به گزارش خودرونویس، کمپانی فیات کرایسلر در حال حاضر جمعی از قدرتمندترین ها را تولید می کند. این کمپانی تا پیش از این با عرضه جیپ گرند چروکی ترک هاوک، قدرتمندترین و سریع ترین اسیووی استاندارد را تولید می کرد. همچنین با معرفی پیکاپ رم 1500 TRX، فورد F-150 را به چالشی اساسی دعوت کرد و این محصول را به عنوان قدرتمندترین پیکاپ استاندارد جهان به بازار عرضه کرد. دوج نیز که زیرمجموعه دیگری از فیات کرایسلر بوده، با معرفی اسیووی دورانگو SRT هلکت که مشخصات فنی یکسانی با ترک هاوک دارد، قدرتمندترین اسیووی جهان را به بازار عرضه کرد.

نمای جلو دوج دورانگو SRT هلکت

هرجا سخن از قدرت بیشتر باشد، نام هنسی در میان است!

هنسی خوشبختانه سلیقه مشتریان امروزی را به خوبی شناخته و از این رو پیشتر خود را برای تیونینگ و ارتقا دوج دورانگو SRT هلکت آماده کرده بود. این تیونر اهل تگزاس یک کیت تقویتی HPE1000 با سوپرشارژهایی ارتقا یافته را برای دورانگو معرفی کرده است. البته معرفی این پکیج تقویتی چندان زحمتی برای هنسی نداشته است. چراکه این تیونر پیشتر کیت تقویتی مشابهی را برای دوج چارجر و چلنجر هلکت و همچنین جیپ گرند چروکی ترک هاوک نیز عرضه کرده بود و از آنجایی که پیشرانه هر چهار خودرو با یکدیگر یکسان بوده، بنابراین نیاز به اعمال تغییر چندانی برای معرفی کیت منحصر به فرد برای دورانگو وجود نداشت.

نمای عقب دوج دورانگو SRT هلکت

مشخصات فنی

به گفته منابع نزدیک به هنسی، دوج دورانگو SRT هلکت به لطف بهره بردن از کیت تقویتی HPE1000 هنسی قادر به تولید بیشینه قدرت 1012 اسب بخار در دور 6500 بر دقیقه و بیشینه گشتاور 1314 نیوتن متر در 4200 دور بر دقیقه شده است. این بدان معناست که این خودرو قدرت و گشتاور یکسانی را با گرند چروکی ترک هاوک تولید می کند. لازم به یادآوری است که هر دو خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژ دور بالا به نام هلکت بهره می برند.

هنسی در این لحظه اعداد و ارقام عملکردی این دورانگو هلکت تیون شده را اعلام نکرده، اما جیپ گرند چروکی ترک هاوک با همین قدرت و گشتاور قادر است که تنها طی 2.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. دقت داشته باشید که این عملکرد برای یک اسیووی با وزنی بیش از 2.2 تن است. بدین ترتیب ترک هاوک و دورانگو مجهز به کیت HPE1000 قادرند تمام سوپراسپرتها و ابرخودروهای امروزی را در رقابت درگ 400 متر شرمنده کنند!

پیشرانه دوج دورانگو SRT هلکت

احتمال عرضه پکیج تقویتی قدرتمندتر برای دورانگو SRT هلکت

لازم به یادآوری است که شرکت هنسی یک کیت تقویتی قدرتمندتر به نام HPE1200 را پیشتر برای جیپ ترک هاوک نیز معرفی کرده بود که به موجب نصب آن بیشینه قدرت تولیدی این اسیووی قدرتمند به 1200 اسب بخار افزایش پیدا می کرد! از آنجایی که گرند چروکی و دورانگو عملا دو خودرو با یک مشخصات فنی و پلتفرم هستند، ممکن است که هنسی این کیت را برای دورانگو نیز در آینده نزدیک عرضه کند. البته در این لحظه هیچ چیزی تایید نشده است.

کابین دوج دورانگو SRT هلکت

سخن پایانی

با وجود اینکه بسیاری به دنبال تقویت قدرتمندترین اسیووی یعنی یعنی دوج دورانگو SRT هلکت هستند، اما بهتر است بدانید که این خودرو در حالت استاندارد اصلا کند نیست! دورانگو هلکت قادر است در حالت استاندارد طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 11.5 ثانیه می تواند از خط پایان درگ 400 متر عبور کند. جهت مقایسه بیان می کنیم که گرند چروکی ترک هاوک هنسی قادر است طی تنها 10.2 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور کند؛ بدین ترتیب می توان عملکردی مشابه را برای دورانگو هلکت HPE1000 هنسی نیز انتظار داشت.

منبع motor1
5 از 1 رای