اخبار خودرو جهان
به سفارش یک میلیاردر ژاپنی و با همکاری هرمس طراحی شد

رولزرویس فانتوم Oribe  معرفی شد

شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
رولزرویس فانتوم Oribe

تولید رولزرویس های سفارشی سازی شده، موضوع چندان جدیدی نیست. افتخار این خودروساز بریتانیایی به شخصی سازی محصولات خود و تولید خودرویی مطابق میل مشتری است و جدیدترین محصول رولزرویس هم چیزی جز این نیست. این خودرو روزلرویس فانتوم Oribe نام داشته و طراحی بیرونی و داخلی آن از سبک سفالگری های ژاپنی در قرن 16 الگوبرداری شده است. رولزرویس در طراحی این نسخه خاص فانتوم با شرکت هرمس هم همکاری داشته است.

استایل ظاهری و کابین رولزرویس فانتوم Oribe

به گزارش خودرونویس، این خودرو دارای تم ظاهری دو رنگ بوده که قسمت بالایی بدنه به رنگ سبز Oribe مزین شده و لازم به ذکر است که برای ساخت این رنگ به سفارش مشتری چندین ماه وقت صرف شده است. قسمت پایین بدنه هم به رنگ سفید و کرمی مزین شده که ترکیب زیبایی با رنگ سبز ایجاد کرده و دقیق مشابه ظروف سفالی قدیمی ژاپنی بوده که حالتی دو رنگ داشتند. این میلیاردر ژاپنی این خودرو را برای استفاده در کنار جت شخصی خود سفارش داد و از رولزرویس درخواست کرد که همین تم رنگ را روی بدنه جت شخصی خود نیز اعمال کند؛ رولزرویس هم در اقدامی نادر دست به چنین کاری زد.

نمای عقب رولزرویس فانتوم Oribe

کابین این خودرو جایی است که رد پای هرمس در طراحی دیده می شود و این کمپانی از چرم با رنگ Enea سبز برای تودوزی قسمت های مختلفی استفاده کرده است. هرمس از این چرم زیبا برای تودوزی صندلی ها، غربیلک فرمان، شیفتر دنده، دستگیره ها و ناب های چرخشی برای تنظیم سیستم تهویه استفاده کرده است. این چرم سبز همچنین در قسمت بالایی نمایشگرهای پشت فرمان، ستون های داخلی، محفظه داشبورد، کنسول میانی، کف و دیواره صندوق عقب، کول باکس عقب، آفتابگیرها و برخی قسمت های دیگر نیز استفاده شده است.

کابین رولزرویس فانتوم Oribe

یکی دیگر از ویژگی های بسیار جذاب کابین این رولزویس، کاور روی بلندگوها بوده که از چوب ساخته شده است. این قاب بلندگوها از چوب سوراخ دار گردو ساخته شده اند که روی رودری ها نصب شده و به زیبایی کابین این خودرو افزوده اند؛ همچنین از این چوب برای تزیین کنسول میانی جلو و عقب و همچنین میز پیکنیک عقب نیز استفاده شده است. همچنین در ادامه از تم سفید رنگی در بخش هایی از رودری و کف پایی ها استفاده شده که ترکیب رنگ بسیار جذابی با سبز و تزیینات چوبی کابین پدید آورده است. یکی دیگر از ویژگی های برجسته کابین فانتوم Oribe، طرح هایی بوده که به وسیله دست روی تزیینات چوبی اعمال شده روی داشبورد نقش برجسته اسب به زیبایی هرچه تمام روی تزیینات چوبی طراحی شده که روی آن یک صفحه شیشه ای به منظور محافظت نصب شده است.

کابین رولزرویس فانتوم Oribe

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟