مشخصات فنی رضوانی هرکولس 6×6

هیچ یک از محصولات رضوانی حتی در حالت پایه هم قیمت ارزانی ندارند. نسخه پایه هرکولس 6×6 به پیشرانه ای مشابه با ون کرایسلر پسیفیکا مجهز شده، ولی برای خرید آن باید چیزی نزدیک به 225 هزار دلار هزینه کنید. البته بهتر است که از هرکولس ناامید نشوید، چراکه رضوانی پیشرانه های مختلفی را از محصولات فیات کرایسلر اعم از دیزل و بنزینی و شش سیلندر و هشت سیلندر روی هرکولس 6×6 نصب می کند.

نمای عقب رضوانی هرکولس 6x6

قدرتمندترین پیشرانه قابل نصب برای این پیکاپ شش چرخ، کاملا درخور نام هرکولس بوده و قادر به تولید بیشینه قدرت 1300 اسب بخار است. این پیشرانه بر پایه موتور قدرتمند هشت سیلندر Hemi دوج دیمون توسعه یافته، ولی رضوانی با تغییرات گسترده ای که در آن اعمال کرده حجم آن را از 6.2 به 7 لیتر رسانده و یک سوپرشارژ بسیار بزرگ نیز برای آن نصب کرده است. به لطف همین تغییرات قدرت تولیدی این پیشرانه از 840 به 1300 اسب بخار افزایش یافته که تغییر بسیار شگرفی است. بدین ترتیب می توان اعتراف کرد که ادعای رضوانی مبنی بر تولید خدای دنیای پیکاپ ها ادعایی کذب نبوده است.

 

 

البته با گمان نمی کنیم که تمام خریداران هرکولس بودجه کافی برای خرید این پیکاپ شش چرخ با پیشرانه 1300 اسب بخاری آن را داشته باشند؛ ولی لازم است یادآوری کنیم که نسخه پایه مجهز به پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی 285 اسب بخاری هم اصلا ارزان نبوده و قیمتی معادل 225 هزار دلار دارد.

نمای جانبی رضوانی هرکولس 6x6

ویژگی های جذاب رضوانی هرکولس

باید اعتراف کنیم که تمام ویژگی های جذاب یک خودرو در پیشرانه قدرتمند آن خلاصه نمی شود. رضوانی موفق شده پلفترم تانک را که از جیپ رانگلر برگرفته شده بود، برای توسعه هرکولس ارتقا دهد که به موجب تغییرات اعمال شده امکان نصب یک اکسل اضافی در زیر فضای بار فراهم شده است. بسته به نیاز و انتخاب راننده، این پیکاپ قادر است نیروی تولیدی پیشرانه را به دو، چهار یا هر شش چرخ غول پیکر خود منتقل کند. به لطف نصب سیستم تعلیق شخصی سازی شده FOX فاصله زیادی از سطح زمین برای رضوانی هرکولس به ارمغان آمده؛ مضاف بر آن به لطف نصب دیفرانسیل قدرتمند دانا 60 عملکرد خوب هرکولس در مسیرهای بیراهه و آفرودی تضمین شده است.

اشتراک ساختاری رضوانی هرکولس با جیپ به خصوص پیکاپ گلادیاتور در داخل کابین و به خصوص طراحی داشبورد به خوبی مشخص است. رضوانی صندلی های این پیکاپ غول پیکر را با چرم با کیفیت ناپا تودوزی کرده و برای سقف نیز یک تودوزی به خصوص انتخاب کرده است.

رضوانی هرکولس 6x6

در خصوص انتخاب نسخه نظامی ضد گلوله هرکولس، رضوانی تجهیزاتی همچون دوربین دید در شب FLIR، مخزن سوخت با قابلیت پرکردن از داخل کابین، دستگیره ها در دارای شوک الکتریکی، آژیر هشدار، ماسک گاز و روکش های زرهی متعدد در سراسر بدنه را برای این پیکاپ شش چرخ نصب می کند تا کوچکترین آسیبی به صندلی های چرمی این خودرو حتی در شرایط جنگ و بحرانی وارد نشود.

 

فریس رضوانی مدیرعامل کمپانی روضانی موتورز بیان کرد که هدف این شرکت در طراحی هرکولس تولید پیکاپی با ظاهر بسیار خاص، تعلیق و ارتفاع زیاد، ابعاد بسیار بزرگ، لوکس و با تجهیزاتی خاص و قابلیت استفاده روزمره و در آخر شش چرخ بوده است. وی در ادامه بیان کرد که با رعایت تمامی این اهداف در طراحی هرکولس، موفق به طراحی سرسخت ترین و قدرتمندترین پیکاپ جهان یعنی هرکولس 6×6 شدیم.

کابین رضوانی هرکولس 6x6

سخن پایانی

جدا از اینکه هرکولس امکان استفاده به صورت روزمره را داراست، استایل ظاهری خاص آن باعث شده تا این خودرو به سادگی در سطح خیابان همه نظرها را به خود جلب کند. نسخه پایه شش سیلندر این خودرو برچسب قیمت 225 هزار دلار دارد و در صورت سفارش همین نسخه با تجهیزات نظامی و زرهی، 100 هزار دلار به قیمت آن اضافه شده و برای خرید آن باید 325 هزار دلار پرداخت کنید.

منبع motor1
5 از 2 رای