قرار گرفت.

شرکت خودروسازی هندی ماهیندرا در سال 2011 سانگ یانگ را به تصاحب خود در آورد که این ماجرا برای ماهیندرا چیزی در حدود 463.6 میلیون دلار آب خورد. در حالی که به نظر می رسید سانگ یانگ به لطف سرمایه گذاری و کمک ماهیندرا جان تازه ای گرفته و روی پای خود ایستاده، ولی این اتفاق محقق نشد و منجر به وضعیت پر از بدهی این شرکت و در نهایت ورشکستگی آن شد.

نمای عقب سانگ یانگ X200

ولی سانگ یانگ قصد عقب نشینی و تسلیم شدن را با وجود این همه مشکلات اقتصادی ندارد. این خودروساز کره ای به تازگی کانسپتی را به نام X200 رونمایی کرده که نشان می دهد به وسیله آن قصد دارد توجه علاقمندان رو به رشد اسیووی های جعبه ای شکل را به خود جلب کند.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟